Stel je persoonlijke vraag #21

Wow in mijn hoofd is dat gratis want iedereen moet kunnen zwemmen :exploding_head: Mind is blown dat dat zo duur is

17 likes

Ik besef me nu ook pas dat zwemlessen gewoon geld kosten. Eigenlijk heel logisch.

8 likes

Alle ja stemmers op de vraag hierboven:

Zou jij je antwoord aanpassen nu dat je dit weet over de kosten en hoeveel mensen dat niet kunnen betalen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Nee. Het is echt duur, maar in mijn ogen ook gewoon van levensbelang. Is ook de veiligheid van je kind.

4 likes

Als gezinnen dat niet kunnen betalen, is er via de gemeente toch een potjr voor zulke dingen?

2 likes

Het is echt prijzig, maar wel een essentieel iets in mijn ogen. Ik wil wel dat onze kinderen zich kunnen redden mochten ze in het water raken.

1 like

Kwam op 8 maart terug van vakantie naar curaƧao, toen waren er 7 patiƫnten in Nederland. Daarna niet meer.

Ik woon in een gemeente in de provincie Groningen waar er heel veel geld is voor gezinnen die op bijstand niveau leven. De buurkinderen vallen ook in dat pakket en er wordt ontzettend veel voor ze gedaan op financieel vlak. (En de ouders maken er in dit geval geen gebruik van wbt zwemlessen)

Als ik het bad helemaal vol laat lopen en er dan pas in stap, dan overstroomt het :joy:

2 likes

Ik vind in bad gaan Ć©Ć©n van de meest nutteloze, stomme dingen op aarde. Maar dat zal wel aan mijn onvermogen tot ontspanning liggen. Heb ook een teringhekel aan yoga.

28 likes

Ik vroeg me ineens af of hier enkel vrouwen zitten. Dus hoe identificeer jij jezelf?

• Man
  • Vrouw
  • Anders

0 stemmers

Nou ik snap prima dat als je het niet op kan hoesten, je het niet gaat betalen. Als je net zoals @Petitprince 900 euro moet ophoesten, denk je wel twee keer na voordat je je kind inschrijft. Dat zijn gewoon veel boodschappen, een laptop, schoolgeld, kleren etc.
En als je een motorisch gestoord kind hebt, hai, ben je de sjaak.

5 likes

Ja sorry, maar ik zou dan echt ergens anders in proberen te besparen om het voor elkaar te krijgen. Dan maar wat minder nieuwe kleding/speelgoed of whatever, maar mijn kind gaat op zwemles.

2 likes

Voor sommige mensen valt er nergens wat te besparen.

36 likes

Waar ben jij wel eens geweest?

• McDonalds
    • De Efteling
    • Madurodam
    • De Veluwe
    • Almere
    • Ikea
    • Groningen (provincie)
    • Euromast
    • Kinderdijk
    • Een waddeneiland
    • Bobbejaanland
    • De Huishoudbeurs
    • Lowlands
    • Het strand
    • Gelredome
    • Een boerderij (kinderboerderij telt niet)
    • Een restaurant met minstens Ć©Ć©n Michelinster
    • Ballorig of Monkeytown
    • Hard Rock Cafe
    • Nergens uit deze lijst

0 stemmers

(er zit geen diepere gedachte achter deze lijst)

1 like

Ja dan wil ik toch even reageren.

Makkelijk gezegd, ik kan echt je vertellen dat mensen wel andere prioriteiten hebben waar wij in privilege situaties niet dagelijks aan hoeven te denken : kleding, boterham mee naar school, avondeten, een warme jas nu in de winter, luiers en noem het maar op. Bij arme gezinnen die in de stad wonen, geen geld hebben om op vakantie te gaan zwemmen of naar het strand of de zee gaan, of een weekendje in een centerparcs kunnen zitten, hebben in hun beleving veel minder te maken met zwemmen = daarom automatisch minder prio.

Nogmaals, het is per gemeente verschillend hoe het met ā€œpotjesā€ zit. Maar ik wil je even meenemen in hun keuzes.
En vind een ā€œja sorryā€ echt makkelijk gedacht hierin.

23 likes

Dankjewel voor je uitleg, daar heb je helemaal gelijk in! Daar stond ik niet bij stil.

6 likes

100% zeker dat er een paar mannen zitten die nu vrouw aanklikken

5 likes

Ja, en daarom ben ik echt pro schoolzwemmen of iig kinderen gratis laten zwemmen.
Vroeger op mijn school hadden we dat nog.
Kan me herinneren dat hier ook ooit petities voor waren enzo maar heb het niet meer zo gevolgd allemaal eerlijk gezegd

5 likes

Ik heb inderdaad ook schoolzwemmen gehad, misschien daarom niet eens aan gedacht dat er kinderen zijn die niet naar zwemles gaan.

Het is wel duidelijk dat ik nog niet in de kinderfase zit :face_with_hand_over_mouth:

1 like