Hoe leuk vind jij koken op een schaal van 1 t/m 10?
1 is afschuwelijk
10 is het is mn passie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
0 stemmers
Hoe leuk vind jij koken op een schaal van 1 t/m 10?
1 is afschuwelijk
10 is het is mn passie
0 stemmers
Of nog erger: fruitsmaken.
Mijn vader kan echt supergoed koken, hij weet er ook superveel van af door zijn familie. Mijn moeders familie is Indisch en mijn oma en haar zussen en broers zijn ook echt culinaire queens.
En dan kom ik aan met mijn gegrilde kaastosti’s en kant en klare salades, echt een disgrace.
Ik heb echt honderd keer liever rooibos dan Engelse thee. Vind dat echt zo smerig. Helemaal als het de allergoedkoopste is. Jeugdtrauma denk ik
De enige smaak die ik proef bij Engelse thee is bitter. Er zit imo geen enkele andere smaak aan.
Dat lijkt me echt leuk als je een vader of moeder hebt die het echt als passie heeft en er ook veel vanaf weet. Bij ons is het omgekeerd, ik denk dat mijn vader letterlijk niks meer kan dan een ei koken. Toen ik met mn moeder op vakantie ging heeft hij alleen maar maaltijdsalades en brood gegeten. Ik heb ook nog steeds het achterhaalde idee dat vaders totaal niet kunnen koken.
Mijn vader kan precies 3 dingen koken (pannenkoeken, nasi en zelfgemaakte pizza) maar juist daardoor heb ik er heel fijne jeugdherinneringen aan en is pannenkoeken van papa een van mijn favorieten. Mijn moeder kan heel goed en divers koken maar ze heeft geen signature dish ofzo dus ik heb dan ook geen specifiek gerecht wat in me opkomt. Bijna alles wat ze maakt is wel lekker.
Kan jouw vader goed koken?
0 stemmers
Ik ben denk ik je vader.
Vindt hij het ook echt niet leuk om te doen? En houdt ie verder wel van lekker eten of dat ook niet echt?
Haha n.a.v. deze kookpolls moet ik denken aan iets wat ik volgens mij op youtube laatst hoorde. Een vrouw die dan beweerde heel goed te kunnen koken en of ze nog een tip had: ja kijk wat je nog in huis hebt, doe dat in de oven met kaas erover
Ik dacht ok, lekker, rijst, met een stuk appel, wat brood met kaas in de oven flikkeren.
Mijn ouders kunnen allebei lekker koken en doen het ook graag, heb dat wel echt van hen. Maar mijn vader kookt echt nauwkeurig recepten en mijn moeder heeft vooral haar specialiteiten die ze heel goed kan. Ik kan zelf denk ik iets beter koken omdat ik ook zelf dingen bedenk en veel nieuwe dingen probeer. Maar we eten allemaal graag bij elkaar thuis (als er geen pandemie is), het is sowieso altijd lekker.
Mijn vader is trouwens, typisch, pas gaan koken toen mijn ouders uit elkaar gingen. Daarvoor kon hij 3 dingen ofzo. Maar toen hij ging leren koken moest hij ook meteen De Beste Kok worden want die man heeft geen chill.
Mijn vader kookte alleen maar als we vroeger gingen kamperen, zo typisch.
Ik weetniet eens of hij het leuk vindt om te doen. Hij heeft zn hele leven enorme focus op zn werk gehad, nog steeds maar wel minder. Vaak voor 7 uur al de deur uit en ook regelmatig na 9 uur 's avonds thuis. Dan heb je denk ik ook geen zin in koken daarna plus mn moeder kan wel goed koken dus het is er nooit van gekomen. Hij heeft nu wel meer tijd maar hij zou zich nooit in het koken storten, het boeit hem niet. Qua eten, ja wie houd er niet van lekker eten haha, maar hij wil nooit vet eten, geen junkfood. Het is zeker géén Bourgondiër. Echt saai eigenlijk op dat gebied.
Oh hij helpt de laatste tijd met schilderen enzo want ik ben verhuisd en er is nog veel te doen. Als lunch geef ik hem vaak een tosti en hij vindt dat echt helemaal prima. Mn vriend zei gister, je kunt echt niet elke keer een tosti geven. Hij at zelf een gigantisch bord rijst. Nou ik gaf mn vader een paar krentenbollen en boterhammen met pindakaas. Dat had hij liever. Dus lekker makkelijk voor mij
Haha ja mijn vader liet ook een keer de pasta die hij aan het afgieten was op de grond vallen op de camping en toen aten we ‘‘past alla terra’’, lekker knapperig met zand tussen je kiezen.
Vroeger vond ik het eten van mijn ouders altijd wel lekker. Maar sinds ik op mezelf woon, niet meer. Mijn ouders koken zo ontzettend zout, dat ik het gewoon niet lekker vindt.
Enige wat ik nog lekker vind van mijn vader is de bonensoep en erwtensoep.
Als het moet kan mijn vader echt wel iets produceren wat prima te eten is, maar mijn moeder vindt het leuk en hij totaal niet, dus hij doet het nooit, denk misschien 1 keer in de twee jaar?
Ah ja dan snap ik je vader heel goed!
Ik ken een paar individuen die eten alleen maar als fuel voor hun lichaam zien en voor de rest totaal geen interesse erin hebben en hoe iets smaakt, dus ook in die situatie snap ik dat je koken alleen maar als een irritant obstakel ziet.
Ik weet dat deze mensen bestaan maar ik kan me daar zo niks bij voorstellen hè. Eten is zo leuk! Ben nu wel benieuwd trouwens:
0 stemmers
Mijn moeder kookt dagelijks, maar mijn vader doet allerlei culinaire kook cursussen met vrienden en organiseert dan ook etentjes. Dat vind hij helemaal geweldig, maar een AGVtje koken doet hij nooit eigenlijk.
Mijn vader kan wel goed koken maar mijn moeder kon dat echt niet.