Stel je persoonlijke vraag #19

Ik woon niet alleen, maar wij hebben van de action een bewegingssensor die prima werkt. Als dat apparaat beweging detecteert, gaat hij piepen en gaat je telefoon af. Misschien is dat iets voor je?

Ik weet niet wat recent is, maar vorige week maandag heb ik m’n vriend nog opgehaald op Schiphol, kon toen gewoon doorlopen tot waar dat normaal ook mag.

Als ik mijn voordeur dicht gooi valt die automatisch in het slot. Draai eigenlijk nooit zelf ook nog de sleutel om dus van binnen kan ik de deur direct weer openen. Verder ook geen extra sloten oid.

Te veel beveiliging kan ook de indruk wekken dat er wat te halen valt

Er zijn veel kleine dingetjes die kunnen helpen: voordeur op slot draaien (tegen flipperen), anti-inbraakstrips, tijdschakelaars als je weg bent, altijd je post bij de deur weghalen, buitenkant huis goed blijven verzorgen etc etc

1 keer gegeten in Groningen en ik vond het helemaal niks. Het was heel droog en dat ei was extreem hard gekookt dus misschien heb ik gewoon een verkeerde gehad. Maar de combi van kroket en ei spreekt mij ook niet helemaal niet aan.

@Barosmijnschatje ja m’n vader ging op het dak om dat gat te zoeken waar dat beest steeds inging en maakte dat dicht, toen heeft die marter met man en macht dat gat weer opengemaakt en ging hij vrolijk verder ergens in die balkruimte van het huis wonen. Toen noggg een keer dichtgemaakt en toen heeft hij volgens mij maar een andere verblijfplaats gezocht haha.

1 like

Ik moest bij neefjes en nichtjes aan de kinderen van m’n ooms en tantes denken, daar bemoei ik me echt niet mee… Maar de kinderen van broers en zussen ja die corrigeer ik wel als de ouders er niet bij zijn om het zelf te doen.

Omg ik vind dit echt stoer van je en namens het vliegend hert dank je wel :grimacing:
Ik heb er nog nooit een gezien en vind ze echt zo tof! Ben echt een beetje jaloers op je

5 likes

Je mag natuurlijk ook kiezen voor de vega(n) versie, al is het maar denkbeeldig.

• Groningse eierbal
  • Fries Suikerbrood
  • Drentse turfkoek
  • Overijsselse Deventer koek
  • Flevolandse Urker dikkoek
  • Gelderlandse Arnhemse meisjes
  • Noord-Hollandse Duivenkater
  • Zuid-Hollandse Goudse stroopwafel
  • Utrechts broodje mario
  • Zeeuwse bolus
  • Brabants worstenbroodje
  • Limburgse vlaai (vla?)
  • Verdomme je hebt van mijn provincie de verkeerde lekkernij gekozen/verkeerd geschreven
  • Ik lust dit allemaal niet
  • Ik ken dit allemaal niet
  • Ik ben niet Nederlands en wil daarom niet stemmen

0 stemmers

Ik kom niet uit Friesland maar fries suikerbrood is echt het beste :ok_hand:

1 like

Ja het is niet uit welke provincie kom je!

3 likes

Het enige dat ik uit Brabant mis (behalve mijn familie natuuuuurlijk) is het worstenbroodje. Ik kan dus echt NERGENS hier een fatsoenlijk worstenbroodje krijgen. En als ik vraag om eentje meej spek dan kijken ze me al helemaal glazig aan.

3 likes

Suikerbroodplak besmeren met boter, opbakken in de pan en dan kaneel erover. :drooling_face:

8 likes

Aaah zo lekker zo’n hele grote, warme stroopwafel van de markt. Nu heb ik daar zin in

3 likes

Haantje Pik! :yum: Al is dat alleen Veluws en niet heel Gelderland.

5 likes

Deze versie heb ik nog nooit gehad, maar dit wil ik nu

1 like

Ik heb gestemd op het suikerbrood, maar Bolussen zijn ook top hoor :drooling_face:

1 like

Heb Deventer koek gestemd, geeft me gewoon flashbacks naar mijn kindertijd. Fietsen naar deventer en dan op het terrasje kreeg je Deventer koek bij je drankje.

3 likes

Ik zeg dit niet vaak maar ik weet EXACT hoe je je voelt haha.
Als je ergens in NL woont:
www.keilekker.nl

(hun vegan worstenbroodjes zijn mijn redding geweest :stuck_out_tongue: )

Anders sterkte.

2 likes

Kapsalon?

En ja het was kiezen, één per provincie.
Misschien moeten we er nog een maken met haantje pik (?), bossche bol, weesper mop, utrechts domtorentje, groningse poffert etc

2 likes

Ik wil liever een Utrechts domtorentje

5 likes