Stel je persoonlijke vraag #18

de latijnse naam van de kwartelkoning is wel fantastisch

crex crex

10 likes

@instantramen ja vanwege het geluid :thinking: de Oehoe heet bubo bubo, alsof de gewone benaming nog niet achterlijk genoeg was.

5 likes

Oh deze bomen en vogels vragen… Mijn vriend weet ALLES van vogels en bomen en planten en ik ben zo’n noob daarin hahaha. Het is echt vreselijk. Hij kan ook aan het geluid van een vogel horen welke vogel het is. Ik kan net aan een duif aanwijzen en eigenlijk zou ik niet eens een eik herkennen :joy: :cry: Ik kan alleen een Japanse Kers herkennen en dat is omdat we er een in de achtertuin hebben en ze natuurlijk opvallen met hun roze bloesem

2 likes

En nog een vraag:

Welke vogel lijkt het meest op je (laatste) geliefde?

• 1 scholekster
  • 2 steenloper
  • 3 kleine alk
  • 4 torenvalk
  • 5 vissendief

0 stemmers

1 like

Mn vader doet tegenwoordig boswachterswerk als vrijwilliger en nu krijg ik elke keer als ik met hem langs een boom loopt de totale biografie van de boom.

19 likes

Ik kom net dit fantastische filmpje tegen van de Oehoe. Het is een karaoke versie van Purple Rain met slow motion beelden van de Oehoe, waaronder een slowmotion beeld van het produceren van een braakbal. Een Oehoe kan 75 jaar worden.

6 likes

Voel jij je ook stom als je een grap maakt of iets laat zien wat je grappig vindt, maar dat de ander dat dan niet grappig vindt?

• Ja
  • Soms
  • Nee

0 stemmers

kennen jullie iemand met een vogelnaam

• ja een merel
  • ja een andere vogel
  • nee

0 stemmers

Ik had als kind wel de bijnaam ekster om dat ik alles wilde hebben wat glom en glitterde.

4 likes

Welke naam vind je meer basic?

• merel
  • mees

0 stemmers

Als je een vogel zou zijn dan ben je een…

• trekvogel
  • standvogel

0 stemmers

Heb/ben/kan jij …

• een stem als een nachtegaal
  • praten als een ekster
  • zo trots als een pauw
  • zo fris als een hondje
  • een pechvogel
  • iemand die andere vaak blij maakt met een dode mus
  • een vroege vogel
  • een kip zonder kop
  • zo grijs als een duif
  • je kop in het zand als een struisvogel
  • iemand waar geen haai naar kraant
  • gierig

0 stemmers

6 likes

Ik had een huisgenoot die merel heet maar ze was stom dus we noemden haar kraai en dat vond ik eigenlijk stom want kraaien zijn één van mijn favoriete vogels.

11 likes

wat vind je wel een stomme vogel
kun je haar retroactief zo noemen

Ik vind merels stom, dus gewoon bij haar naam

2 likes

Er zitten hier in de buurt (buitenwijk grote stad) de laatste tijd heel veel scholeksters toevallig. Hoort denk ik niet? Want dacht dat ze vooral aan de kust leefden. Idem dito met aalscholvers maar dat is al langer zo.

Scholeksters hebben platte (grind)daken in steden helemaal ontdekt :yum: Dus waarschijnlijk bivakkeren ze daar.

1 like

Die andere was expres maar deze niet. Maar schijnbaar prefereert apple hondjes boven hoendjes.

1 like

Wie is leuker?

0 stemmers

duiven zijn

• vies
  • gezellig
  • roekoe

0 stemmers

Pitties vind ik leuk Staffords mehhh.

2 likes

Welke duif :dove: identificeer jij je mee

0 stemmers