Stel je persoonlijke vraag #17

Nou ja, heb geen partner op dit moment, dus vandaar idealiter :sweat_smile:. En ook nog nooit samen gewoond, als ik met een van mijn exen ging eten was het of zo dat ik/hij pas kwam als het eten klaar was, of dat we samen kookten. Maar kan me wel voorstellen dat als je samen woont en zo goed als elke dag samen eet het anders is.

Ik ga overigens meestal tegen 23u naar bed. Ben meestal rond 18.30u thuis, even zitten en dan wat koken, dus meestal eet ik tegen 19.30u, dan ben ik om 20u wel klaar, afwas doe ik bijna altijd pas de volgende ochtend (bord en bestek en een pan ofzo, de rest was ik gewoon tijdens het koken al af) dus dan heb ik nog een paar uur om te chillen.

1 like

Zou ze niet zo uit het handje eten, maar in sommige recepten horen ze gewoon groen toch?

Griekse salade of Shopska salade maak ik altijd met groen. (Sorry als dit verkeerd is @Soy.peor je mag me stenigen)

In de keuken zodat m’n kinderen niet alles van me opvreten en daardoor hun eigen ontbijt laten staan en ik honger heb om 10u

Kun je dingen over het algemeen makkelijk van je af laten glijden? Dingen waar ik me persoonlijk bijvoorbeeld druk over maak; mensen die corona-regels niet naleven (met goede uitzonderingen daargelaten, ik bedoel de ‘luxe’-situaties, vanwege eigen gezondheidssituatie en die van vrienden), mensen die dagelijks in de buurt rondscheuren in auto’s (want ook gevaarlijk), discriminatie en straatintimidatie (met name als het mezelf betreft kan ik dit moeilijk even ‘parkeren’).
Zelfs wanneer ik het bespreek met mensen om me heen, of wanneer ik een boze mail stuur naar een organisatie of aangifte zou doen, blijft het door m’n hoofd spoken.

• Ja, ik kan m’n gedachten makkelijk verzetten
  • Nee, ik blijf er een tijd kwaad/geirriteerd en/of angstig over terwijl ‘het moment’ allang voorbij is

0 stemmers

Ik kan het er fysiek gezien niet uitgooien door te hardlopen ofzo en ik heb nog geen goede manier gevonden om minder langdurig geirriteerd te raken. Daardoor hebben anderen eigenlijk veel macht over me met hun domme acties en dat vind ik vervelend.

Heeft iemand tips?

Ik doe dr zelf geen paprika doorheen maar t maakt vgm niet uit welke kleur. You do you. Ik dacht eerst dat jullie t over sla hadden was al bijna uit mn pantĂłfla geschoten.

4 likes

Ben je wel eens in Preston Palace geweest?

• Ja
  • Nee maar wil wel
  • Nee

0 stemmers

Heerlijk

1 like

Ja 1 keer met een feestje (of het was met een schoolkamp :thinking:) en wij waren een jaar of 10 en er gingen verhalen dat het hele zwembad vol sperma zat. Echt wat een kind wil horen.

6 likes

Vertel meer

1 like

Ja dat wil ik dus ook!!

1 like

Ben jij een ramptoerist?

• Ja
  • Beetje
  • Nee

0 stemmers

Kinderfeestjes vroeger! In het zwembad, altijd leuk. Onbeperkt fruit en Slush puppies, kapot gaan in het bad met ijsklontjes. En lekker ongemakkelijk omdat er altijd ook kleffe stelletjes waren wiens rust wij dan verstoorden. Zou er nu niet meer naar toe willen gaan trouwens. Beetje pauper paradijs.

3 likes

Ik zat laatst ook over dit onderwerp na te denken, en ook over of er manieren zijn om hier beter mee om te gaan. Ik heb het geloof ik het ergst met mensen die onredelijk tegen me doen in het verkeer en met mensen die ik afval op straat/in grachten zie gooien. Soms spreek ik die tweede groep aan en/of gooi ik hun shit voor ze weg. Ik heb geen idee waarom het me zo ontzettend irriteert.

Laatst nog liep er een chick voor me met echt zo’n ultiem fillerhoofd, een tas van Reinders en een blikje met een mixdrankje erin. En toen dacht ik eerst: brrr, wat een type, en daarna meteen: niet zo bevooroordeeld zijn, misschien is ze wel hartstikke leuk. Maar toen gooide ze haar blikje in een plantenbak terwijl er twee meter verderop een prullenbak stond en toen was ik wel weer klaar met m’n niet-veroordelende-zen-stand en was ik nog minstens een halfuur boos.

12 likes

Ja dit dus, hahaha

1 like

Haha ja ik snap het wel, omdat het aso is en asociaal gedrag is uiteindelijk gewoon gevaarlijk. Maar ik vind het idd een probleem dat ik me blijf ergeren aan iets dat is gebeurd. Zelfs al is het totaal redelijk dat ik me boos maak (want ik maak me niet snel druk om niks). Dan nog wil ik niet dat bijvoorbeeld straatintimidatie of ‘fuck de corona-crisis, ik ga lekker met 20 mensen feesten’ me zo erg beinvloedt.

3 likes

Anders: wij hebben vaste dagen waarop wie kookt, ongeacht wienals eerste thuis is. Wanneer hij dan wil beginnen daaraan maakt me niet uit.

1 like

Als je moet kiezen, op wie lijk jij dan het meest?

• Martien
  • Erica
  • Maxime
  • Ik kijk geen Chateau Meiland

0 stemmers

Misschien moeten we het omdraaien en het zien als iets moois dat we blijkbaar zoveel om bepaalde principes/ideeën geven.

Maar ja het blijft soms kut.

1 like

Knus!

4 likes

Ja ik vind dat ook wel goed van mezelf, maar ik wil zooo graag m’n brein trainen om het los te kunnen laten. Net als dat je kunt afkomen van een verslaving ofzo. Want het feit dat ik me zo druk maak om mensen die kutgedrag vertonen is gewoon teveel macht weggeven. (Het is niet zo dat ik blasĂ© wil doen ofzo, maar je kunt misschien Ă©n je uitspreken Ă©n het daarna naast je neerleggen)

1 like