Stel je persoonlijke vraag #21

Ik was vroeger zo’n iemand, het boeide me gewoon niet. Als ik jarig was wist ik mn lievelingsgerecht niet wat mn moeder dan zou maken. En 1 boterham tussen de middag was een saaie verplichting. Als tiener boeide het me ook heel weinig. Pas toen ik ouder werd en mn ex ontmoette vond ik het steeds leuker worden. Begrijp niet eens meer dat ik er niet eens een mening over had, gewoon puur brandstof.

2 likes

Maar moet me er doordeweeks soms wel toe zetten, als ik eenmaal kook je het prima. En ik merk dat als ik lang niet iets nieuws heb geprobeerd, ik het ook minder chill vind om te koken. Nog steeds leuk maar voelt met als een sleur
Elke dag iets verzinnen is soms gewoon vermoeiend :innocent:

5 likes

Toen mijn ouders uit elkaar gingen had mijn vader nog nooit gekookt (want moeder was huisvrouw) en hebben papa en ik het samen onszelf een beetje geleerd. Regelmatig aten wij dan ook gewoon soep uit pak en broodjes :sweat_smile: maar mijn moeder kookte alleen AVG en soms nasi dus wij gingen er zeker op vooruit vonden wijzelf

10 likes

Ik val nog net niet in die categorie :sweat_smile:. Maar ik heb kooklessen bij m’n vader ingepland deze kerstvakantie, wil het wel echt leren (om leuk te vinden). Lijkt me een hele mooie vaardigheid om te leren, die veel voldoening geeft. Mijn vader was ook helemaal enthousiast toen ik dat vroeg, echt sielug hahaha.

2 likes

De nasi goreng van mijn oma (mijn oma leeft niet meer) gemaakt door mijn vader :100: :100:

Mijn vader kookt zowat dagelijks en kan dat echt heel goed. Mijn moeder kookt bijna nooit. Als ze vroeger had gekookt, wat niet vaak gebeurde, waren mijn broertje en ik nooit zo blij haha

1 like

Ligt eraan. Ik kan prima een recept namaken, maar echt zelf iets bedenken en maken (wat lekker bij elkaar is bijv), daar ben ik niet goed in. En dan vind ik pas dat je echt goed kan koken.

Ik vind niet leuk nog zacht uitgedrukt trouwens, ik haat koken

6 likes

Hij is 40 jaar kok geweest :sweat_smile:

Als ik er de tijd voor heb zoals ik het weekend vind ik het wel leuk.
Door de weeks met werk en verplichtingen vind ik het verschrikkelijk

1 like

Ik vind koken voor en/of met andere mensen leuk, maar alleen voor mezelf heb ik er niet zo’n plezier in

Ik vind het moeilijk om te zeggen dat ik goed ben in koken of bakken want mijn beste gerechten komen ook maar van recepten. Maar ik snap wel bepaalde technieken enzo, en waarom je bepaalde dingen doet. Dat is gewoon jarenlang oefenen geweest.
Daarom snap ik ook niet dat mensen denken slecht te zijn in koken. Dat is gewoon desinteresse. Zoals mijn man, die kiest af en toe een recept uit en dan kookt hij het en is het echt lekker, maar hij vindt dat hij niet kan koken.

4 likes

Ik vind koken vooral gewoon zo’n gedoe. Dan ben ik soms een uur bezig met alles snijden, klaarmaken etc. (en dan moet nog alles afgewassen worden)

En dan schuif ik het in 5 min naar binnen en dat was het dan.

12 likes

@kali De doos is eindelijk uitgepakt, ik zou je mijn broche/pins verzameling nog laten zien :smiley: dit is een groot deel ervan

36 likes

Wat is voor jou waar:

• Ik plaats voornamelijk selfies op social media
  • Op social media is het 50/50 wat ik plaats
  • Ik plaats amper selfies op social media, voor andere dingen (landschap, dieren, whatever)
  • Ik gebruik geen social media

0 stemmers

En:

• Ik kijk graag naar selfies op social media
  • Ik kijk graag naar 50/50 foto’s (selfies en andere dingen)
  • Ik kijk liever naar andere dingen dan selfies op social media
  • Ik zei toch al dat ik geen social media gebruik!

0 stemmers

Ik heb wel veel foto’s van mezelf gemaakt door anderen. Als je dat mee telt, is het 50/50 met dieren en landschappen etc. Mijn laatste selfie is van een paar maanden terug

1 like

Ja ik bedoel meer ‘foto’s van jezelf’ eigenlijk, kan het niet aanpassen in de poll.

1 like

Ik heb alleen Facebook maar daar post ik al zo’n 3.5 jaar geen foto’s meer dus ik heb maar gestemd op “ik heb geen social media”

Als het foto’s van jezelf is dan zijn al mijn foto’s selfies. Wel met vrienden, familieleden,

1 like

M’n vader heeft door de jaren heen wel redelijk leren koken, maar toen ik nog een kind kind was, maakte hij een salade en dat was:
Ijsbergsla
Tomaatjes
Tonijn
Popcorn

Popcorn, echt hoe verzin je het:’) Werd ook helemaal zompig, maar hij vond het wel leuk bedacht.

14 likes

Zeer lang vest. Zou het voornamelijk dragen met plateau laarzen hakken etc.

• Kan je best hebben
  • Past wel bij jou
  • Doe maar niet
  • Anders…

0 stemmers

1 like

Weet niet of het bij je past, kan ik zo niet beoordelen. NMSVPE.

Edit: vind het niet stom ofzo, gewoon neutraal.

2 likes