Volgens mij deelde hier ooit iemand een artikel hierover. Volgens mij was de strekking als volgt: wanneer gelovigen langs de deuren worden gestuurd, krijgen ze vaak een negatieve reactie. Mensen zitten daar niet op te wachten. Hierdoor wordt het beeld bevestigd dat de buitenwereld ‘slecht’ is en hun eigen groep ‘goed’. Waardoor meer mensen bij de groep blijven. Dus het gaat eigenlijk niet om mensen bekeren als wel ervoor zorgen dat mensen je groep niet verlaten.
ik heb dit echt nooit. ik lees gewoon m’n boek tot ik in slaap val of geen zin meer heb om te lezen en dan slaap ik daarna.
Ook nu met corona?
Ik heb ook nu tijdens Corona in kleine handelszaken waar je voor Corona alleen met cash kon betalen, nu ook nog met cash betaald.
oh dat lijkt me zo fijn! ik heb al van kinds af aan dat ik af en toe echt niet in slaap kan komen. vannacht was het tegen vieren voor ik in slaap viel
hmm ja dat lijkt me wel vervelend, had ik vroeger toen ik geen ritme had ook wel eens… meestal dan maar gewoon wachten haha
Meid niet echt maar meiden wel. Ik noem een groep meiden echt geen vrouwen
Ik weet nooit hoe ik vrouwen van onze leeftijd anders moet noemen, vooral tegen leeftijdsgenoten zelf. Vrouw vind ik vaak overdreven, dame kan er mee door maar ook beetje formeel, meisje vind ik te jong, chick past ook niet altijd.
Vind meiden wel normaler klinken dan meid.
Edit: ik word wel eens meisje genoemd (dat je hoort dat mensen het over je hebben) en heb dan liever ‘meid’ hoor.
Ik bedoelde inderdaad in het coronatijdperk! Het zal officieel nog wel mogen, maar het wordt flink ontmoedigd.
@Suvi Dat wist ik niet, bedankt! Dacht dat het alleen in de kantoren was, ik ga eens op onderzoek uit.
Ik heb hetzelfde! Dacht ook dat het nergens meer aangenomen werd. Maar zag vandaag een kassameisje bij de AH (bij de enige kassa die geen zelfscan is) zonder probleem cash aannemen. Dus ga het de volgende keer vragen. Ik heb ook liever zo min mogelijk cash/zoveel mogelijk op mijn rekening staan.
Elke winkel eigenlijk? Dat mag niet zomaar verboden worden want het is een geldig wettelijk betaalmiddel. En als ik zie dat ze handschoentjes aan hebben zoek ik met opzet de vieste muntjes uit mijn portemonnee
Ik vind het vervelend als mensen mij ergens omschrijven als ‘meisje’ en dat gebeurt vaak want ik lijkt veel jongen en zou een ‘schattig’ gezicht hebben. Dan heb ik echt zoiets van “hallo ik ben 31, meisjes zijn 16”.
Jawel hoor, winkeliers hoeven het niet te accepteren. Ze moeten dit alleen wel op een duidelijke plek kenbaar maken met stickers.
Heb jij blauwe vinkjes aan staan op whatsapp?
- Ja, ik vind het fijn om te weten of iemand mijn bericht gelezen heeft
- Ja, maar het boeit me eigenlijk niet zo
- Ja, maar ik word er soms wel onrustig van
- Nee, ik werd er geen fijn mens van als ik zag dat iemand me negeerde
- Nee, ik vind het ook niet nodig dat iemand kan zien dat ik het gelezen heb
0 stemmers
Nee en ik vind het gewoon zo weinig zeggen ook, dat je misschien toevallig vluchtig whatsapp hebt geopend of uit reflex een bericht hebt opengeklikt terwijl je met iets anders bezig bent en geen tijd hebt om te reageren, misschien ben je alleen maar even online omdat je met een groepje iets moest kortsluiten, misschien ben je in een diepgaand gesprek met je tante, maar heb je even geen tijd of zin om op alle anderen ook te antwoorden. Ik hoop gewoon en ga ervan uit dat iedereen die met mij communiceert reageert wanneer dat uitkomt of waar de situatie om vraagt. “Hoe laat komt je trein straks, dan haal ik je van het station” is handig als het op tijd beantwoord wordt, “en hoe bevalt je nieuwe baan” kan best wachten, ongeacht of het bericht blauwe vinkjes heeft of niet.
Wat verwoord je dit goed en zet me ook tot nadenken.
Want ik heb ook geregeld dat ik geen zin heb om op iemand te antwoorden, het bericht dus niet open, maar dan nog wel telkens de melding heb. Maar dit is denk ik even het zetje om de vinkjes ook gewoon uit te zetten
Precies dit inderdaad!
Kies je quarantaine buddy
- Gordon
- Joling
0 stemmers
- Chantal Janzen
- Willem Holleeder
0 stemmers
- Ivo Niehe
- Robert ten Brink
0 stemmers
- Ruben Nicolai
- Peter Pannekoek
0 stemmers
- Johan Derksen
- Maarten van Rossem
0 stemmers
- Een sprituele healer die mensen benadert via social media om ze te genezen van een chronische of ongeneeslijke ziekte maar dan moeten ze wel even $$$
- Iemand die doet alsof hij een Afrikaanse prins is en digitale relaties aangaat met vrouwen om er daarna met hun geld vandoor te gaan (heb geen idee hoe deze scam werkt sorry, bedenk iets)
0 stemmers
- Iemand die mega fit is, elke minuut van de dag nuttig wil besteden en niet snapt dat anderen anders in elkaar zitten. Hij/zij begint elke ochtend om 6:00 uur met Zumba-lessen en vraagt ongeveer 30 keer per dag ‘ga jij nog sporten? waarom eet je zus of zo? waarom heb je zo weinig gedaan?’
- Iemand die de hele dag alleen maar in pyjama op de bank ligt te snacken en tv te kijken, dus de hele tijd de bank/woonkamer bezet houdt, en die je de hele tijd moet vragen om iets op te ruimen omdat ze het anders niet doen
0 stemmers
Met Ivo Niehe in quarantaine wordt unaniem een belachelijke groot succes.
Vind ik ook allemaal. Het logische dat iemand niet altijd meteen reageert. Het boeit me vaak ook niet. Neem je tijd.
Maar soms maakt het me ook onrustig; in datesituaties. Of als ik al niet lekker in mijn vel zit en niemand reageert op mijn appjes maar je ziet wel dat iemand het gelezen heeft. Online zien heeft dan trouwens dezelfde uitwerking. Kunnen mijn berichtjes wel urenlang (of dagenlang) ongelezen/onbeantwoord blijven, soms zegt dat ook al genoeg.
En soms ook rustig; als ik zie dat ik bij familieleden twee grijze of blauwe vinkjes heb acht ik de kans groter dat iemand in leven is dan wanneer berichtjes niet aankomen/dagen niet gelezen worden. Vooral om de laatste reden zet ik de blauwe vinkjes optie niet uit.