Stel je persoonlijke vraag #12

Wij hebben geen boven (bij mijn ouders) maar daar is een poging tot inbraak geweest in ons huis, toen lag ik in de kamer waar ook een buitendeur was. Toen zag ik de deurklink naar beneden gaan en ben ik keihard weggerend en met de deur gesmeten. Daar is diegene wss van geschrokken en heeft toen ook alles laten vallen. Mijn ouders geloofden me eerst niet (was 10 ofzo) en de dag later had ik toch gelijk.

Ook nog een aantal keer in onze winkel. Een keer hadden ze alleen papier meegenomen en alle bloemen netjes neergezet :woman_shrugging:

En de 2e keer zat ik bad en ging ook daar de deurklink naar beneden. Later zag ik alle deuren, ook die van de zolder openstaan. Nog geroepen enzo maar ik zag niks. De dag later belde mijn moeder dat het geld van mijn broer (spaarde hij en kreeg die dan met de kermis) wegwas. Toen zijn ze wss met de sleutel binnengekomen want die lag ergens verstopt. Dat vond ik wel echt heel eng. Ik was gewoon thuis. Toen was ik 16 ofzo.

Dus tip van flip: niet je huissleutel ergens verstoppen

Ja ik denk ook zo inderdaad, wat @Dommel en @penny_lane ook al zeiden. Aan de kant van Nieuw Zeeland wordt het als eerst het nieuwe jaar, DUS is het daar vroeger. Want ze leven daar ‘eerder’ in de tijd. Maar in concrete uren-tijd is het dus dat het daar later is, maar wel eerder (snap je 'm nog?).

4 likes

Uiteindelijk niet gedaan, ik ga er wat langer overna denken dan 3 dagen :eyes:

2 likes

De luide muziek zelfs van de buurjongen die TWEE huizen verderop woont. Hardcore/hardstyle (geen idee) heel hard met een flinke bas. Trilt het hier in huis soms zelfs van :joy:. Gelukkig is deze defqon met 10 minuten vaak weer over en ken ik de buurjongen goed dus vind ik het niet zo erg haha

Honden!!!
Het lijkt wel of heel mn galerij honden heeft en ze lekker weinig uit laat, super top om dat geblaf te horen

2 likes

Non stop blaffende teckels.

Mijn ene buurkinderen rennen elkaar achterna alsof ze bezeten zijn en dat horen we sĂșper goed, net als wanneer ze een stoel met grof geweld naar achter schuiven. De andere buurman is bouwvakker en klust buiten werktijd om, gaat soms tot 23u door maar als we er iets van zeggen dan stopt hij meteen. Paar deuren verderop hebben ze 86 honden in de tuin zitten die niet normaal hard blaffen, maar die vrouw vind ik echt angstaanjagend dus durf er niks van te zeggen.

Oh en mijn buurvrouw straft haar kinderen door ze in hun ondergoed in de tuin te zetten, dus het komt best vaak voor dat m’n buurmeisje voor ons raam naar de katten staat te zwaaien in haar hello kitty onderbroek. :slightly_smiling_face:

1 like

Snap ik. Honden zijn ook in eerste instantie gewoon een blessing.

Seksende buren :sob:

Zij hebben echt heel veel seks, waardoor ik nu een minderwaardigheidscomplex heb over mijn eigen seksleven

16 likes

de blaffende hond aan de overkant van een drukke straat gvd. 24/7 aan het blaffen. Ik heb er al eens een melding van gemaakt, maar ik wil ook niet dat de hond iets overkomt ofzo en het zijn geen hele chille mensen

De eerste week was 't wel grappig, nu is het gewoon irritant

2 likes

Mijn huisgenoten zingen twee uur per dag en spelen keyboard en nog iets van tuba ofzo, ik weet niet hoe dat heet. Dusss, als mn buren lawaaiig zouden zijn zou ik dat niet eens weten

1 like

Ik vind dit berichtje heel lief, dankjewel. Ik moet nu wel toegeven dat ik ook heel erg goed kan klagen over alles, maar ik probeer me ook zo veel mogelijk bewust te zijn van mn privileges

3 likes

Qua buren heb ik nergens last van, maar er zit wel een basisschool achter m’n huis. Dat brengt wel veel geschreeuw van kinderen met zich mee, maar behalve dat ik er soms wakker van word op een vrije dag zou ik dat eigenlijk ook niet echt als overlast bestempelen. Scheelt misschien ook dat ik opgegroeid ben in een huis met enkel glas aan een drukke weg waar iedereen altijd langskomt op de terugweg van het uitgaan, met ook nog een basisschool een aantal deuren verderop. Oh, en een buurman die klarinet speelde. Ben wel wat gewend denk ik

1 like

Ik zou het nu trouwens niet echt overlast meer noemen, sinds ik het heb aangegeven bij mijn buren is het echt veel verbeterd. Maar ik weet hoe gek je er van kunt worden om steeds in de herrie te zitten.

1 like

Ik weet zeker dat mijn huisgenoten mij wel eens horen maar ik ben daar op dat moment echt niet mee bezig

Het ligt er wel heel erg aan. In mijn vorige woning was mijn buurjongen muziekproducent en ging hij meerdere avonden per week urenlang aan hetzelfde nummer werken. Daar werd ik echt helemaal gek van, zodra ik de eerste tonen hoorde wist ik al dat het de rest van de avond door zou gaan.

Maar nu woon ik heel chill met fijne buren waar ik eigenlijk nooit last van heb. Als er dan wel een keer geluidsoverlast is, kan ik het veel beter relativeren omdat het zo zeldzaam is. Dan vind ik het bijna niet eens irritant.

1 like

Ik hoor vooral de kinderen van m’n buren. Maar prima, dan hoef ik me ook niet ongemakkelijk te voelen als die van mij straks terror doen.

Heb ook geen last van ze. Lekker spelen en ravotten, hoor :+1:

1 like

Ja dit wilde ik ook zeggen. Heb m’n huidige buurjongen er nog niet op aangesproken (het is zijn vriendin, met de vorige meiden was er geen overlast, ligt echt aan haar) maar heb een licht trauma van een van mijn vorige huizen waarin ik mijn huisgenoot aansprak en hij bloedserieus zei dat zijn partner zich niet in kon houden omdat hij zo goed was :nauseated_face:
Gelukkig heb ik oordopjes.

Edit : maar wat rot dat je je er onzeker door voelt. Denk dat er zeker niet altijd een verband is tussen hoe de kwaliteit en de hoeveelheid decibel die ermee gepaard gaat hoor.

5 likes

Nee ik vind het gĂȘnant. Mijn buurmeisje stuurde een appje dat ze me altijd kon horen en het is er vaak bestwel wild aan toe gegaan. Ik wil er niet eens over nadenken of ze ons ook dingen heeft horen roepen/schreeuwen. Ik ben wel blij dat ze het gezegd heeft iig.