Stel je persoonlijke vraag #19

IEEEEW ik had dit niet moeten opzoeken… :nauseated_face::nauseated_face:

Hier ga je toch ook echt van die vieze scheten van laten, vooral icm alcohol.

Een eierbal vind ik nou ook typisch vies lekker eten

Als je een goede band hebt met je neefjes en nichtjes, corrigeer je ze dan op hun gedrag wat hun ouders niet tolereren?

• Altijd
  • Vaker niet dan wel
  • Vaker wel dan niet
  • Nooit

0 stemmers

Vind dat soms echt lastig om te bepalen. Want wie ben ik om ze te corrigeren, maar anderzijds hoef je ook niet alles te laten gebeuren

Ik corrigeer ze zelfs op gedrag wat de ouders wel tolereren, verwende snotapen zijn het.

22 likes

M’n “neefje” is wel in de 20, maar die heb ik wel even aangesproken dat ie na een avondje PRSPCT beter niet bij m’n opa op de koffie kon komen. Zaten we daar met de hele familie en zijn onderkaak ging nog alle kanten op, kon echt niet :woman_facepalming:

43 likes

Jaaaa maar tevergeefs want ze luisteren niet naar me :woozy_face:

1 like

Alle leuke liedjes in één lijst maar dan wel op jaar. Heb de leuke nummers van nu in een lijst, maar heb een aparte 70’s/80’s/90’s lijst (is ook mn favo lijst dus luister alleen maar naar die lijst)

1 like

Nee, maar wel “effe naar de hennes”. Heb ik van m’n moeder haha!

16 likes

Grunneger Aaierbal, nee moet er niets van hebben hahaha. Moet wel denken aan dat ene Olaf Vos hier een liedje over heeft gemaakt. (op Fireball van Pitbull :sweat_smile:)

2 likes

Ik zou het alleen doen als die alleen aankomt, niet als die met vrienden aankomt.

25 likes

Ik spreek ze op alles aan. Komt mn nichtje laatst aanzetten met een zuigvlek in dr nek. En mn andere nichtje heeft altijd zulke ordi kleren, vind ik echt niet chill, dat zeg ik gewoon

1 like

Ik heb nu nee gestemd, omdat ik er zelf niet zo veel zin in zou hebben. Maar als jij zin hebt om hem op te halen, zou ik het gewoon doen!

Edit: lees nu dat hij met vrienden aankomt. Dan zou ik inderdaad ook twijfelen.

Ik heb aan mijn vriend gevraagd wat hij ervan zou vinden en hij vraagt zich af hoe het met vervoer zit. Ga jij met de auto of OV? En als je met de auto bent neem je die gasten dan mee of gaat het gewoon puur om het staan op Schiphol als hij aankomt?

Ik was altijd wel jaloers en voelde me heel erg vrijgezel als vriendinnen allemaal door hun vriendjes werden opgehaald en ik kon lekker met de trein naar huis, op naar een stil leeg huis. (Vooral na vakanties vind/vond ik dat kut. Niemand die bij thuiskomst vraagt hoe het was).

@Vivre hoe is het inderdaad geregeld met vervoer? Zou fijn zijn als zijn vrienden dan ook mee konden reizen ipv dat idee nog samen OV reis was en dan hee doei mijn vriendin is hier.

1 like

Vraag voor iedereen die alleen woont, heb je een alarmsysteem of andere dingen ter beveiliging? Ik woon sinds kort dus alleen in een appartement en merk dat ik als ik in bed lig best wel alert ben op wat ik hoor op de galerij etc. Dus overweeg nu of ik misschien iets moet doen om me veiliger te voelen of dat het gewoon ff wennen is.

• Ja, alarmsysteem (wat dan?)
  • Ja, Alarmsysteem + extra’s (sloten etc)
  • Geen alarm, wel andere maatregelen (zoals?)
  • Niets ter beveiliging, enkel normaal slot

0 stemmers

Haha dit zegt mijn moeder ook altijd. Zal het een generatiedingetje zijn?

Ik heb op de voordeur 2 van die schuifsloten, zaten er al op en voorheen deden we de deur niet op slot met de sleutel maar alleen met zo’n schuif. Sinds ik alleen woon is de deur op slot met de sleutel en beide schuifsloten. Op de achterdeur heb ik een ketting gezet, wilde eerst ook zo’n schuifslot maar toen zeiden mijn ouders dat mocht er ooit iets aan de hand zijn (waarbij ik bijv 112 bel of ik ben gevallen en iemand me moet komen helpen) dan kunnen ze niet naar binnen tenzij ze de boel open breken. De ketting kunnen ze evt doorknippen als dat moet. En boven de achterdeur heb ik een dikke bouwlamp met sensor hangen, zal inbrekers niet helemaal weg houden maar vind het een fijn idee af iig de lamp aan springt als er iemand is.

Voel me hier nu veilig bij, maar misschien dat ik als het winter is, en dus ook langer donker is, ik toch iets van een raamalarm oid wil.

Verder ben ik geen watje en ook niet bang voor inbrekers ofzo :joy:

Volgens mij mag je momenteel schiphol helemaal niet in, alleen langsrijden om mensen op te halen. Of dit moet recent veranderd zijn.

Ik denk niet dat ik tel maar het gebouw waar ik in woon heeft overal camera’s en heeft geen sleutel slot (meer hotel slot, geen idee of dat veiliger is)

Ik heb nog een schuifslot en zo’n kettingslot en een anti-inbraakstrip.