Stel je persoonlijke vraag #18

Hahahaja dit is zo spot on. Ik zeg nu meestal iets van “ik wil je in me voelen”.

Klinkt echt super dom nu ik het hier zo neerzet, maar in the heat of the moment werkt het altijd wel goed :smirk:.

4 likes

Weet jij wat je kwijt bent aan vaste lasten?

• Geen idee
  • Ongeveer
  • Ja ik weet exact de bedragen
  • Dit verschilt per maand

0 stemmers

(Anoniem) Kom jij iedere maand rond?

• Ja, ik kan mn vaste lasten betalen, leuke dingen doen en sparen
  • Medium, ik kan mn vaste lasten betalen, maar sparen of geld voor leuke dingen is lastiger
  • Nee, ik kom tekort

0 stemmers

(Anoniem) Vanaf welk netto inkomen zou je op dit moment tevreden zijn in je huidige situatie?

• minder dan €400
  • €400 - €599
  • €600 - €799
  • €800 - €999
  • €1000 - €1199
  • €1200 - €1399
  • €1400 - €1599
  • €1600 - €1799
  • €1800 - €1999
  • €2000 - €2199
  • €2200 - €2399
  • €2400 - €2599
  • €2600 - €2799
  • €2800 - €2999
  • €3000 - €3199
  • €3200 - €3399
  • €3400 - €3599
  • €3600 - €3799
  • €3800 - €3999
  • meer dan €4000

0 stemmers

Weet je van je vrienden hoeveel zij verdienen?

• Ja (van sommigen)
  • Ongeveer
  • Nee maar ik zou het wel willen weten
  • Nee en ik hoef het niet te weten

0 stemmers

(Anoniem) Voel je je een sloeber als je het show je kasboekje topic leest?

• Ja
  • Nee
  • Die lees ik niet

0 stemmers

Joe toe bie

Maar dit is een grapje van 100 jaar geleden. Slaat nog steeds nergens op, wordt wel nog steeds gebruikt

Ik laad m’n boeken in calibre en stuur ze daarmee naar m’n Kindle, onderweg converteert het dus vanzelf. Heeft eigenlijk niks met een bibliotheek te maken behalve dan dat het de digitale versie van m’n fysieke boekenkast is.

Samenvatting

Ik vreet 2-3 boeken per week dus koop niet alles en dit is de makkelijkste manier om alle formats alsnog te kunnen lezen.

Ik probeer dus echt van videoland af te blijven, omdat ik mezelf ken en dan verander ik weer in de puber die de hele dag MTV marathons zat te kijken.
Maar vind deze opties ook niet super aantrekkelijk klinken. Ik dacht eerst shit nu wordt dat abo van 4.99 wel oké maar reclame? Hell no

1 like

Ah oké, maar dat zijn gekochte boeken dus?

Ik vind geld een super interessant onderwerp om met vrienden te bespreken en ik vind het ook heel belangrijk om er open over te zijn! Het bepaalt gewoon zoveel, hoe je woont, wat je perspectieven zijn, hoeveel risico je kunt nemen, welke keuzes je maakt en kan maken, of je er stress over hebt of niet, wat je doelen zijn… Dat gaat veel verder dan wat iemand per maand verdient natuurlijk (sterker nog, ik zou zeggen dat familiegeld, spaarrekeningen en investeringen, of je in geval van nood op iemand kunt terugvallen veel belangrijker zijn), maar ik vind het best een belangrijk deel van hoe iemand is. Ik vind het ook leerzaam om te weten hoe anderen met hun geld omgaan. Het is ook wel grappig, mijn vrienden die minder graag over geld praten/het niet zo interessant vinden zijn ook vaak de vrienden die vanuit familie wel wat hebben om op terug te vallen. Iig vind ik het idee dat over geld praten niet sjiek is heel jammer.

16 likes

Door iemand ooit gekocht lijkt me, en vervolgens gedeeld.
Ik lees alleen Engels en koop verder m’n boeken op Amazon.

Ik zag wel dat er een Kobo is die waterproof is, dat lijkt me echt top voor onder de douche! Zou voor mij nog wel argument zijn om over te stappen.

is dit iets waar andere mensen ook gebruik van (kunnen maken) of voor vrienden onderling ofzo?

Ik heb de bieb app. Ik zou kunnen kijken hoe het werkt, maar ik heb geen kindle alleen een kobo en een ipad

Ik weet dat het op een Kobo werkt, ik vraag me af of het op een Kindle zou werken.

Ik heb als netto inkomen € 2400 - 2599 ingevuld, maar dan bedoel ik ons gezamenlijk inkomen. Daarmee zouden we de vaste lasten kunnen betalen, af en toe iets leuks doen en een beetje sparen. Bij ons gaat alles toch op één hoop.

1 like

Ik haat verhuizen en ik mocht willen dat ik het slechts een paar keer in mijn leven hoefde te doen, haha. Het wordt wel elke keer iets minder erg, maar ik zit de afgelopen vijf jaar geloof ik op gemiddeld één keer per jaar :unamused:

Ik vind het ook interessant, maar sinds een paar vrienden een grotemensenbaan hebben doen ze hier zo raar geheimzinnig over. Gaan ze een beetje ongemakkelijk verzitten enzo. Vraag me af of dat echt iets Nederlands is dat ze zo moeilijk doen of dat zij toevallig de enigen zijn die in een kramp schieten over geld. Niet dat ze gierig zijn, maar ze vallen gewoon stil als het onderwerp verandert in geld.

4 likes

Volgens mij is dit het restaurant dat bij de Hoftrammm in Den Haag hoort (restaurant in een rijdende tram), dus het is niet een echt droprestaurant. Wel jammer, lijkt me best lachen een keer, haha.

Ik vind verhuizen echt leuk, wel alleen als het een upgrade is van je huidige woning is. Ik vind het echt heerlijk om nieuwe ruimtes in te richten, nieuwe dingen te kopen, en om in een andere omgeving te wonen. Alleen het kost vaak wel wat tijd dus ik zou het niet jaarlijks willen doen (ook al heb ik dat de afgelopen jaren wel gedaan), maar ik moet er niet aan denken ergens langer dan 5 jaar te wonen.

4 likes

Ik ben een parasiet en hoop dat diegene de uitgebreidste versie gaat nemen :’)

Ik heb vooral het voornemen om dit soort dingen te doen

ik HAAAAT het geluid van vogels sowieso heb ik echt een intense haat aan vogels, vind ze echt zo zo eng en goor met die enge poten en snavels en brrrrr krijg helemaal de rillingen van die beesten. Zat laatst ook een vlog te kijken die in dat youtuberstopic was geplaatst van zo’n chick die een vogel als huisdier had kennelijk en dat beest vloog heel de tijd door die woonkamer heen en ging dan met die gore snavel in haar glas met drinken enz nou echt bahhhh heb gelijk die vlog afgezet dat wil je toch niet :nauseated_face: :nauseated_face: :nauseated_face:

sorry voor deze rant uit het niks maar ik heb echt een onverklaarbare vogelhaat sorry voor alle animal lovers hier

8 likes

Ahh sorry verkeerd gelezen

1 like