Stel je persoonlijke vraag #13

Waar tanden staat las ik ik tanken. En was toen verbaasd over de combinatie van tandarts en tanken en ook dat je het zou haten om naar iemand te kijken die tankt :joy:

1 like

Geen poeder he! Dat vind ik ook verschrikkelijk.
Ik bedoel die bevroren stukjes. Is verder niks aan toegevoegd of bewerkt. Vertel mij wat hier erg aan is :grin:
https://www.ah.nl/producten/product/wi233414/daregal-knoflook-losgevroren

1 like

Je kan gewoon knoflook met velletje eromheen in de knoflookpers doen, en daarna haal je in 1 beweging het velletje er weer uit (die blijft zitten uiteraard). Ik geloofde nooit dat dit werkte maar het werkt en sindsdien doe ik niet meer anders. Scheelt echt gepulk en geen stinkende handen :slight_smile:

4 likes

@Monstertruck precies, geen knoflookpoeder, gewoon pure gehakte knoflook (dus dan is het al voorgeperst ipv dat je het zelf doet, zit verder niks bij).

Doen jullie huishoudelijke taken op een vaste dag?

• Ja, altijd
  • Sommige taken wel, sommige niet
  • Soms wel, soms niet, net hoe het uitkomt
  • Dat is wel het idee maar ik houd me er niet aan
  • Nee, is geen peil op te trekken
  • Ik doe geen huishoudelijke taken

0 stemmers

Als er niks bijzat zou het in no time schimmelen of uitdrogen. Als je bij de ingrediënten op je potje oid kijkt zal er sowieso iets van olie, mogelijk zuur, soms zout en suiker en/of E-nummers inzitten. Dat is overigens niet mijn beef met gepureerde knoflook kopen, ik vind het gewoon vies en snijd knoflook in 10 seconden, maar het is zeker niet ‘puur’.

3 likes

Enige vaste is elke zondag bed verschonen :smile:

4 likes

M’n was werk ik waar mogelijk weg in het weekend, want dalurentarief voor stroom. Verder ben ik op maandag en woensdag vrij. Op maandag doe ik dan de rest van het huishouden, woensdag is leuke-dingen-dag en die bestaat uit quality time met het kind.

Daarover gesproken. Houd jij rekening met dal- en piekuren mbt je stroomverbruik?

• Altijd/meestal
  • Soms/zelden
  • Nooit
  • Ik had er tot nu toe nog nooit van gehoord

0 stemmers

Nooit, maar mijn GWL zit inclusief in bij mijn huur, dus het maakt qua kosten toch niks uit voor mij.

1 like

Zelden. Ik krijg regelmatig een overzicht van mijn energie leverancier. Ik woon in een 2 persoon huishouden maar wij verbruiken net wat minder dan een 1 persoon huishouden.

Ligt eraan hoe lui ik op dat moment ben. Met de pers gooi je altijd zoveel weg heb ik het idee, maar soms heb ik gewoon echt geen zin om te snijden, zo’n prutswerkje altijd en je handen ruiken erna ook nog eeuwen ernaar…

@grace als het bevroren is hoeft er toch niks in te zitten verder? Zit toch ook niet in diepvrieswerwten oid…

Diepvries weet ik niet zeker, maar ik zou denken dat als je gesneden knoflook invriest het één blok wordt zonder iets van olie. Dat heeft groenten denk ik minder snel, zal makkelijker zijn. Maar nogmaals, ik zeg ook niet dat het dan ongezond ofzo is. Ik vind het gewoon onnodig voor mezelf, en duur (zeker voor een knoflook grootgebruiker zoals ik). Gebruik wel bevroren erwten trouwens, die dop ik niet zelf hahaha. Vind het wel een staaltje goede marketing dat we dit soort dingen zonder blikken of blozen ‘vers’ noemen btw.

Wacht, ik heb eens gekeken want vraag het me nu ook af, en AH zegt: ‘Ingrediënten: knoflook, zonnebloem- en raapzaadolie (max. 5% om strooibaar te blijven).’

1 like

Ah ja, makes sense. Ik heb het ook nog nooit gebruikt overigens, heb het hier nog nooit gezien. Maar zou best verleid kunnen worden, klinkt lekker makkelijk :grin:

Een programmeer taal, leuk zo vader die ict’er is.

4 likes

Python?

3 likes

Haha nee.

C#?

1 like

Nee het begint wel met een P en is ook een natuurkundig verschijnsel en een wiskundige piramide.

2 likes

Haha de enige wiskunde piramide die me bij gebleven is, is Pythagoras :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Ah cool ik heb in een variant daarvan leren programmeren tijdens mijn studie psychologie :cool: Vond dat 1 van de leukste vakken gek genoeg haha

1 like