Stel je persoonlijke vraag #19

Ik heb liever in een keer duidelijkheid en als ik een artikel aan het lezen ben, heb ik niet zo’n zin om op te zoeken wat iets betekent.

1 like

Ik vind ook dat een nationale nieuwsorganisatie voor iedereen zo toegankelijk mogelijk moet zijn. Democratische media is belangrijker dan ‘mooie’ media, en die laatste categorie wordt prima bediend door een aantal andere websites en tijdschriften.

3 likes

Vind ik dus vaak als het gaat om de politiek. Als die mensen gaan praten valt groot deel van nederland weg.
Met politiek vind ik vooral belangrijk dat iedereen het begrijpt en dus ook mensen die minder goed met taal zijn.

• NRC Handelsblad
  • Het Parool
  • De Volkskrant
  • Algemeen Dagblad
  • De Telegraaf
  • nrc*next
  • Financieel Dagblad
  • Reformatorisch Dagblad
  • Nederlands Dagblad
  • De Kanttekening
  • Regionale krant

0 stemmers

Heb AD gestemd omdat ik Trouw in dit lijstje mis.

Trouw heeft echt al zo veel nieuwsverhalen met impact gehad. Denk aan de toeslagenaffaire. Echt een krant met een hele goede onderzoeksredactie.

AD is heel sterk in regionaal nieuws landelijke betekenis geven.

4 likes

Ik lees bij mijn ouders altijd het Dagblad van het Noorden. Naast dat het belangrijke landelijke nieuws in staat, vind ik het ook heerlijk om het wat meer (soms kneuterige/aandoenlijke) regionale nieuws te lezen.

3 likes

Veel te weinig mensen kiezen (onterecht!) voor zoete courgettetaart. Courgettebrownies zijn echt heerlijk en je hebt niet eens door dat er courgette in zit:

14 likes

Kut! Dacht dat ik ze allemaal had

Bij deze dan

• Trouw

0 stemmers

4 likes

Dit verklaart waarom @FISSA opeens zoveel van mijn berichtjes heeft geliked. Was bijna gaan denken dat ze me aan het stalken was…

3 likes

lees jij de regionale krant die je gratis en voor niks door de bus krijgt?

• nee, ik heb een NEE sticker op mn brievenbus
  • nee, die gooi ik altijd weg
  • ja, ik smul van kneuternieuws

0 stemmers

Nee/nee sticker sinds een jaartje en is echt 1 van de beste dingen wat ik heb gedaan sinds ik hier woon. :heart: Doei onnodige bergen oud papier.

1 like

Wat ook heel lekker is, maar wel wat vet: fritters

12 likes

Ik ging gister uit eten en ik kreeg voor het eerst de vraag of wij tot hetzelfde huishouden behoorden. Ben benieuwd, hoe vaak krijg jij die vraag als je ergens gaat eten of drinken?

• Altijd
  • Vaak
  • Soms
  • Nooit
  • Nvt, ik ga (sinds corona) niet uit eten/drinken

0 stemmers

Toen hebben we half gelogen en gezegd dat mijn zusje wel uit hetzelfde huishouden komt (maar we wonen niet samen) en die vriendin niet. Dus toen ging die serveerster met veel moeite een extra tafel aanschuiven zodat we afstand konden houden tot die vriendin? (nooit eerder meegemaakt)

Dus ik ging net even de exacte regels opzoeken mbt horeca, en als je niet uit 1 huishouden komt moet je binnen en buiten 1,5 meter afstand houden. Maar dat is bij 99% van de gevallen onmogelijk? En dat zou ook betekenen dat mensen die alleen wonen dus nooit ergens iets kunnen eten/drinken? Terwijl misschien juist zij het meest eenzaam zijn?

Nu ben ik benieuwd; als jij gaat eten/drinken buiten de deur met mensen buiten jouw huishouden en je krijgt deze vraag, wat zou je dan antwoorden?

• Ik vertel de waarheid en zeg dat we niet uit 1 huishouden komen
  • Ik lieg en zeg dat we uit 1 huishouden komen
  • Verschilt per situatie (en hoe geloofwaardig we over zouden komen)

0 stemmers

Ik kan als wit spook moeilijk liegen dat ik uit hetzelfde huishouden kom als mijn beste Aziatische vriendin, maar ze deden ook niet zo moeilijk toen wij kwamen drinken. Misschien omdat we tegenover elkaar gingen zitten.
In een groep zouden ze denk ik wel moeilijk gedaan hebben, maar dat is toch ook gewoon logisch? Je hoort je aan de regels te houden en het is dan fijn dat ze wel een extra tafel aangeschoven hebben?

2 likes

Het ging mij niet om het aantal mensen (3 personen vind ik overigens niet veel en zie dat ook niet echt als een ‘groep’). Tuurlijk moet je je zoveel mogelijk aan de regels houden, maar als je je strikt aan de regels zou houden zouden heel veel mensen dus nooit uit eten/drinken kunnen gaan.

Wat had je eigenlijk gedaan als jij niet samen met die vriendin daar had mogen drinken? Want officieel mag dat ook niet? (een tafeltje is nooit 1,5 m namelijk)

Is het nu niet meer dat je verplicht moet reserveren? Want dan kunnen ze rekening met het aantal mensen kunnen houden. Ik vind drie personen trouwens ook niet veel en ik ga er vanuit dat jullie ook rekening met alles houden.
Ik denk dat we dan naar mijn huis waren gefietst om daar wat te drinken. Is helaas niet ideaal, maar ik zou het anders ook niet weten. Had toen zin om haar te zien.

Zo zijn de regels nu toch door corona? En je kan toch makkelijk in je eentje uit eten als je in je eentje aan een tafeltje zit of zie ik dingen over het hoofd? Ik heb tot nu toe overal mn naam en nummer moeten doorgeven en uit elkaar moeten zitten

Je mag ook aan de deur reserveren (weet niet of dat eigenlijk ‘mag’ maar de restaurants doen het), maar zou eerlijk gezegd niet zo’n zin hebben om 2 a 3 tafeltjes te moeten reserveren voor 2 a 3 personen omdat ze niet uit hetzelfde huishouden komen… dan zou ik ze weigeren.

@Luzarl in je eentje wel ja, maar ik had het erover dat je eigenlijk dan nooit meer ergens iets kan gaan eten/drinken met iemand als je alleen woont (want dan kom je altijd uit verschillende huishoudens).

Ik zie trouwens dat het BOOS filmpje over Annic en mamaworden eindelijk op youtube staat dus ik pak er even chips bij!

Wie gaat er nog meer kijken?

• Ik heb al gekeken!
  • Ik ga NU kijken
  • Ik ga later nog kijken
  • Ik ga niet kijken
  • Annic? Mamaworden???

0 stemmers

Hoe kom je daarbij? Dat mag gewoon hoor.