Stel je persoonlijke vraag #21

Nee dit jaar nog niet, omdat het in het appartement nog steeds ruim 22 graden is maar voor ik hier woonde had ik de verwarming meestal begin oktober al aan omdat ik het zo koud had.

1 like

Rol jij je mandarijntjes voor je ze pelt?

• Ja ik ben de rolmaster
  • Ja even snel
  • Soms
  • Nee geen zin in
  • Nee waarom?
  • Ik eet geen mandarijnen

0 stemmers

Voor de “waarom” stemmers: Daardoor word het zachter en flexibeler en is het makkelijker om de schil eraf te halen.

2 likes

Ja, ook daar heb ik overnagedacht, maar als ik nadenk over dingen waar je dus nog meer geld aan uit kan geven of als mensen een nog hogere hypotheek willen denk ik eerlijk gezegd dat dat een persoon zou zijn waar ik al niet zo snel verliefd op kan worden :stuck_out_tongue:

Jij hebt toch ook een relatie gehad met iemand die werkeloos was? Was geld in die relatie dan geen issue?

@Penny_Lane ja, klopt dan is het inderdaad voor jou niet echt de keuze, maar meer een moetje als je gaat samenwonen.

1 like

Nee Rupaul toch? haha
Van de vivaglam lijn

3 likes

Mijn vriend verdient veel meer dan mij, ik werk deeltijds (in mijn huidige job of job in dezelfde richting (buitenschoolse opvang) is het niet makkelijk om iets te vinden waar je meer dan 19u werkt), hij werkt fulltime.
Als ik zou beslissen om bij hem weg te gaan dan ben ik “verplicht” om terug naar mijn ouders te gaan want met mijn huidig loon kan ik geen appartement, vaste kosten, eten, 
 betalen.
Ook als we grote aankopen (wasmachine, droogkast,
) moeten doen of op reis gaan is het altijd goed opletten wat ik in de maanden daarvoor doe of moet ik mijn spaarrekening aanspreken.
Het heeft me al dikwijls doen twijfelen of ik toch niet zou veranderen van job.

Ja, een stalen met gehaakte hoezen, die heeft nog in de kinderwagen bij mn vriend gelegen toen hij n baby was

Kan je niet nog een bijbaan erbij nemen? Voor 12 uur p. week oid.

Edit: op dit moment verdient mijn vriend echt veel meer dan ik, hij betaalt ook de ‘gezamenlijke’ vast lasten zoals huur, boodschappen enzo. Dat voelt echt kut. Maar over een paar weken heb ik mijn diploma, wat betekent dat ik ook fulltime kan gaan werken en uiteindelijk waarschijnlijk ook een hoger uurloon krijg dan nu. Dan zullen we gelijk verdienen of ik iets meer.

Dat doe ik niet, maar ik bijt het eerste stukje eraf zodat ik ‘m vanaf daar makkelijker kan schillen

Bij ons is het “gat” tussen de salarissen niet zo groot. Maar gevoelsmatig zou ik heb niet zo erg vinden om er zelf enorm boven uit te stijgen, maar wel als mn man ineens veel meer gaat verdienen dan ik. Wil wel heel graag zelf “financieel” zelfstandig / niet afhankelijk zijn ofzo.

3 likes

Mijn man verdiende altijd hetzelfde, alleen werkte ik 24 uur en hij 50. Nu heeft hij sinds een jaar nieuw werk waarbij hij in eens 3x zoveel is gaan verdienen. Hierdoor betaalt hij een flink stuk meer in de vaste lasten. We verdelen het 70/30, dus 70% van het salaris gaat naar de gezamenlijke rekening en 30% is voor “jezelf”. Maar mijn 30% is dus aanzienlijk lager dan zijn 30%. Soms vind ik dat wel lastig, vooral als hij in eens besluit een grote uitgaven te doen (bijvoorbeeld aandelen, koffie apparaat, nieuwe x box) van zijn eigen geld. Ik heb er niks over te zeggen want het is zijn geld, maar dan ben ik wel jaloers dat ik blij ben als ik de maand door kom. Hij is wel vaak degene die een etentje betaalt, of als we bestellen dat het van zijn rekening af gaat.

Nog 3 jaar, dan ga ik ook ongeveer hetzelfde verdienen

1 like

Daar heb ik ook al aan gedacht + uitgezocht, het is alleen niet makkelijk om zoiets te zoeken met mijn huidig werk. Ik krijg mijn uurrooster pas heel laat toegestuurd + hij veranderd dan ook nog eens 100x in de loop van de week. Ik werk normaal tot 8u30 en dan ben ik dinsdag, donderdag en vrijdag vrij tot 15u, daarna moet ik terug werken. Maandag en woensdag moet ik terug beginnen met werken om 12u. Maar in de schoolvakanties moet ik vaak overdag ook werken.
Sinds september volg ik ook een opleiding waar ook redelijk veel tijd in kruipt maar als ik die tot een goed eind breng ik wel naar een job kan waar ik (hopelijk) meer ga verdienen :slight_smile:

Geef jij eerder iemand een compliment die je niet meent of negeer je iets liever?

• Ik negeer
  • Ik complimenteer
  • Ik vind altijd alles leuk dus zit niet met dit ‘dilemma’

0 stemmers

Ik ben dus iemand die liever niet iets zeg dat ik niet meen, ben liever gewoon eerlijk en geef ook daadwerkelijk mijn mening als er om wordt gevraagd. Als iemand bijv een pony heeft geknipt ga ik niet zeggen oohhh wat leuk terwijl ik het vreselijk vind!! Ik negeer t dan.

Ooh mijn schoonmoeder, die in ĂĄlles een andere smaak heeft dan ik (kleding, interieur, boeken, noem maar op) die me altijd op alles nieuws moet wijzen. Joh laat me even alle veranderingen negeren, aub :smile:

1 like

Aaahh vreselijk!

“Oh ja ik zie het!” :+1:t2:

5 likes

ik heb ook nog wel dat ik constateer:
HĂ© je bent naar de kapper geweest!
Die zet ik in als ik zie dat iemand heel enthousiast binnen komt van kijk er is iets anders aan mij. Dan erken ik in ieder geval de verandering en geef ik diegene de ruimte om er enthousiast over te vertellen zonder dat ik nepcomplimenten hoef te geven

6 likes

Ik negeer, behalve bij bepaalde mensen bij wie ik weet dat ze de bevestiging heel erg nodig hebben. Bijvoorbeeld bij mijn moeder of broer als ze naar de kapper zijn geweest, omdat ik weet dat ze onzeker zijn en van mijn vader toch al negatief commentaar hebben gehad. Als ik het echt lelijk zou vinden zou ik niet opeens gaan zeggen dat ik het prachtig vind, maar ik zou het bij hen wel altijd wat positiever maken dan ik het eigenlijk vind. Klinkt nu misschien alsof dit mega vaak gebeurt, maar dat is nou ook weer niet zo.

2 likes

Jaa dat heb ik ook weleens! Maar dan complimenteer ik dus wel want ik vind het daadwerkelijk leuk

@Bakkes die heb ik sinds een tijdje ook in gebruik haha, dit is echt de redder voor als je iets spuuglelijk vind maar je weet dat mensen wachten tot je het opmerkt/een complimentje maakt

2 likes

Maar als die ander dan zegt, ‘jaa, leuk hù?’ wat reageer je dan?

Ik zit al helemaal te gniffelen om ‘nou! Anders hoor!’ ‘echt iets voor jou!’

1 like

Het is zo duidelijk dat iemand het niet leuk of zelfs lelijk vindt als je hoort “zo hee naar de kapper geweest/nieuwe blabla” en er verder niks volgt. Nou dan mag je wat mij betreft je mond houden want ik snap het nut er dan niet van. Als iemand niks zegt vind ik het veel minder duidelijk dat iemand het lelijk/niet leuk vindt.

13 likes