Stel je persoonlijke vraag #16

Ik heb niet op de ic gelegen maar wel even op de high care recovery. Wat gelukkig heel snel wat afgeschakelt en ik gewoon naar de afdeling mocht.

Iew wat eng

:anguished: hoe dan? nooit bloedgeprikt? of een familielid of vriend opgenomen en op bezoek geweest? of in het weekend naar de noodapotheek? nooit foto’s of een echo moeten laten maken? ik ben echt in shock hoe zoiets kan haha

2 likes

Ik ben niet @Zemraluani maar tot dit jaar ook nog nooit in het ziekenhuis geweest. Het is dat ik nu zwanger ben en twee keer bloed heb moeten laten prikken en een paar maanden geleden toevallig een verstandskies moest laten verwijderen maar daarvoor nog nooit in het ziekenhuis geweest. Gelukkig ook niet om iemand te bezoeken.

5 likes

Nee. Niks van dit.

Moest eigenlijk in maart een verstandskies laten verwijderen, Maarja Corona. Dus hopelijk ga ik dit jaar voor het eerst.

Heb je een ongemakkelijk gevoel de dag nadat je veel gedronken hebt? Een soort stress dat je mogelijk iets ergs hebt gedaan terwijl je weet dat dat niet zo is?

• Altijd
  • Soms
  • Nooit
  • Ik drink niet

0 stemmers

hoe uit zich een kater bij jou?

• hoofdpijn
  • maagpijn
  • leverpijn
  • ander soort buikpijn
  • onbeperkt honger
  • geen eetlust
  • specifieke cravings
  • trillen
  • zweten
  • vieze smaak in je mond
  • overgeven
  • anders namelijk…

0 stemmers

Ik drink nu nooit meer zoveel, maar eerder had ik dat wel altijd als ik goed dronken was. Ik ben sowieso megavergeetachtig en als ik gedronken heb nog meer. Ik droomde dan ook altijd over die avond en de volgende dag wist ik echt niet meer wat ik nu echt gebeurd was en wat ik gedroomd had.

3 likes

Heb wel een paar keer gehad dat ik steeds flauwviel de volgende ochtend als ik moest overgeven van de drank, maar dan heb ik het wel echt bont gemaakt of is het verkeerd gevallen :sweat_smile:

2 likes

Jaa dit heb ik dus ook! Ik heb echt zo vaak dat ik een uur ‘mis’, terwijl ik dan niet eens staalbezopen was en dan denk ik altijd dat ik vast iets heel ergs heb gedaan terwijl niks daarop wijst.

Had vanacht ook een levensechte droom dat ik iemand iets had geappt en daarmee een heel gesprek had en het voelde echt ook qua emotie maar ik heb dat dus totaal verzonnen.

2 likes

hahaha ja als die lijst zo onder elkaar lees denk ik ook verdomme wat is het eigenlijk vergif.
maarja, vaak wel lollige avonden.

Ik dacht trouwens dat ik een van de weinigen was met zo specifiek maagpijn en zon gore smaak daarvan in je mond die alleen weggaat door te eten maar 15 min later terug is. zon soort branderige smaak ofzo… herkent iemand dit?

• ja heb ik ook, erg vervelend
  • ja heb ik ook, maar ik heb een tip;
  • nee weet niet wat je bedoelt

0 stemmers

1 like

Ja ik heb nu ook gigantische maagpijn en die branderige smaak.

Verder helemaal geen hoofdpijn of iets. Echt vergif ja.

1 like

ja altijd dus dan blijf ik tot 19u in bed liggen zodat ik niemand hoef te spreken!!

2 likes

ja ik neem soms rennies, dat helpt wel iets. Ik voel me dan wel echt een probleemdrinker haha
Anders moet ik de hele dag blijven eten om het even kwijt te raken, maar daar word ik weer zo misselijk van!

1 like

Ik heb bijna nooit hoofdpijn, dat is echt chill. Soms een heel klein beetje, maar dat is ook snel weer weg. Ik ben vaak wel (een beetje) misselijk en slap

1 like

ben er ook pas in retrospect achtergekomen dat ik best vaak alcoholvergiftiging heb gehad
ik dacht eerst dat 20x moeten kotsen onderdeel van m’n persoonlijkheid was

22 likes

@instantramen oh ik lach heel hard maar is eigenlijk erg denk ik
hahaha

6 likes

Ik tot mijn 25e ook niet hoor. Daarna wel ruimschoots ingehaald :sob::sweat_smile:

Oh bloedprikken heb ik op mijn 23e vpor het eerst laten doen bijvoorbeeld, daarvoor nooit

oké wacht blijkbaar is alcoholvergiftiging echt in coma raken hmm mn vrienden hebben me voorgelogen

1 like

nee ja kotsen is ook wel een teken dat je een beetje over je eigen grenzen bent gegaan, en een giftige dosis hebt binnengekregen die je lichaam eruit werkt.
als je zoveel drinkt dat je in coma raakt kun je niet meer kotsen (of je stikt in je eigen) dat is nog een stap verder.

3 likes