Ik las hem meer als genoten van je vrije tijd. Ik heb vaak genoeg als een lambal op de bank gehangen dat ik na die tijd dacht, ok wat ben ik hiermee opgeschoten? En dat voelt voor mij als nutteloos bestede tijd. Terwijl als ik, ook al doe ik niet meer dan als zeester op de grond liggen (oid), maar wel geniet van die tijd, en achteraf ook denk, ja dat was leuk, dat wel zou zien als prima invulling van mijn vrije tijd
Ik las eens ergens (geen idee meer waar):
“Time enjoyed wasting, isn’t wasted time” .
Wel mee eens.
Ja, John Lennon was dat toch?
Niksen - the dutch art of doing nothing
haha sorry ben het er helemaal mee eens hoor, luiheid kent geen tijd
Maar moest gelijk aan deze ““trend”” denken https://time.com/5622094/what-is-niksen/
@slurfhondje Ik ken ook zoveel mensen die dit soort projectjes starten en er uiteindelijk niks van afmaken of kunnen. Maar wel elke keer als ze ergens mee starten het vooral delen op social media (misschien is het daar ook meer om te doen dan echt de taal te leren?). Kan me daar echt plaatsvervangend aan ergeren (misschien omdat ik zelf ook geneigd ben alles te willen proberen, maar me dat juist stress geeft en mezelf dus dwing niet teveel te moeten doen)
Lol ik vind dit echt zo ironisch, the Dutch art of doing nothing. Ik vind juist dat onze cultuur nog zo’n supercalvinistische inslag heeft van niet lullen maar poetsen en dat je altijd maar hard moet werken, en zoveel mensen die zich schuldig voelen als ze een paar uurtjes niks doen want ja je moet je tijd toch nuttig besteden. Het overgrote deel van de Nederlanders kan zelf deze cursus niksen wel gebruiken, hoe zijn wij in vredesnaam hier het gidsland in geworden? Vast gewoon weer een of andere Amerikaan die dacht oh een ~ exotisch Europees concept ~ dat gaan we eens lekker uitbuiten net zoals hygge.
Haha ja precies dit is het volgens mij gewoon.
Het is gestart met een artikel door een Poolse, in januari 2018. Een Nederlandse heeft er vervolgens een boek over geschreven en is meegegaan in die hele hype van hygge/lagom/ikigai/whatever woord dat niet in het Engels bestaat dat opeens een ~ lifestyle ~ is. Amerikanen hebben het een jaar later opgepikt!
(Ja, ik vond het merkwaardig toen ik het de eerste keer ergens zag en toen ben ik het soort van gaan volgen)
Misschien lijken we voor de buitenstaanders zo omdat we zo hysterisch bang zijn een onbewaakt moment betrapt te worden op luieren dat zelfs even achteruit leunen op de bank met een biertje luidkeels aangekondigd moet worden met 'HE HE, even zitten hoor! Poeh! Was ik echt aan toe! Wat een genietmomentje even dit!!! Zo, even helemaal niks!!! Morgen om 5 uur ‘s ochtends weer de mijnen in!!’
Hadden jullie een schoollied op de middelbare school? Wij wel en we moesten aan het eind van elk schooljaar bij de diploma uitreikingen aan het einde opstaan een meezingen. Of in mijn geval: half gebukt playbacken
- Ja zo stom!
- Weet ik niet meer
- Nee, wat is dit nou weer voor iets stoms
- Nee, wel op de basisschool
0 stemmers
Was bij jullie aan het einde van het schooljaar ook een speciale diploma uitreiking?
- Ja
- Weet ik niet meer
- Nee
0 stemmers
Er was wel een diploma uitreiking maar die was niet voor de hele school, alleen voor de eindexamenklassen. Logisch misschien maar als leerling van een lagere klas zag je daar dus ook niets van.
ja en uiteraard volledig in het latijn
Ja die hadden wij ook, maar wij hadden ook voor de andere jaren aan het eind een diploma uitreiking in de TU. Dus dan zat je een avond met alle derde jaren bijvoorbeeld bij je diploma uitreiking en dan kreeg je te horen of je met lof over was gegaan. En dan gingen alle clubs, zoals gymnastiek, ook wat doen.
Omg de horror!
Ja zoiets was er dus niet bij ons.
Die van ons was volledig in het Latijn dus niemand kon echt meezingen, alleen het laatste couplet. Zo achteraf vind ik het erg overdreven maar ik vond het toen altijd wel leuk om dat met iedereen te zingen.
De musical groep van onze laag had een lied bedacht dat we moesten zingen, met grappen over de leraren. Weet niet of dat erger is dan een schoollied, maar cringe was het zeker.
Wij hadden een heel stom schoollied met 1001 clichés erin, maar na een paar jaar was er door een aantal laatstejaars een lied geschreven dat echt onze school weergaf met alle dingen die het tot een goede school maakten en dat is toen ook een tijdje veel gebruikt (‘veel’ als in, 3 keer per jaar of zo), dat was wel oprecht een leuke meezinger! Ik vrees alleen dat het ondertussen een stille dood gestorven is.
Stomme persoonlijke poll, voel je vrij om 'm te negeren (:
Wat zou je in een fysieke winkel over hebben voor een ketting met een echte edelsteen, gewrapt in echt zilver (.935 argentium, een variant die veel minder oxideert (verkleurt) en ‘zuiverder’ is dan sterling)? Sluitinkjes zijn ook echt zilver. Prijzen variëren iets, afhankelijk van het formaat van de steen.
- 0-5 euro
- 5-10 euro
- 10-15 euro
- 15-20 euro
- 25-30 euro
- 30-35 euro
- Ik zou dit sowieso nooit kopen
- Anders
0 stemmers
het heeft voor mij een iets te grote wierrookwinkel vibe waardoor ik het niet voor mezelf zou kopen haha, voornamelijk door het zwarte koord ipv een zilveren ketting zelf (maar goed, dat laatste is waarschijnlijk ook een stuk duurder) maar mocht je ooit uitbreiden en ook oorbellen FE verkopen, @ me maar haha
Waar lig jij in bed? (gekeken vanaf op je rug liggend op bed)
- Ik slaap alleen
- Ik slaap links
- Ik slaap rechts
0 stemmers