Verschilt per persoon: ik heb mensen waarvan ik weet dat er misschien iets aan de hand is als ze 5 minuten te laat zijn (zonder iets te laten weten), maar ook mensen die gerust 40 minuten te laat komen aankakken. Die eerste mensen zou ik best snel appen of bellen om te zien of er niets is, die tweede niet.
Nog nooit meegemaakt dat iemand niet kwam opdagen of te laat kwam. Ja, dat laatste gebeurt een heel enkele keer maar dan krijg ik altijd een berichtje van: ben er bijna, of ben ietsje later.
Dit lijkt me zo geweldig
Ik heb er echt een hekel aan als mensen (heel veel) te laat komen maar helaas heb ik daar mijn vrienden niet echt op geselecteerd
Als ik ergens heb afgesproken app ik trouwens ook altijd de ander om aan te geven van ik spring nu op de fiets, of ik zit nu ik de trein, dus de ander kan eigenlijk precies weten wanneer ik er ben.
Is jouw naam makkelijk af te korten? Bijvoorbeeld Marit vond ik vroeger lastig af te korten bij vriendinnen (Maar?) en Thijs ook.
- Ja, op één manier
- Ja, op meerdere manieren
- Nee
- Anders
0 stemmers
En waar wordt die afkorting gebruikt?
- Partner
- Gezin (je ouderlijk gezin)
- Familie
- Alleen bepaalde vrienden
- Vrienden algemeen
- Kennissen
- Werk
- Anders, namelijk…
- Ik heb geen standaard ‘afkortnaam’
0 stemmers
Vind 5 minuten nog kunnen, kan zijn dat je tegenwind had of dat het op de weg drukker was maar vanaf 10 minuten word ik onrustig of ongerust als degene nog niets heeft laten weten. Als iemand laat weten dat het een halfuur later wordt, dan vind ik het weer minder erg.
Is het ook. Ik denk ook wel dat het een gewoonte is; even melden dat je iets later bent zodat de ander weet hoe en wat. Te laat komen schijnt ook een gewoonte te zijn … maar ik kan dat absoluut niet waarderen. Meld het gewoon even, dan weet je waar je aan toe bent.
Te laat komen is zo ergerlijk. Mijn vriend en ik zijn altijd op tijd, een vriendin is altijd te laat. Toen hadden we het daar eens over en zei ze: bij jullie kan dat, bij anderen doe ik dat niet. Nou echt . Dat slaat echt nergens op. Toen kwam ze met het argument dat ze een kind had (wij toen nog niet) maar ook die vlieger gaat niet op. Wij komen met kind ook nooit te laat.
Ik wil het liefst dat iedereen mijn naam afkort. Vind mijn hele naam niet lelijk ofzo, maar omdat bijna iedereen het al afkort klinkt het zo onpersoonlijk als mensen die ik (goed) ken het niet afkorten.
Haha als ik met vrienden afspreek die me vaak lang laten wachten kom ik gewoon expres tien minuten later hoor. Kunnen ze soms ook op mij wachten. Bij mensen die netjes op tijd komen doel ik ook streng op op tijd zijn.
Mijn afkortnaam wordt altijd door familie, behalve mijn gezin gebruikt. Om de een of andere reden noemen mijn ouders mij dus bij de afkorting van mijn bijnaam.
Dit heb ik dus ook! Als mijn hele naam wordt gebruikt denk ik echt dat er iets ergs aan de hand is. Of dat een collega me niet mag ofzo
Hebben jullie Starbucks bekers in huis?
- Ja, eentje
- Ja, een paar
- Ja, veel
- Nee
0 stemmers
Wel alleen van die togo bekers! Omdat mijn andere to go bekers te klein waren voor de thee uit de kiosk
Als ik buitenshuis heb afgesproken een minuut of 20, als ik gewoon thuis ben maakt het me niet zoveel uit
Nav het rank de forummer-topic
Heb je ooit wildgeplast?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik heb namelijk het idee dat iedereen dit ooit wel eens gedaan heeft (zelfs vaker misschien), maar geen idee of dit idee wel een beetje klopt dus let’s gooo
Zou niet weten hoe ik mijn leven zou moeten leiden zonder wildplassen. Ja veel natte broeken zouden dat zijn Te veel situaties waar geen wc is en ik moettt. Hoe doet de rest dat dan in de natuur? Of je komt nooit op plekken waar geen wc is, dat kan ook.
Met corona en die lockdown was het echt kut. Openbare wc’s gesloten, horeca dicht. Echt no fun als je regelmatig moet plassen.
Dan is het nog de vraag waar. Zie mannen in de stad het wel doen maar als vrouw lijkt me dat wat ingewikkelder.
Ik moet ook echt vaak plassen, maar ik kan gewoon niet wildplassen.