Ik hoorde dit laatst in een podcast van volgens mij NRC, heel raar wel. Al snap ik niet echt wat steekpenningen zijn.
Hoe lang doe jij gemiddeld met een vaatdoek?
- 1 dag
- 2 dagen
- 3 dagen
- 4 dagen
- 5 dagen
- 6 dagen
- langer dan een week
0 stemmers
voor een gemiddelde
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
0 stemmers
na 24 uur zitten er meer bacteriën op dan op de wcbril van een gemiddeld openbaar toilet
In de microgolf, wat???
Magnetron. Even nuken
Oh ja dat weet ik haha, ik bedoelde eigenlijk waarom???
Als je doekje in de magnetron gooit doodt het bacteriën.
Ik dacht vroeger altijd dat het soort medailles waren :’) van goud ofzo, die je dan bij de bank kon inwisselen voor geld.
Maar het is het ontvangen van een gift (in geld of reisjes of goederen) en zorgen dat die ander dan een voordeel krijgt boven de rest. Bijvoorbeeld een projectontwikkelaar bij verkrijgen van een vastgoedproject bij een overheid.
Oh grappig, dat zou ik nou nooit bedenken.
Soort van fik erin, maar dan in de microgolf
Op een gemiddelde avond (doordeweeks)…
- Kan ik mezelf prima vermaken en ben ik achteraf tevreden over de invulling van mijn tijd
- Kan ik mezelf vermaken, maar achteraf voelt het als nutteloos bestede tijd
- Vermaak en verveel ik mij 50/50
- Verveel ik me vooral
0 stemmers
Het is wel vaak nutteloos, maar dat heb ik echt nodig haha. Tevreden dus
Mijn ouders zijn gescheiden dus dat maakt het wel wat makkelijker (à la, we dumpen de kinderen 4 weken bij hun moeder). Ze wilden ons nooit meenemen op verre reizen omdat we het anders toch zouden vergeten, zonde van het geld. Werd er toen uiteraard boos om, maar geef ze nu groot gelijk
Hij zegt ‘da’s nog beter dan die eettechniek van jou man’
Omkoping, even makkelijk gezegd
Ik ben gewoon tevreden met nutteloos bestede tijd hoor. Moet mezelf tijdens werk al nuttig genoeg maken, dan voel ik mijn vrije tijd echt niet de behoefte om ook nog nuttig te zijn
Hele avond series/film/tv kijken, gamen is voor mij de perfecte invulling
@LaPetiteRobeNoire @Duchess Maar dan was het geen nutteloze tijdsbesteding, want je was er tevreden over. Dan heb je misschien weinig noemenswaardigs gedaan maar gevoelsmatig is het goed bestede tijd!
Ja jij verwoordt het hiermee heel goed. Ik heb zo’n hartgrondige hekel aan de mentaliteit dat je altijd bezig moet zijn en nuttig moet zijn. Ik wil buiten mijn baan om gewoon kunnen niksen als ik daar zin in heb
De negatieve lading van ‘liever lui dan moe’ snap ik ook nooit zo (tenzij je echt geen klap uitvoert in je leven). Ik vind lui zijn heerlijk, moe zijn niet.
Ik zei ook tevreden toch? En daar heb ik ook op gestemd!
100000% mee eens. Ik las gisteren een post op Linkedin dat iemand een jaar lang Spaans oefende op een taalapp. Elke dag minstens een kwartiertje en dat is poepsimpel want ‘‘je hebt geen idee hoe vaak je nutteloos je gsm vast hebt’’. Ik vond het eerst knap maar door die uitleg dacht ik enkel nog . Dat eeuwige zeuren over ‘‘iedereen kan dit bereiken maar jij besteedt je tijd nuttelozer dan ik’’ / ‘‘kijk mij productief zijn in mijn vrije tijd’’. /rant