Stel je persoonlijke vraag #13

Huh keihard? Ik heb wel dat m’n handdoeken ruw zijn maar m’n kleren merk ik niet zoveel aan hoor

1 like

Ik merk dat alle pluisjes en kattenharen in de droger weggaan, en ik ben gewoon te lui om de natte kleding uit te hangen te strijken etc. Dus ik draai gewoon op een dag 3 wasjes en ben daar 5 min mee bezig. Ik snap nooit dat mensen soms de hele dag bezig zijn met de was doen.

2 likes

Ik doe ook bijna alles in de droger idd voor de kattenharen, maar ben wel hele dagen bezig met de was omdat ik opvouwen echt haat dus er staat soms dagen (of zelfs weken) een wasmand met schone was. :joy:

Naar de waserette, hopen dat er een wasmachine vrij is, was erin doen, terug naar huis lopen

~ 40 min wachten wachten ~

terug naar de waserette, was uit de machine en in de droger, terug naar huis lopen

~ 1 uur wachten ~

opnieuw naar de waserette, was ophalen, terug naar huis lopen

:tired_face::tired_face::tired_face: ik haat het zo erg dat ik geen wasmachine heb,

1 like

Zelfde hier, de was doen is echt zowat een dagtaak joh :frowning:

Maar bij veel plezier ermee denk ik alleen maar aan nmsmvpe…

Maar… wacht ff hoor. Ik was alles, hang het meteen op een hangertje of aan het rek en kan daarna alles gewoon opvouwen of ophangen in de kast. Ik strijk echt zelden en loop er nooit gekreukeld bij. Want dat vind ik zelf ook geen gezicht. Dus kan nou niet zeggen dat het veel werk is.

12 likes

Meestal probeer ik dan in de tussentijd ff boodschappen te doen of nog meer schoon te maken zodat het allemaal lekker fris is als ik klaar ben met de wastaak :stuck_out_tongue: het aller kutste vind ik als er geen machine vrij is en je 20 min moet wachten, zit je daar ugh

1 like

Haha ja herkenbaar! Ik probeer het ook altijd te combineren met boodschappen doen zodat het iets minder als verspilde tijd voelt. Ja een eigen wasmachine hebben lijkt me echt fantastisch

Haha naja niet dat het een keiharde plank wordt nee maar kan wel verschil merken. Met handdoeken, katoenen beddengoed/ondergoed, jeans, eigenlijk alles wel maar vooral handdoeken ja. Dat wordt soms net een stuk schuurpapier.

Zooo lekker aardig naar alle mensen die zeggen niet te strijken?

——————-

Ik draag zelf allerlei stofjes, meeste inderdaad gewoon netjes uithangen na wassen en good to go. Sommige jurkjes/rokjes/blousjes hebben wel een strijkbeurt nodig, maar die draag ik dan beduidend minder

1 like

Zeg jij nou dat @Lula vieze stofjes draagt??

Hahaha ik draag nooit ‘vieze’ synthetische stoffen. Katoen, linnen, zijde, wol en kasjmier. Iets anders komt mijn kast niet in.

4 likes

Als ik de wasmachine op minder toeren laat draaien, komt het er niet zo verfrommeld uit, hoor. En daarna gewoon strak ophangen.

Het ligt ook wel aan de stof (en dan niet per se het materiaal, maar de specifieke stof). Ik strijk meestal ook niet, maar hang alles netjes op met een hanger en dan gaat het prima.
Maar viscose is toch wel mooier als het even gestreken wordt en het werkt ook niet bij ieder katoenen overhemd.

Ik draag best vaak blouses die echt gestreken moeten worden want anders ziet het er niet uit. T-shirts ook trouwens. Broeken strijk ik dan wel weer vrijwel nooit.

Ik ben wel verbaasd dat zoveel mensen hier een wasdroger hebben. In mijn bubbel is een wasdroger best wel not done vanwege de milieu-impact voor zoiets luxe. Als je babies hebt snap ik het nog wel, maar het is ook gewoon duur?

11 likes

Ik heb handdoeken van een Hotelkwaliteitlijn (gewoon van de Hema), die blijven wel echt goed zacht! Heb ze al 4 jaar, geen droger, en ze zijn nog steeds fijn en niet hard. Tip van de dag

2 likes

Ik denk dat veel mensen dit niet weten, kwam er zelf ook laatst pas achter.

Ik weet wel dat een wasdroger niet het allerbeste voor het milieu is. Ik denk dat ik wel echt zou moeten wennen/afkicken. Ik heb mn hele leven niet anders als een wasdroger gekend. En zoals een vaatwasser, is dat dan veel minder slecht voor het milieu?