Stel je persoonlijke vraag #12

Je woont in een rijtjeshuis en je buren hebben hun huis te koop gezet en verteld dat ze binnenkort gaan verhuizen. Je weet niet precies wanneer maar wel binnenkort. Op een dag word je wakker van getimmer en geboor en je denkt ‘ah dat zullen de nieuwe buren wel zijn die al gelijk zijn begonnen met klussen’.

Vind jij dat je je als nieuwe buur die gaat klussen dient voor te stellen en je nieuwe buren op de hoogte moet stellen van je verbouwing?

• Ja, wel zo netjes om als nieuwe buur te melden dat je gaat verbouwen.
  • Nee, dat merken de buren vanzelf wel toch.
  • Bel de rijdende rechter.
  • Ga zelf langs en vraag wat ze gaan doen.

0 stemmers

De buren van mijn ouders hebben dat niet gedaan, sowieso hebben ze nog nooit hallo gezegd in die 5 jaar dat ze er wonen, en mijn moeder is er nog steeds boos om. :joy:

4 likes

Ik ben op mijn 30e een keer met mijn zusje door de mcDrive geweest in het kader van de Tokkie experience die we graag wilde hebben. Mijn ouders zouden dat echt never nooit niet doen.

Maar we waren heel onervaren en het ging super mis en we moesten een stukje achteruit omdat we iets hadden gemist en het geld viel en het was al met al een stuk bewerkelijker dan we hadden gedacht en we hebben het nooit meer gedaan verder.

En daarna hebben we het opgegeten op een parkeerplaats in de auto maar met uitzicht op een plas. Om het af te maken.

19 likes

Eerste wat ik deed toen ik mijn rijbewijs had was de mcdrive. Dat zouden ze met rijles moeten oefenen hoor, de mcdrive is best smal en niet veilig voor je velgen.

27 likes

Ik weet dat new york vroeger is en australie later. Dus alles aan de kant van amerika heb ik vroeger gegokt en alles aan de azie/australie kant later.

Ik ben een keertje tijdens rijles door de MC drive geweest, maar alleen omdat de instructeur zin had in een milkshake, niet per se om het me te leren o.i.d. haha. Vond 't best wel awkward eigenlijk :smile:

3 likes

Mijn vriend vond me belachelijk overdreven extra, maar ik heb een pakketje gemaakt met koekjes en een kaartje om ons voor te stellen, wat ze konden verwachten met klussen en telefoonnummer voor overlast en bij beide buren in de brievenbus gedaan.
Ben nog steeds trots op hoe ontzettend pinterest en attent dat was van mij (ik ben een warhoofd die dit soort dingen normaal 3 maanden later bedenkt en dan van oh ja zit).

28 likes

wow vet lief!! ik dacht ook een keer onze buurvrouw te vertellen dat we gingen verbouwen en vond dat een goed idee totdat ze begon te schreeuwen en huilen dat we haar woongenot zouden verpesten.

Nu is ze verhuisd en zelf in haar nieuwe huis aan het verbouwen, haha.

@Spaarlamp haha dan komt het ook gewoon nooit meer goed.

4 likes

Ik praat liever niet met mijn buren en ben erg blij dat ik hun namen niet weet. (Sorry mama van @Spaarlamp)

@Damnatio TOKKIE?! :cry:

3 likes

Ik ging een keer met vriendinnen op de fiets naar de Mcdonalds (15 km fietsen enkele reis haha) op een verveelde zomerdag. Alleen toen was het restaurant dicht en was alleen nog de McDrive open, dus wij aan wat mensen gevraagd of wij bij hen in de auto mee mochten. Uiteindelijk mocht het van een groep jongens (zij waren rond de twintig, wij denk ik 14/15 haha) en zijn we bij hen ingestapt om vreten te halen. Dat zeer charmant op de parkeerplaats naast onze fiets opgegeten.
Bleek dat een vriendin haar portemonnee in de auto van een van de kerels heeft laten liggen. Hij had haar op FB opgezocht om de portemonnee terug te geven en daarna zijn ze nog op een date gegaan, ahh de ‘romantiek’.

56 likes

Dit is de eerste keer dat ik de nieuwste en een duurdere telefoon heb van Apple. Hiervoor had ik een 5C en een kortstondige verhouding met low budget Huawai. En eigenlijk wilde ik wachten tot begin 2020 omdat in het eerste kwartaal weer een goedkopere en kleinere iPhone zou uitkomen, maar die Huawai was echt een miskoop. En andere mensen zeiden nog dat ik beter niet kon overstappen naar Huawai maar ik ben graag eigenwijs :upside_down_face: Einde spreekbeurt.

3 likes

Je noemt links van Nederland toch later, bijv. Australie is links van Nederland en daar is het nu een later tijdstip dan bij ons en rechts van Nederland is het nu een vroeger tijdstip. :thinking: Nouja zo houd ik het iig aan? Maar ik snap trouwens wel dat je hoort te zeggen dat het links vroeger is aangezien daar de zon opkomt.

Oh bestwel veel vrij laat. Mn tante nam ons wel eens mee als we daar gingen logeren. Denk dat ik de eerste keer nog geen 5 was. Ben ook een keer op een eerste date door de Mc Drive gegaan. :sob: Was niet de planning gelukkig.

Het heeft niet zo zeer te maken met zon op komen? In Engeland is het nu toch een uur vroeger? Links van Nederland is het vroeger.

Ja als de zon daar opkomt begint de dag daar het eerst en eindigt dus het laatst rechts van Nederland. En ik vind het krom want er staat bijv. “In Australie is het 9 uur later”. De dag is daar al veel verder.

Ik snap je niet maar goed

1 like

Ik denk dat je links en rechts door elkaar haalt, want het is precies andersom. Links (ten westen) van Nederland is het vroeger, rechts (ten oosten) later en de zon komt in het oosten (rechts op een kompas) op.

2 likes

Ja haha ik zie de kaart nu ook anders voor me. Niet zegmaar vanaf zo’n aardbol. :sweat_smile: Ik gebruik veel liever de termen oost en west.

1 like

Hier staan geregeld fietsers in de Drive.

1 like

De dag begint daar eerder dus het is daar toch later. Je maakt het wel een beetje onnodig moeilijk. Als het hier ochtend is is het daar al (niet nog) avond. Dat is toch later.