Stel je persoonlijke vraag #21

Hahaha Italian! Ik heb toen nog een keer met hem gemaild :joy: in 2010 zie ik

Iemand die je (vaag) kent tegenkomen in de supermarkt

• Vind ik ook kut
  • Vind ik leuk

0 stemmers

Ik heb net iemand zo hard genegeerd en voel me echt een kutwijf maar ik ben chagrijnig en moe en wilde gewoon zo snel mogelijk naar huis en de drukke winkel uit. Maar ook als ik niet chagrijnig en moe ben haaaat ik het om ineens verplicht een of andere smalltalk te moeten aangaan.

(sorry moest ff opnieuw want ik wil hem niet anoniem)

1 like

Ah altijd zo awkward. Ik vraag me dan altijd af of diegene mij wel herkent en dan durf ik geen hoi te zeggen, maar geen hoi zeggen is ook zo aso. Altijd weer die struggle

Edit, over vage bekende ofcourse

2 likes

Mondkapjes helpen hierbij wel haha. Lekker anoniem

6 likes

Ugh altijd kut want de eerste keer zeg je gewoon ‘hee, hoi!’ en als je diegene iets beter kent maak je eventueel een praatje, maar daarna zie je ze nog een keer bij de kaas en dan is het van ‘haha’ en dan zie je ze nog een keer bij de pasta en dan is het van :slight_smile: en dan zie je ze weer terwijl je gvd gewoon even in alle rust staat te beslissen of het een €4 of een €7 wijn dag is en mag ik tegenwoordig geen privacy meer??

39 likes

Als je perongeluk dan toch oogcontact maakt, snel voorbij lopen terwijl je “heeeeeeey” zegt. Net zolang tot je er voorbij bent.

1 like

Haha waarom haat iedereen dit? Je kunt toch hallo zeggen zonder een heel gesprek aan te gaan, of kunt heel kort een gesprekje hebben? Ik vind de meeste mensen die ik ken iig leuk om tegen te komen en heel kort even woorden mee te wisselen. En als ik echt geen zin heb dan zeg ik gewoon hallo en verder loop ik dan door.

In de trein vind ik het wel kut, want dan zit je echt sneller aan iemand vast ofzo.

8 likes

Ik vind het vervelendst hieraan de situatie die @grace schetst, dat je iemand daarna nog een paar keer tegenkomt en het steeds ongemakkelijker wordt. Horror!!!

2 likes

Mensen die ik echt leuk vind, prima. Alhoewel ik daar gewoon actief contact mee onderhoud. Maar de mensen die ik (vaag) ken, dat zijn er in een dorp veel die je tegenkomt, liever niet. Vaak wil ik gewoon snel boodschappen doen en weg en niet ff gezellig doen. Gelukkig heb ik het idee dat de meeste anderen dit ook hebben? 9/10 x interesseert t me ook te weinig, dus dan kost ff gezellig doen me teveel energie. En zo’n gesprek wordt dan snel ongemakkelijk. Ik omzeil het liever.

Maargoed, kom men liever tegen in de supermarkt dan in de trein.

Ja en dan op een gegeven moment ergens tussen de schappen “nou drie maal is scheepsrecht hè hoehahahihi”.

Flikker op.

36 likes

Ik heb laatst zeker 5 min bij de bananen staan schuilen omdat ik geen zin had om hallo tegen mijn buurman te zeggen in de Lidl :joy:

26 likes

Ja en dan kom je altijd iemand tegen als je op dat moment eruit ziet als een oempaloempa :joy:

8 likes

Kun je alsjeblieft je ‘mo hey’ opnemen. Ik ben heel benieuwd hoe dat klinkt.

32 likes

Hahaha ik voel me zoveel beter door jullie verhalen, deze gedeelde awkwardness maakt veel goed. Thanks guys

Ik vind het wel shit dat ik door de mondmaskers mensen nauwelijks herken haha

1 like

Heel erg maar ik hoor dit nu in de stem van Samson (van Gert) :smile:

3 likes

Huh? Waar gaat dit nou weer over :face_with_raised_eyebrow:

Ik voel me ook altijd zo betrapt als ik iemand buiten de bekende context tegenkom. Altijd zo’n fractie van een seconde waarop ik denk ‘oh god was ik iets raars aan het doen?’. En ik ben ook slecht in gezichten en namen herkennen dus het gebeurt me ook iets te vaak dat ik iemand per ongeluk negeer of ik er echt even niet op kan komen waar ik iemand van ken of zou moeten kennen.

Anyway ik heb dus het liefst dat iedereen die ik ken een belletje om zijn nek doet als een kat als ze ergens komen waar ik mogelijk kan zijn zodat ik een waarschuwing heb, bij voorbaat dank.

5 likes

Nee. Ook nooit geweest. @Luzarl bedoelt @Mari.

wow ik weet niet welke stem ik had verwacht maar je klinkt aangenaam!

Voor mijn gevoel klinken Belgen over het algemeen prettiger dan Nederlanders

• ja dat gevoel heb ik ook
  • nee dat gevoel heb ik niet

0 stemmers