Stel je persoonlijke vraag #15

Het is bij ons eigenlijk alleen gezamenlijk omdat wij uitsluitend condooms gebruiken. We halen dat gewoon om de beurt als het bijna op is.

1 like

Hier ook. We betalen ze van de gezamenlijke rekening.

1 like

Ja dit. Ik haal de pil meestal voor een (half) jaar in 1x en dan betaal ik volgens mij minder dan 20 euro. Snap het opzich wel als mensen het splitten, maar in ons geval zijn de gezamenlijke kosten sowieso niet 50/50 (hij betaalt meer) dat ik daarom ook vind dat ik dit prima kan betalen

1 like

Ik slik de pil en geloof dat ik dan een tientje moet afrekenen ofzo voor een half jaar, niet de moeite om te splitten iig.

Ik vind haar toch zo fucking typisch he

Ik heb een nieuwe lamp waar ik nog lampjes voor moet halen. (Plaatje is om een of andere reden gedraaid)

afbeelding

Zou je hier ronde of kaarsvormige lampjes in doen? Plaatje is voor de vorm, niet de grootte van de lamp.

• Rond
  • Kaars

0 stemmers

Omg ik rook dit laatst bij een cliënt van mij en kreeg helemaal herinneringen aan zwemles :heart_eyes:

1 like

Ik heb dat filmpje gekeken. En ik verstond alleen urrr urrrr ik heb mn haar gekruld uurrr urrr ik heb geen verstand van andere culturen urrr urrr ik krijg alles van pappi urrrr.

Gallopperdepopperdepop

6 likes

Weet jij hoe je water kan afmeten zonder maatbeker maar met weegschaal?

• Ja duh
  • Nee geen idee
  • Anders

0 stemmers

1 liter water is 1 kilo water, dus dat kun je eenvoudig afwegen

Ik gebruik liever 10x 15 ml in een eetlepel.

29 likes

Oh dit helpt me eraan te herinneren dat ik echt weer maatbekers moet kopen. Als er nu staat dat ik een halve liter water moet toevoegen vul ik maar zo’n 0.5 flesje enzo.

1 like

Ik ben afgelopen weekend getrouwd, en wij hadden gasten als kadotip een bijdrage voor onze huwelijksreis gevraagd en om dat dan gewoon op onze rekening te storten. Nu keek ik net op onze rekening en zie dat een koppel dat dichtbij ons staat, twee keer een zelfde bedrag heeft overgemaakt, met een verschillende omschrijving erbij. Dit koppel is ook onderdeel van een vriendengroep waar we bij horen, en meerdere koppels uit deze groep hebben ditzelfde bedrag (het is nogal een specifiek bedrag) met z’n tweeĂ«n overgemaakt. Ik denk dus dat dit per ongeluk is gegaan, dat hij van haar niet wist dat het al overgemaakt was of andersom, of zoiets. Hun kennende zouden ze ons nooit gaan vragen om Ă©Ă©n van de twee bedragen weer terug te storten. Mijn man zou zeggen ‘tsja hun probleem, hadden ze maar beter op moeten letten, daar hoef jij niet achteraan’, maar ik voel me er wel wat ongemakkelijk bij.
Wat zouden jullie doen?

• Vragen of dit de bedoeling was en evt geld terugstorten
  • Niets doen
  • Niets vragen of berichten maar gewoon terugstorten
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Edit: heb nog een optie toegevoegd maar nu zijn alle stemmen weg oeps!

Huh dat je ĂŒberhaupt overweegt om niets te zeggen? :face_with_raised_eyebrow: Het zijn toch vrienden

39 likes

Ik overweeg dat helemaal niet, ik zet het erbij omdat ik verwacht dat er mensen zijn die dat zouden kiezen.

Gaat over je man denk ik

Nouja, dat is het ook een beetje. Ik ben met hen veel closer dan met de rest van de groep, en specifiek met haar. Dus daarom twijfel ik of het een foutje is of niet. Ik durf absoluut niet aan te nemen alleen dat het zo bedoeld is, gewoon uit bescheidenheid en dat ik echt niet zoveel hoef te krijgen. Naja ik vind het gewoon een hele awkward situatie, zeker omdat het om geld gaat.

1 like

Ik weet wel zeker dat mensen dat soms van me vinden omdat ik vaak weinig op heb met ongeschreven sociale omgangsvormen maar ik ben er niet ‘bang’ voor.

3 likes

En wat is asociaal? Dat je direct en eerlijk bent, vinden mensen soms al richting asociaal gedrag gaan. En dat boeit me eigenlijk nooit. Dus denk dat ik me er sowieso niet bang voor ben.

1 like

ik denk misschien eerder dat zij dachten dat de bedoeling was per persoon en niet per koppel, als de rest van de koppels het per koppel hebben gestort

ik zou het overigens zeker weten laten weten aan ze!

Ik heb al een berichtje gestuurd inmiddels, thanks voor alle reacties :blush:

14 likes