De restaurants zijn al gebeld, daar worden we verspreid over twee tafels. Maximaal vier personen buiten kan ik nergens vinden!
Of woon jij in België? Misschien is het daar anders
Maximaal vier personen een gezelschap in restaurants wist ik, maar zoals ik zei verspreiden de restaurants ons over twee tafels (dus nemen twee losse reserveringen op). Ik dacht dat George met maximaal vier personen buiten doelde op activiteiten in de buitenlucht!
Overigens een disclaimer voordat ik allemaal boze mensen over me heenkrijg: iemand anders regelt dit en ik voel me er zelf niet helemaal prettig bij. Maar om verschillende redenen is het lastig om af te zeggen, dus ik wilde even hier peilen in hoeverre andere mensen mijn gevoel delen.
Het staat op de factsheet van de nieuwe regels, een gezelschap mag nog maar uit vier personen bestaan. Dus ook met het boeken van een activiteit buiten moeten jullie dan doen alsof jullie twee gezelschappen zijn, dingen doen met meer dan vier personen kan dus eigenlijk niet.
Mijn werk moet door deze nieuwe regel alweer groepen afbellen. Het begon bij ons eindelijk weer een beetje te lopen, maar 80% van onze bezetting zijn zakelijke groepen.
Ik vermoed dat iedere vader in de wereld het boek ‘How to be a dad 101’ heeft gelezen en dat dit tip 1 is.
Jullie worden over twee tafels verspreid om risico’s in te perken om dan samen toch activiteiten te doen? Is toch een beetje tegendraads?
Ik had gestemd dat het wel kon maar wist niet dat een gezelschap uit 4 personen mag bestaan.
Ja ik vind het ook super tegendraads!
@George Thanks voor de poster! De buitenactiviteiten die we gepland hebben zijn dingen als wandelingen enzo (geen dingen waar je iets voor moet boeken). Mijn gezelschap vindt dat dat moet kunnen omdat we daar afstand kunnen houden.
Hahahaha nou aangezien ik twee weken geleden ongeveer precies heb gedaan wat @LizzyBennet gaat doen (een weekend naar Terschelling met mn ouders en zus). Inclusief twee keer uit eten en voornamelijk buiten fietsen.
Maar eigenlijk, ik weet niet of het kan. Ik denk dat het wel OK is. Mijn zusje en ouders zijn ongeveer de mensen die ik het vaakst zie (we knuffelen niet maar houden ook geen 1.5m) dus mijn redenatie was dat het dan qua besmettingsgevaar niet veel uitmaakt.
We hebben wel heel veel onze handen gewassen enzo.
Ja het is dus dat mijn gezelschap alles voor zichzelf weet goed te praten (we slapen in aparte kamers, apart sanitair, in het restaurant twee tafels waar we onderling 1.5m afstand kunnen houden, bij de activiteiten buiten kunnen we makkelijk afstand houden etc. etc.), dus vandaar dat het lijkt dat ik het hier goedpraat. Want ik ben het daar dus ook niet helemaal mee eens, het zit me gewoon niet lekker.
Maar het ding is inderdaad dat het volledig wordt betaald door iemand anders. En iedereen is er oke mee, behalve ik. Dat maakt het heel moeilijk. En het is voor de verjaardag van iemand anders die hier al heel lang naar uitkijkt. Ik heb al aangegeven dat ik het niet heel relaxt vindt, daar wordt niet heel chill op gereageerd (omdat zij dus overtuigd zijn dat het zo wel moet kunnen). Dat maakt het lastig. Het is heel makkelijk om te zeggen: je voelt je er niet chill bij dus je moet het niet doen als iemand anders er al heel veel geld aan kwijt is. Als ik afzeg wil ik aanbieden mijn deel te betalen, maar ik denk dus dat als ik afzeg dat het helemaal niet doorgaat. En dat vind ik heel moeilijk omdat iedereen er dus wel okee mee is en er heel erg naar uitkijkt.
Maar de persoon waarmee je een hotelkamer deelt is wel iemand uit jouw eigen huishouden? Als je het zelf niet prettig vindt, zou dat een valide reden moeten zijn voor het afzeggen.
De dingen die je omschrijft zoals uiteten, wandelen en een auto delen, die doe je nu onder de huidige omstandigheden sowieso niet? Als elk huishouden een eigen kamer heeft, je aan twee tafels op afstand kunt zitten tijdens het eten en je activiteiten buiten zijn en van de aard van wandelen etc. dan is het een ‘creatieve’ invulling van de regels denk ik . Mits je dat dan ook echt wel handhaaft en niet de 1,5 meter grens opzij ligt. Je noemt wel het delen van vervoer, het is niet mogelijk dat iedereen op eigen houtje komt?
Ik zou het in die situatie het ook lastig vinden. Met vriendinnen oid zou ik dit niet doen, maar bijv. met mijn gezin (waarmee ik geen huishouden ben) misschien weer wel want die zie ik toch op redelijke close afstand wel.
Ja ieder huishouden heeft een aparte kamer, dus ik slaap gewoon samen met mijn vriend.
Delen van vervoer moet (helaas). Mijn vriend en ik hebben geen auto/rijbewijs dus we moeten bij een ander stel de auto instappen. Dat is helaas niet anders.
Het gaat inderdaad niet om vrienden, maar om familie (mijn schoonfamilie: dus mijn vriend zijn ouders, en zijn zusje en haar vriend).
Wat jij zegt over die ‘creatieve’ invulling van de regels zie ik ook zo haha. Ze passen en meten het nu zo dat we wel die 1,5 meter afstand tijdens de activiteiten kunnen houden, maarja wie zegt dat dat de hele tijd zal gebeuren? En samen in de auto, dan heb je die 1,5 meter afstand al niet. En we verbreken dus wel die maximaal 4 personen regel, maar zij vinden mij in dat opzicht te “streng” (want zij zeggen: maar we houden toch afstand?) Vind het echt heel lastig. Ik ga er nog een dag over denken en binnenkort mijn schoonmoeder even bellen denk ik.
Ja maar zelfs al hou je tijdens de activiteiten afstand, er gaan 2 huishoudens in 1 auto dus dan gaat afstand houden al vanaf het begin mis. En ook tijdens activiteiten kan het mis gaan als je niet de hele tijd gefocust bent op afstand houden.
Ik zou het zelf niet doen, zeker als je er zelf al geen goed gevoel bij hebt. Ik snap dat als de anderen er zin in hebben dat ze het goed proberen te praten, maar als het jou niet lekker zit, moet je het echt niet doen.
Ja rationeel gezien denk ik dit ook. Maar omdat ze er al zo koeltjes op reageren en ik echt de enige in dat hele gezelschap ben die er zo over denkt voel ik me zo’n partypooper (ook omdat er dus redelijk veel geld mee gemoeid gaat).
De auto kwestie is dan wel lastig ja… Maar heb je hen bijvoorbeeld wel nog gezien op redelijk korte afstand? Of zie je hen sowieso niet zo veel dat zij nu ook zwaar trekken aan dit weekendje?
In de auto kun je nog zeggen: iedereen mondkap op en alle ramen open hahaha. Maar dat zien ze vast niet zitten XD…
Nee ik heb ze al een tijd niet gezien (juist mede door alle omstandigheden, ik ben een tijd ook ziek geweest) en ook daarom kijken zij juist zo uit naar dit weekendje. Maar daar zit ook juist die tegenstrijdigheid in voor mij: ik heb ze amper gezien en om dan juist nu terwijl al die cijfers oplopen met zijn allen een weekend weg te gaan (waar je nooit de 1,5 meter afstand kan garanderen) voelt fout.
Nouja volgens mij is het wel duidelijk hoe ik erover denk. Ik ga het vanmiddag ook even aan mijn vriend voorleggen.
Moeilijke kwestie! Maar dan vind ik het ook alweer anders dan wanneer je ze sowieso elke week of regelmatig hebt gezien. Ik snap dat zij er naar uitkijken, maar ik snap jouw terughoudendheid meer. Als zij niet begrijpen dat jij dit niet chill vindt (zeker ook omdat je een tijd ziek bent geweest!) hebben zij vrij weinig inlevingsvermogen ben ik bang .
Hopelijk kun je het er met je vriend goed over hebben, succes met je keuze
Heb jij een harde haar in je gezicht, zoals een kattensnor?
- Ja, ik heb één harde gezichtshaar.
- Ja, ik heb er zelfs meerderen.
- Nee, maar ik heb er wel eens eentje gehad.
- Nee, ik ben gezegend door de Goden!
0 stemmers
Jezus wat reageer jij aangebrand zeg, je kent mijn vriend helemaal niet dus echt vet knap dat je al kan voorspellen hoe hij reageert.
Ik trek ze er altijd uit
Hoe komt het dat deze haren opeens al 1 cm (of langer lol) zijn
Nou dit inderdaad, ik check iedere dag onderkant/zijkant van mijn kin en paar uur later zit er ineens een enorme lange harde haar? Echt kut als je dan geen pincet in de buurt hebt, blijf je maar aan die haar voelen.