Stel je persoonlijke vraag #19

@Jumpsuit hier hetzelfde gevoel. Vind het altijd flauw als mensen zeggen dat ze zich beter kunnen uitdrukken in het Engels - meestal bedoelen ze gewoon dat ze zich anders kunnen uitdrukken omdat je o.a. op een andere manier zinnen bouwt (en ja, bepaalde woorden bestaan wel in het Engels en niet in het Nederlands, maar het mooie van Nederlands is dat je zowat alles aan elkaar kan plakken en dan is het opeens een woord :stuck_out_tongue:).

Er is 1 woord/uitdrukking waarvan ik echt wou dat we die in het Nederlands ook hadden: running errands. Vind ik echt een handige, korte manier om te zeggen dat je naar de supermarkt gaat, een pakketje gaat retourneren, geld gaat afhalen, …

12 likes

Courgette frites! Courgette in reepjes snijden, droog deppen, paneren in bloem met kruiden, dan frituren in olie. Is zoooo lekker :heart_eyes:

8 likes

Ik praat voor mijn werk regelmatig Engels, gelukkig technisch. Een normaal gesprek in het Engels voeren vind ik lastiger.

2 likes

Same! Het is indd anders, maar er is niet zoiets als een vreemde taal waarin je je beter kan uitdrukken zo ver als ik weet

Samenvatting

Mijn vriend heeft Engels als moedertaal, wij leren elkaars taal zodat, als er emoties in het spel zijn, je makkelijk terug kan vallen in je eigen taal om je beter te kunnen verwoorden

2 likes

Ik vind het altijd heel irritant als mensen die gewoon Nederlands als eerste taal hebben dat zeggen, volgens mij is het vaak ook een beetje interessantdoenerij

17 likes

Slim!
Een beetje het omgekeerde van wat jullie doen: ik heb een keer ergens gelezen dat therapie volgen in het Engels (terwijl het dus niet je moedertaal is) het gemakkelijker kan maken om niet in je emoties verstrikt te raken, omdat het minder geladen is dan je moedertaal. Kan niet zo snel een bron vinden, maar ik vond het toen wel aannemelijk klinken.

6 likes

Ik denk dat dat heel goed werkt, maar in een NL-EN relatie lijkt me dat wel tricky tbf. Wel echt interessant

2 likes

Ik vind het wel echt goed werken maar ik ben dan ook iemand die niet graag over emoties praat. Maar ik vind het dus wel makkelijker in het Engels!

2 likes

Ik wil hier echt mee stoppen, maar het lukt me maar niet

4 likes

Vriend doet dit echt te vaak, tot ergernis van mij. Want naast dat flitsende licht naast me waar ik soms ook wakker van word, klaagt ie de volgende ochtend dat hij de hele nacht niet meer kon slapen. Tja ik zou ook klaarwakker zijn als ik in het donker fel licht in m’n ogen schijn en uitgebreid ga lezen :woman_shrugging:t2:

3 likes

Download een app blocker! Ik blokkeer snachts ook wel eens bepaalde apps voor het geval dat ik wel ga lopen scrollen snachts. (Gebeurt gelukkig niet zo vaak.)

2 likes

Slim, maar mn telefoon geeft dagelijks aan dat de ruimte bijna vol zit:’) Ik moet m’n mobiel niet meenemen naar bed, maar is makkelijker gezegd dan gedaan haha

2 likes

Ja, precies. Dat laatste moet ik gaan doen!

3 likes

Ik vind dat dit vaak ook mensen zijn die helemaal niet zo goed engels spreken maar zich eerder een bepaalde houding/een stijltje aanmeten waar engels goed bij past omdat je dan minder bewustwording hebt bij wat je zegt (een beetje zoals het therapie voorbeeld dat ook aangehaald wordt.)
Ik denk dat het ook komt omdat we veel liedjes en films in het engels zien. Als mensen zeggen dat ze zich beter kunnen uitdrukken in het engels gaat dat doorgaans niet op voor dat ze dan beter kunnen uitleggen hoe een motor werkt of hoe politiek in elkaar steekt :stuck_out_tongue:
Het gaat vaak om emotionele zaken zoals liefde of bijvoorbeeld schelden, en het is makkelijk/lekker om dat soort van half na te papegaaien met taal uit films of liedjes. Jij moederneukende zoon van een teef slaat natuurlijk nergens op, maar in het engels “voel” je dat niet omdat het daar wel kan. En sukkel of lul heeft niet dezelfde lading, en daar zijn ook minder gesmeerde voorbeelden van om je aan te spiegelen. Hetzelfde geld voor liefdesverklaringen.

10 likes

Hebben jullie/heb jij een oprit aan huis?

• Ja
  • Nee en woon in een huis
  • Nee en woon in een appartement
  • Nee, anders

0 stemmers

2 likes

Te afhankelijk van overige factoren om te kiezen. Als er verder genoeg parkeergelegenheid is voor de deur, hoef ik geen oprit. Is dat er niet dan wil ik wel eerder een oprit. Een tuin lijkt me fijn, maar ook afhankelijk van de locatie, als ik dichtbij een park zit vind ik het geen must bijvoorbeeld

2 likes

Ik ben echt heel benieuwd naar de beredenering van de mensen die niet voor de tuin kiezen.

@Bakkes Park in de buurt zou een super logische reden kunnen zijn, niet aan gedacht!

3 likes

ik heb liever een bad omdat ik in een appartement woon en nu al een gedeelte tuin heb. vind ik niks aan, je gaat er namelijk nooit lekker in je bikini zitten want er zijn ook anderen in die tuin. plus dat ik totaal geen groene vingers heb. en heb nu een balkon op het zuiden waar ik lekker alleen kan chillen!

4 likes

Ik vind een tuin wel fijn, ik woon nog thuis en heb m’n hele leven al (dezelfde) tuin. Een bad heb ik echter nooit gehad en vind ik altijd zooo fijn in hotels, lijkt me top om zelf te hebben. Als ik uit huis ga en dat huis heeft een balkon, dan vind ik dat helemaal prima. Kun je gewoon lekker buiten zitten, meer hoef ik niet, ik kan toch niet tuinieren. Wanneer ik kinderen krijg zou ik pas echt een tuin willen.

3 likes

Dus het balkon zou genoeg voor je zijn. Oke begrijpelijk, ik dacht dat echt 100% voor de tuin zou kiezen. Maar een bad is ook heel chill.

Ook @crystalfire ik snap je overwegingen goed.

2 likes