Ik heb ook PDS, tijdens m’n zwangerschap ging ik soms 1x in de 2 weken.
Het deed dan zo’n pijn, dat ik bijna huilend op de wc zat.
Bevallen was er niks bij.
Ik heb ook PDS, tijdens m’n zwangerschap ging ik soms 1x in de 2 weken.
Het deed dan zo’n pijn, dat ik bijna huilend op de wc zat.
Bevallen was er niks bij.
Ik wist eigenlijk niet eens dat de Hindoestaanse en Surinaamse keuken zoveel overlap hebben? Pastei mis je niet zoveel aan vind ik :’).
Nouja de Surinaamse keuken is een soort verzamelnaam he, voor Hindoestaans, Javaans, Chinees etc. Dus het is geen overlap maar meer een onderdeel.
Erg eigenlijk dat ik dat niet goed weet. Ik ben jarenlang met een half Surinaamse jongen samen geweest. Waarvan ik eerst ook nog verbaasd was dat hij half Surinaams was “want je hebt lichte ogen”. Smh. Maar Chinees hoorde er volgens hem echt en zn oma echt nietttt bij. Maar wel leuk dat je dan op die manier via je vriend waarschijnlijk weer allerlei nieuwe gerechten kunt uitproberen! Vond ik toen iig leuk. Van m’n huidige vriend heb ik echt niks nieuws in de keuken geleerd. Behalve dan dat je een cake niet in plakjes snijdt maar gewoon een stuk van afbreekt en opeet…
Ik ben echt in shock. Vond de opties al heel vreemd, maar er zijn dus echt mensen die niet eens 1 stuk fruit per week eten, laat staan 1 per dag?
Had eerder verwacht dat de antwoordmogelijkheden zouden zijn hoeveel stuks je op een dag eet?
Ik eet bijna nooit fruit. Ik weet dat het slecht is om zo weinig fruit te eten, maar ik vergeet het gewoon
‘Niet eens 1 stuk fruit per week eten, laat staan 1 per week?’ Das toch hetzelfde ik heb een vriendin die nooit fruit eet. Ik heb ook periodes gehad dat ik heel weinig fruit at omdat ik dacht, ja ik eet toch groente dus dat compenseert het vastwel ofzo. Ik ben zelf geen fruit liefhebber maar een paar keer per week lukt nu wel.
Edit: oh je hebt het aangepast.
Foutje. bedoelde natuurlijk ‘laat staan 1 per dag’. Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar ik ging er echt vanuit dat de bijna iedereen wel minstens 1 stuk per dag at? Ik vind fruit zo lekker dat ik me soms moet inhouden om niet teveel te eten.
Haha zelfde, ik houd de regel aan 2 stuks soms 3 anders zou ik de hele dag door niets anders eten.
Ik vind fruit ook lekker maar ik vind schillen altijd zo veel werk en heb er dan geen zin in. Koop het wel netjes elke week en dan na een week denk ik oja kut heb nog kiwi’s en die zijn dan niet meer goed.
Ik heb daar gewoon geen zin in, vind daarnaast veel fruit niet lekker. Zo gek is dat toch niet?
Oh dat lijkt me ideaal om fruit zo lekker te vinden. Ik doe bij wijze van spreken een uur over een banaan of appel. Echt blehhh. Watermeloen, mango, en kiwi vind ik wel heel lekker. Jammer dat fruit in Nederland zo duur is. En avocado zou ook onder fruit vallen?! Nou m’n eerste babyhapje was een avocado dus misschien dat ik dat daarom ook echt niet chill vind. En ik vraag me altijd af wie nou echt een sinaasappel eet?
Ik ben allergisch voor heel veel soorten fruit vooral in de winter is er weinig wat ik kan eten dus dan lukt het niet elke dag. In de zomer kan ik gelukkig wel lekker nectarines en mango’s enzo eten dus dan neem ik het er altijd van (behalve nu want de mensen van de Turkse supermarkt zijn op vakantie en alles bij de Appie is kanonhard )
Ongevraagd advies, maar als je schillen kut vindt:
sommige fruitsoorten hoef je niet te schillen: bv druiven of rood fruit (overigens is rood fruit ook het meest gezonde fruit)
je kunt voorgesneden fruit kopen (bij de supermarkt, op de markt)
of nog makkelijker (maar wel minder gezond dan stukken fruit eten) is verse sappen/Smoothies
@Jumpsuit ik koop mijn groente en fruit grotendeels bij de Turkse groenteboer, daar heb je en meer keuze en een stuk goedkoper
Ik ben echt te kieskeurig om vaak fruit te eten haha. Ik vind fruit echt suuuper lekker als het precies goed rijp is en als het dan een dag te laat is ofzo vind ik het zo smerig. Melige appels, te zoete bananen, kiwi met een rare smaak etc. Er kan echt een dag zitten tussen een precies lekker stuk fruit en iets super vies haha. Dus ik koop het vrijwel nooit omdat ik het anders waarschijnlijk op een gegeven moment weggooi. En je kunt het in de supermarkt ook amper inschatten hoe het gaat smaken. En het bederft super snel. Haha heel veel redenen om niet vaak fruit te eten.
Opnieuw ongevraagd advies (hierna houd ik op, echt waar): in groente en fruit zitten verschillende vitamines, dus het is niet zo dat je dan via groente de gemiste vitamines van fruit binnenkrijgt.
Ik was alleen wat verbaasd over de resultaten en daarom reageerde ik. Als je geen zin hebt om fruit te eten, helemaal prima ik heb er geen last van.
I know! Watermeloen koop ik ook standaard bij de Turkse supermarkt! Ze zijn vaak wel suuupergroot maar die snijden ze dan wel gerust doormidden. Heb je nog aanraders qua fruit van de Turkse supermarkt? (Geen Turks fruit lol). Ik vind de aardbeien daar vaak om te huilen . En aardbeien vind ik sowieso overrated dus dat is ok.
Ik eet het nooit. Lus het gewoon niet.
Ik eet gewoon liever chips
Ik vind veel fruit niet lekker (ook niet per se vies hoor, maar echt niet dat ik het met plezier eet), ben er ook helemaal niet mee opgegroeid, vind het kut dat het vaak net te rijp of niet rijp genoeg is of een melig plekje heeft oid, en een hele stomme reden, maar wel een reden dat ik het vaak niet pak: ik HAAT hoe plakkerig het is, dat je hele handen vaak onder zitten, vind dat het echt niet waard .
Dus ik ben er zo een die zich er echt toe moet zetten om fruit te eten, komt bij mij echt niet als vanzelfsprekend. Vind het ergens wel een beetje stom, hoort er gewoon bij dat je fruit eet, maar aan de andere kant at ik meestal wel veel groente dus dan vond ik het iets minder erg.