Stel je persoonlijke vraag #21

Jeetje, nog maar 30% van de gemeenten financieren schoolzwemmen…
gelukkig hier bij ons wel.
En doorgaan tot C binnen is!
Pas na C vonden we dat onze dochter goed kon zwemmen. Vroeger was B voldoende maar B tegenwoordig is een appeltje eitje.

En onze gemeente heeft ook per kind tot 18 jaar een jaarlijkse bijdrage van €375- als je het niet kan betalen.

Er is bij ons zelfs een “geluks” potje voor iedereen die zelf geen schilderles bijvoorbeeld kan betalen.

Kruidnoten eten!!!

7 likes

Voelt dit forum voor jou als een soort verslaving? (anon)

• Ja zeker
  • Nee helemaal niet
  • Beetje

0 stemmers

Vuurwerkverbod

• Ben ik voor
  • Ben ik tegen

0 stemmers

Ik vind het wel jammer omdat het natuurlijk hoort bij de herinneringen van oud en nieuw, maar dat weegt niet op tegen de voordelen voor bijvoorbeeld zorgmedewerkers.

Ben alleen bang dat de irritantste en gevaarlijkste soort vuurwerk (de knallers uit Duitsland) alsnog veel voor gaan komen.

5 likes

Ik voel me altijd lichtelijk onveilig tijdens de jaarwisseling. Pijlen die omvallen, kinderen die vuurwerk naar je toe gooien, mensen die prullenbakken en borden opblazen. Genoeg leuke alternatieven die niet eindigen met verloren vingers en verminderd zicht.

37 likes

Niet alleen dit jaar maar gewoon altijd en overal. Gelukkig is er sinds dit jaar een vuurwerkverbod in Rotterdam

3 likes

Dit ja! Ik ben als kind bekogeld met vuurwerk en heb met oud & nieuw altijd paniek aanvallen. Heb er echt een pest hekel aan.

4 likes

Ik vind zo vreselijk dat er geregeld nu al grote knallen worden afgestoken. Het schrik-effect/onverwachte/onveiligheid/etc. Mijn hond durft nu nog wel over straat maar hoe dichter bij oudjaarsdag, hoe spannender hij het ook vindt (en hij reageert op mijn angst ervan). Ik haat het echt, de knallen en het siervuurwerk ook (licht prikkels). :pensive:

Vuurwerk mag voor mij altijd verboden worden, doe maar shows bij de grote steden (zoals in zoveel landen de norm is).
Veel mooier, veiliger (minder werk voor ziekenhuizen/handhavers) en goedkoper (minder schade door mensen die gooien/dingen ermee kapot maken).

6 likes

Ik denk wel dat ze iets te laat zijn met het vuurwerkverbod. Veel mensen hebben nu (zeker het illegale) vuurwerk al in huis. Die gaan het sowieso afsteken denk ik.

1 like

De etterbakken bij mij in de straat lopen al een paar weken met illegale bommetjes rond :rage: brandweer is zelfs al een keer geweest ivm fik in de bosjes. Maar ja, zo’n verbod gaat daar natuurlijk niks tegen uithalen want wat zij doen mag nu ook al niet maar wie betrapt ze?

1 like

Dat wordt al afgestoken ook, mensen houden zich toch niet aan de regels omtrent de tijden.

Ik ben echt dol op vuurwerk. Er naar kijken, de knallen, de geur, zelf afsteken… echt alles er aan vind ik leuk haha! Maar toch zou ik het niet slecht vinden als het verboden wordt. Super jammer, maar wel heel logisch. Hoop dan alleen wel dat er door alle gemeentes een show georganiseerd wordt (oke dit jaar misschien niet, maar hopelijk kunnen we de jaren hierna weer allemaal hutje mutje buiten proosten met champagne en dan naar georganiseerd vuurwerk kijken).

4 likes

In mijn gemeente is het al verboden voor dit jaar. Er zijn allemaal petities gaande van boze mensen want Ze PAKkeN nu ECht AllES Af en het is een paar keer per week raak nu qua vuurwerk, soort protest knallen of zo. Echt kut, want ik hoor steeds alle honden in de buurt tekeer gaan en vind het zo zielig voor alle dieren, ook vogels, die gewoon steeds van slag zijn hierdoor. Ik vind dat met Oudjaar al verschrikkelijk maar nu is het hier al weken bezig. En vrees dat mensen zich er niet aan gaan houden, het is gewoon niet te handhaven hier. Als ze nu al ongestoord kunnen knallen, dan gebeurt dat 31 december ook gewoon. Twee jaar terug had ik me opgegeven voor een zoek team vermiste honden en toen de meest verschrikkelijke verhalen meegekregen rondom Oud en Nieuw, sindsdien ben ik er echt klaar mee.

5 likes

Aan de ene kant ben ik hartstikke voor het vuurwerkverbod maar aan de andere kant vind ik het superjammer omdat ik zo had gehoopt op een mooi uitzicht vanaf mijn appartement.

Ik denk echt dat consumentenvuurwerk één van die dingen is waarvan mensen zich over vijftig jaar niet kunnen voorstellen dat het ooit normaal is geweest.

Eigenlijk ook best raar dat iedere gek gewoon explosieven mag kopen en afsteken.

42 likes

Voor, ook voor alle (huis)dieren die bang zijn en geen idee hebben wat er gebeurt :sob:

3 likes

Nou ik mag het hopen ja. Ik vind consumentenvuurwerk echt een krankzinnig en zwakzinnig gebruik waar alleen maar tegenargumenten voor zijn.

4 likes

Dit ja. Ik durf rond oudjaar niet alleen de straat op omdat ik bang ben voor knallen. Ben dan meer dan een week echt op mijn hoede buiten.

2 likes

Mijn vriendin is jarig op 31 december en heeft de pech een heuse vuurwerkfobie te hebben. Ik hoop zo dat er een tijd komt dat consumentenvuurwerk niet meer bestaat en ze gewoon eens op haar verjaardag naar buiten kan!

2 likes