Stel je persoonlijke vraag #18

Jaaa dat is waar! Je doet me wel steeds meer over de streep trekken hihi.

1 like

Hoef je niet zo’n gezicht bij te trekken @Frankie

25 likes

Ik dacht even dat dit letterlijk over een dak met groene dakpannen ging

Bij m’n huidige huis zou het prima staan, zelfs leuk. Bij m’n nieuwe huis zou het geen porem zijn

2 likes

Met een soft bh heb ik dat ook ja, met een ‘normale’ bh niet. Ik voel me soms wel awkward als je m’n tepels kunt zien, dus voor m’n werk doe ik altijd een gewone bh aan. Maar daarbuiten heb ik zoiets van fuck it en probeer ik me over die ongemakkelijkheid heen te zetten.

Stel je hebt een goede tot normale relatie met je buren. Jullie zijn geen vrienden maar groeten elkaar regelmatig en hebben goed contact. Zou jij het vervelend vinden als je buren dan een paar keer paar jaar gebruik maken van je elektrische grasmaaier?

• Ik zou liever niet willen dat mijn buren mijn grasmaaier zouden gebruiken
  • Ik zou mijn grasmaaier één keer uitlenen en daarna vind ik het niet meer oké
  • Mijn buren mogen onbeperkt gebruik maken van mijn grasmaaier
  • Ik zou mijn buren enkele keren gebruik laten maken van mijn grasmaaier en daarna niet meer
  • Ik ben de ultieme tatta en vind het al irritant dat ze het vragen

0 stemmers

Paar keer prima, maar zou na een tijdje toch wel roepen joh handig he zo’n grasmaaier hebben

Ik zou eerlijk gezegd vragen om een kleine vergoeding #gierig

Zou je dat echt doen?

1 like

onbeperkt, als in: paar keer per jaar ofzo. Als het elke week wordt lijkt het me irritant. Vind dat juist wel leuk van buren zijn: elkaar ladders, boormachines, statafels etc lenen

38 likes

Ja oprecht

1 like

Ja ik zat hier dus over na te denken maar een grasmaaier staat meer in de schuur dan dat je hem gebruikt. Als ik een grasmaaier zou hebben zou ik hem met liefde uitlenen zodat hij gewoon gebruikt wordt.

Hoe raar is het eigenlijk dat we gebruiksvoorwerpen hebben die we nauwelijk gebruiken en deze niet delen met anderen. Het is veel duurzamer en goedkoper

31 likes

Waarom dan?

Misschien zou ik het een beetje irritant vinden, want ik heb ervoor betaald (en veel ook denk ik?) en lekker makkelijk voor hen. Maar ik zou me daarover heen zetten want delen is nou eenmaal duurzamer en ook wel zo aardig.
Ik zou me zelf echt een gier vinden trouwens om dat elke keer te vragen. Zou dan ook iets ter vergoeding geven, iets lekkers te eten/drinken. En als ik ander gereedschap heb aanbieden dat zij dat mogen lenen.
Edit: een grasmaaier is nog goedkoper dan mijn stofzuiger zie ik. Never mind, gebruik hem maar :stuck_out_tongue:

1 like

Ahw moet ik ineens nu aan denken, heel lief. Mijn vader was er vroeger niet zoveel, lol dit klinkt nu al sentimenteel, is het niet. Maar wij gingen dan soms met het vogelboekje wandelen en dan kijken naar vogels en welke we herkenden enzo. Ik vond dat niet zo boeiend :joy: maar wel een leuke herinnering. Roodborstje is wel m’n favo :+1:.

1 like

Onbeperkt, zolang ze er netjes mee omgaan etc.

Zou er niks voor terug willen, maar lijkt me heel fijn als ik andere apparaten die zij wel hebben weer van hen te kunnen lenen.

Precies zoals je zegt dus: duurzamer en goedkoper. Toch stom als je alles 2x moet kopen wanneer het toch niet vaak gebruikt wordt.

5 likes

Ja precies, zij lenen nu mijn grasmaaier, volgende keer leen ik hun ladder ofzo

2 likes

Omdat ze een redelijk duur product meermaals per jaar willen gebruiken en ik zou dan de aanschaf betaald hebben.

Als het de heggenschaar zou zijn, zou ik er niks voor vragen. Puur omdat het een duur product is. Als iemand meermaals per jaar in m’n auto zou willen rijden, zou ik er ook vergoeding voor vragen.

Edit: oh ik lees dat het een goedkoop product is, laat maar dan. Ik dacht echt zo’n machine waarop je kunt zitten etc

1 like

Wij deelden vroeger de grasmaaier met een stuk of vijf buren. Lijkt me veel efficiënter dan alles per huishouden aanschaffen. Net als de krant, die deelden we ook met de buurvrouw.

3 likes

Allebei walgelijk, maar gelukkig hebben wij in Nederland niet echt te dealen met slangen. Ik vind een slang zo naar en goor. Als ik hoor van vrienden die op zijn gegroeid in gebieden waarin slangen veel voorkomen en dan zeggen, ja die moet je direct doodmaken? En dan ohhh ja ik heb al veel slangen moeten doodmaken want ze zijn gevaarlijk. Oh my god, ik zou zooo hard rennen. Een slang vind ik wel meer creepy.

1 like

Weet jij wat een tippellen of een tippelzone is?

• Ja
  • Heb een idee, maar ben niet zeker
  • Nee, geen idee

0 stemmers