Stel je persoonlijke vraag #19

Amy is de irritante toch? Want that’s me

1 like

Ik heb juist het idee dat kip hier altijd het meest populair is. Ik ga altijd voor de bami, bitterbal als laatst.

Ik heb ook alleen de film gezien! Maar ja idd, zij stuurde een mal van dr voet(?) op naar die goos haha. Zou ik ook kunnen doen

1 like

Maar dan zijn de bitterballen al op, omdat veel die als eerste nemen. Daarom laat ik de bamihap wachten. Vind ik heel lekker, maar blijft altijd liggen. Win-win.

6 likes

Bamihap want die is als enige vega :grimacing:
Als ik nog vlees zou eten zou ik bitterbal kiezen

5 likes

Tijdens uiteten, even er vanuit gegaan dat er een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht is. Wat kies je dan vaker? Een voorgerecht of een nagerecht?

• Een voorgerecht
  • Een nagerecht
  • Allebei niet, n.v.t./ ik ga nooit uiteten etc.

0 stemmers

Alle drie, go big or go home

28 likes

Nagerecht is echt waarbij ik m’n knoop open moet doen. Zo machtig vaak. :flushed:

4 likes

Als je eten overlaat tijdens het uiteten, vind je het dan vervelend dat de persoon waarmee je uiteten bent het van jouw bord op eet?

• Nee boeiend, minder voedsel verspilling
  • Dat ligt eraan wie het is
  • Nee ik vind dat niet prettig
  • Neutraal/weet ik niet/geen mening

0 stemmers

Azijn! Maar mosterd lijkt me ook lekker

2 likes

Vinden jouw en je partner over het algemeen dezelfde gerechten/keukens lekker?

• Nee dit ligt erg uiteen
  • Ja het komt goed overeen
  • Mwah, we hebben andere voorkeuren maar het gaat wel ok

0 stemmers

'S ochtends een warm ontbijt, dat kan dus van alles zijn van bacon met egg of soep.

• Nee dat is niet mijn ding
  • Ja lekker, geen probleem mee
  • Misschien alleen tijdens een vakantie/hotelontbijt

0 stemmers

Hij eet echt zo raar af en toe. Eten we pasta maar het was niet heel veel, stelt hij voor of we de kibbeling die hij heeft liggen erbij eten. Toen aten we dus pasta met kibbeling.
Hij zegt dat ze van huis uit ook allerlei combinaties maken die ik zelf niet snel zou verzinnen. Het is daar vaak ook dat alles wel in een gerecht kan worden gestopt, dus kibbeling bij pasta vindt hij totaal niet gek.

2 likes

Jouw vriend is hindoestaans toch? Niet zeker maar ik dacht dat gelezen te hebben. Eet hij van huis uit ook heel anders dan de ‘westerse’ wereld zegmaar of wel veelal hetzelfde? Opzich eten m’n vriend en ik niet heel anders maarja, zoals laatst waren we bij m’n ouders bbqen en m’n moeder had allerlei lekkere nagerechten gehaald maar ipv dat at ik als een klein kind waterijsjes en hij vrat een hele tros bananen op. Toen dacht ik wel, ok we zijn raar :joy:. En pasta met kibbeling vind ik ook wel een rare combi moet ik zeggen.

1 like

Hoevaak eet jij fruit?

• Dagelijks
  • Meerdere keren per week
  • Wekelijks
  • Een paar keer per maand
  • Minder dan een paar keer per maand

0 stemmers

Klopt! Hij kookt zelf niet veel Surinaams, soms wel de inhoud voor roti (daar kun je dus ook van alles in doen) maar zijn moeder komt geregeld eten brengen haha. Wel lekker! Maar dan eten ze dus vaak kleine gerechten gewoon bij elkaar, terwijl ik als tatta veel meer iets heb van dat het allemaal bij elkaar moet passen/het zelfde soort eten moet zijn. Dus kibbeling bij pasta is niks Surinaams, maar het idee wel “hoezo is toch niet gek, pasta is lekker, kibbeling ook, het komt toch beide in je maag”. :sweat_smile:

4 likes

Ja maar het ligt er wel aan of de smaken ook bij elkaar passen toch? Lief dat z’n moeder vaak eten brengt! Roti vind ik me aardappelen echt lekker. Eet je ook wel eens pom en pastei? Of valt dat niet onder de Hindoestaanse keuken?

Je wordt uitgenodigd voor een etentje maar eenmaal je daar bent vind je het eten echt niet lekker, wat doe je dan?

• Ik probeer toch wat te eten en zeg een smoes, dat je last van je maag hebt oid.
  • Ik zeg het eerlijk dat ik het niet lekker vind en eet het niet op
  • Ik zeg niks, ik sla me er wel doorheen en probeer zoveel mogelijk op te eten
  • Anders

0 stemmers

Ja klopt ook wel!
Pom is volgens mij meer creools, wat ik zie op internet. Pastei had ze ook wel eens gebracht inderdaad, maar met vlees en dat eet ik niet!

1 like

fast fashion

• koop ik veel
  • koop ik soms
  • koop ik zo min mogelijk
  • koop ik niet

0 stemmers

• ik wil duurzamere keuzes maken wat betreft mijn garderobe
  • ik heb geen behoefte duurzamere kleding te kopen
  • ik ben tevreden met mijn kledingkast, qua duurzaamheid
  • ik weet het niet

0 stemmers