Ik vind het wel altijd leuk om te doen, maar niet altijd zin/energie om te doen. Soms heb ik gewoon meer zin om ergens bij iemand aan te schuiven of in een restaurant te eten of whatever. Lekker relaxen, achterover hangen en anderen het werk laten doen. En vooral ook een keertje GEEN afwas.
Staat je goed! Waar heb je het vest gekocht? (:
Ik vind selfies/foto’s van mijn vrienden eigenlijk het leukste om te zien op sociale media! Ik ben ook die cringy vriendin die altijd hartjesreacties plaatst en bij elke selfie in een story van die hypende berichtjes stuurt, als ik van je houd maak je me echt gelukkig met je hoofd op mijn feed.
Het kledingstuk is van COS alleen zie ik het niet op de site staan.
Hebben jullie ook het idee dat jullie minder snel verkouden zijn dit jaar omdat je minder mensen ziet? Normaal zou ik allang een week mezelf kapot hoesten en snotteren maar (klopt af) dat heb ik nog niet gehad deze herfst.
- Ik heb dat idee ook
- Nee ben wel verkouden geweest
0 stemmers
Heb jij nog gevlogen afgelopen maanden, sinds maart?
- Nee
- Ja
0 stemmers
En ben je nog in een ander land geweest sinds maart?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Vakantie, werk, familie etc.
Volgens mij komt dit ook omdat iedereen z’n handen beter wast, alles vaker schoongemaakt wordt etc. Ik ben ook een stuk minder verkouden!
Ik ben eind maart terug naar Nederland gevlogen vanuit het buitenland maar dat was nodig om thuis te komen, niet als pleziertripje.
Vind jij het een vorm van kinderverwaarlozing als een kind op een bepaalde leeftijd (bijvoorbeeld 10+) nog geen zwemdiploma heeft?
(Waarbij er geen sprake is van een lichamelijke beperking of trauma oid, waardoor zwemlessen niet mogelijk is).
- Ja
- Nee
- Anders, nl;
0 stemmers
Ik vind het wel echt heel belangrijk dat kinderen hun zwemdiploma’s halen. Maar verwaarlozing vind ik een te zware term hiervoor.
Ik vind diploma niet zo belangrijk zolang het kind maar enigszins kan zwemmen.
Ik vind verwaarlozing een groot woord, maar in een land met veel water en zwemfeestjes, vind ik het wel heel sneu als ouders dit achterwege laten zonder goede reden.
Ja idd, hoort idd meer bij zorgvuldig klaarstomen voor onverwachte situaties,
fit for survival/adulthood.
Dus ja, wel goed ouderschap, nee geen verwaarlozing
Verwaarlozing is inderdaad een groot woord… kon niet echt t juiste woord vinden. Ik bekijk het vanuit eigen perspectief met buurkindjes waarbij ouders te lui zijn om met de kids naar zwemles te gaan (dat terwijl het volledig vergoed wordt door de gemeente) en onze woonwijk grenst aan de zee…
Nee verwaarlozing is het niet, maar het is wel zo dat er in Nederland enorm veel water is, en dat in andere landen een stuk minder is. Daarom gaan kinderen hier ook (zo vroeg) op zwemles, is gewoon noodzaak. Dus dat is wel iets om mee te nemen in je beslissing, vind ik.
Maar zwemles is echt enorm duur. Ik ‘snap’ wel dat je als ouder zijnde dit soms gewoon niet kunt betalen, wanneer je weinig te besteden hebt. Ik zie dit veel bij de kinderen uit mijn klas.
Volgens mij is de maximale vergoeding 425 euro per kind voor het a-diploma, maar voor mijn zoontje betaal ik bijv al 900 euro voor alleen het a-diploma inclusief de zwemlessen en dan zit ik nog bij een relatief ‘goedkope’ zwemschool hier in de buurt.
Ik heb nog nooit gehoord dat het volledig vergoed of betaald wordt voor ouders maar misschien verschilt dat per gemeente.
Met welke landen vergelijk je nu dan? In zoveel landen is heel veel water.
Wow ik had echt geen flauw idee dat, dat zo duur was.
Nu ik erover nadenk wel logisch, omdat het personeel, locatie etc. ook betaald moet worden. Maar toch, nooit bij stil gestaan.
Ja dit lijken heel veel mensen gewoon te vergeten. Is echt onbetaalbaar voor heel veel gezinnen en is per gemeente weer anders geregeld. Echt kut
Was schoolzwemmen nog maar standaard overal