Stel je persoonlijke vraag #19

Excuse me, duivenkater komt uit Zaandam!

1 like

Dat ligt toch in Noord Holland of moet ik echt terug voor topo in groep 5?

4 likes

Jawel maar het is een ~ * lokale * ~ specialiteit. :see_no_evil: maar ik besef me nu dat ik je poll waarschijnlijk niet goed genoeg gelezen heb :zipper_mouth_face: excuus.

Oh en bij weesper moppen moet ik altijd hieraan denken

1 like

Oh hou op, té lekker. :heart_eyes:

Alleen om te klagen bij pakketdiensten als er weer eens iets fout gaat :full_moon_with_face:

26 likes

De enige vorm van social media die ik heb (op whatsapp na). Juist hier lees ik het nieuws, volg ik journalisten en opiniemakers en lees ik discussies over trends. Vind Twitter echt underrated en het enige platform wat niet zo teringnep is.

23 likes

Hahahah je hebt tenminste goeie prioriteiten

1 like

Ik post voornamelijk werkgerelateerde dingen die te maken hebben met mijn project! Ik vind twitter een heel handig medium, inderdaad voor nieuwsvoorziening en interessante discussies (@Rozevarken) maar ook voor werk. Veel academici zitten op twitter dus op deze manier ben ik gemakkelijk op de hoogte wat andere mensen voor onderzoeken doen en hun laatste publicaties etc.

2 likes

In de poll over lokale lekkernijen:

• heb ik gestemd op iets uit mijn eigen provincie
  • heb ik gestemd op iets uit een andere provincie
  • heb ik niet gestemd op een lekkernij

0 stemmers

haha ik heb wel op iets gestemd maar ik kon eigenlijk ook niet kiezen

1 like

Vroeger was ik echt super actief op Twitter. Ik denk wel 500+ tweets op sommige dagen (er zaten dan ook gewoon hele gesprekken tussen). Was wel een leuke tijd, mis het soms nog.

Ik vind Twitter een van de weinige platforms waar je echt nog de mogelijkheid hebt om precies te bepalen wat je ziet. Je kunt er genoeg zeiksnorren volgen die zichzelf iets te interessant en grappig vinden, maar ik volg er vooral mensen die goede maatschappelijke discussies aangaan en die inhoudelijk iets te zeggen hebben. En oké, een paar zeiksnorren voor irritainment.

12 likes

Ja mee eens, vind het zo vreselijk ondergewaardeerd. Vind Twitter echt het allerfijnste medium voor nieuws, voetbaltweets en oprecht grappige dingen. Maar dan moet je misschien wel de juiste mensen volgen en ook interesse hebben in dingen die er besproken worden. De voetbalTwittercommunity is bijvoorbeeld heel groot maar als je niet van voetbal houdt, ja, haha.

4 likes

Kies je er bewust voor om het nieuws niet te volgen? En waarom dan?

Ik post zelf eigenlijk alleen maar over een game. Maar ik vind dat je op twitter echt veel kan leren. Ligt er natuurlijk ook maar net aan wie je volgt. Maar op twitter zie ik veel meer nieuws voorbij komen / er wordt dieper op in gegaan.

Of een Sprits

1 like

Ja voor mij is het ook een beetje werk/netwerkgerelateerd. Ik tweet zelf niet zoveel maar het is wel een handige plek om wat discussies te volgen en ik heb dan weer net genoeg volgers die wél heel actief zijn dat ik wanneer nodig een vraag op de juiste plek kan krijgen of met mensen in contact kan komen.

1 like

Ja nog beter eigenlijk

1 like

Ik eet echt al jaren twee crackers met pindakaas en hagelslag als ontbijt

Hier een bericht van mij van twee jaar geleden:

21 likes

Ja dit herken ik wel. In het begin volgde ik bijvoorbeeld het coronanieuws echt op de voet. Na een tijdje merkte ik mede daardoor echt significante verschillen in mijn gemoedstoestand. Nu volg ik het veel minder en voel mij daardoor ook beter en minder angstig. Al vind ik het soms wel moeilijk, want ben wel nieuwsgierig, heb jij dat nooit?

1 like