Stel je persoonlijke vraag #18

KUT ik heb hem niet meerkeuze gemaakt. Hoe verander je dat?

Hij is niet meerkeuze :frowning:

Ik moet er nog 1,5 zien en dan heb ik ze allemaal bekeken. Mijn doel is om een groot deel van de top 250 te zien. Maar alle superhelden-films sla ik over.

4 likes

Why? :frowning:
Wel een leuk doel!

Dit zijn de 10 films die bovenaan staan in de top 100 beste films ooit gemaakt. Gesorteerd op hoogste score op IMDB. Welke heb jij gezien?

Even opnieuw :crazy_face:

• The Shawshank Redemption (9.3)
  • The Godfather (9.2)
  • The Dark Knight (9.0)
  • The Godfather part ll (9.0)
  • Pulp Fiction (8.9)
  • The Lord of the rings: the return of the King (8.9)
  • Schindler’s List (8.9)
  • 12 Angry Men (8.9)
  • Inception (8.8)
  • Fight Club (8.8)

0 stemmers

Pulp Fiction heb ik jaren geleden gekregen, maar ik durf hem niet te kijken omdat ik bang ben dat deze stom is :sweat_smile:

3 likes

Dan kun je het vast wel hebben als ik zeg dat het hier geregeld moet zijn ipv regelmatig :grimacing:

Is een malapropisme. Regelmatig is voor gebeurtenissen die met regelmaat gebeuren, geregeld voor gebeurtenissen die wel vaker voorkomen maar niet op een vast moment. In dit geval is het dus geregeld, tenzij je die wedstrijd iedere maandag om kwart over drie wint, dan heb ik niets gezegd :wink:

24 likes

Zo leuk!! Ik heb er ook aardig wat gezien, maar vind sommige films zo ontzettend saai, zoals The Godfather. Snap verder wel dat die in de lijst staan want ze zijn wel supergoed gemaakt.

1 like

Die is echt goed!

1 like

Binnenkort maar eens opzoeken en kijken dus!

1 like

Gewoonweg niet mijn genre haha. En als het er nou 2 waren, maar er staan echt zooooveel films van dat genre in de top 250. Dat kan ik niet aan. LOTR (ander genre) was al een opgave.

Aah oke. Ik zou idd dan niet iets uit de MCU gaan kijken ja, maar als ik je toch 2 films mag aanraden dan zijn het Spider-Man: Into The Spider-Verse en Logan.
Into the Spider-Verse is goed geschreven en is de eerste film die de bekende en prachtige Paperman techniek gebruikt (net zoals Klaus). De film is visueel gewoon zo mooi en zo creatief gemaakt. Het verhaal staat op zichzelf en is ook heel grappig. Hij is Oscarwinnend om een reden.
Logan is ook heel prachtig en te goed voor een X-Men film. Staat bekend als een van de betere superheldenfilms. Het verhaal is zoals geen ander en het komt zelden voor dat je een superheld zo kwetsbaar ziet. Ik heb zelf ook moeten huilen toen ik hem voor het eerst zag. Er is ook een zwart wit versie en, hoewel ik die niet gezien heb, denk ik dat de film dan zelfs nog beter tot zijn recht komt.
Dat zijn de twee films die je, naar mijn mening, echt nog moet proberen. Ik vind ze beiden ook beter dan de films uit de Dark Night trilogie.

2 likes

Ohhh Logan, echt heel hard gehuild bij die film :sob::sob::sob:

1 like

Ik heb liever

• Een partner die vroeger voorzitter is geweest van LAKS
    en daarmee veelvuldig in het nieuws is geweest
  • Een partner die lid is van mensa

0 stemmers

Wist jij dat trekdrop niet meer verkocht wordt?

• Ja
  • Nee
  • Wat is trekdrop?

0 stemmers

Lust jij uberhaupt trektdrop?

• Ja
  • Nee
  • nooit gegeten
  • je mist de umlaut trut

0 stemmers

Ze vonden zeker gretig aftrek.

Volgens mij kan je het online nog wel kopen op wat plaatsen.

6 likes

Thierry vond dat het zijn mannelijkheid aantastte aftrekken mag je alleen in natura doen, maar het was niet meer rendabel meer…

Heb je liever?

• Haribo
  • Katja
  • Look-O-Look

0 stemmers

1 like

was een flauwe grap.

Ging jij als tiener vroeger wel eens snoep scheppen bij de drogist (bijv. kruidvat)?

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

Wat kocht jij vaker bij de Jamin?

• Snoepgoed
  • IJsjes
  • chocolade
  • Chips

0 stemmers

1 like

Ik heb nog nooit iets bij Jamin gekocht :fearful: die geur alleen al

3 likes

Hoe spreek jij Jamin uit?

• Op z’n Nederlands: Jaa-min
  • Op z’n Frans: zja-mèh
  • Anders

0 stemmers

Hmm nu ik erover nadenk eigenlijk meer als ja-min denk ik, met een korte a.

Ik vind dit soort uitspraakpolls altijd zo verwarrend, kan plots niks meer uitspreken haha

9 likes