Stel je persoonlijke vraag #12

Samenvatting

Damn Honey, De correspondent (Engels en Nederlands), oneworldnl, thesocialreporter, mignonnus, Milou Deelen, extinctionrebellionnl, corporatequeer, jenniefromtheblog, bodyposipanda, jameelajamilofficcial, i_weigh, marketingvrouw, gretathunberg, tulsigabbard, elizabethwarren, hillaryclinton, fridaysforfuturenederland, earthstrikenederland, dikkevinger, badassfeminist, teunentoebespraat, ninapierson, ocasio2018, the_happy_broadcast, geenblaadjesla, bigvegansister, kunstrijden, smarterfoodchoices, lisagoesvegan, angryneighborhoodfeminist, jongeaardbewoners.

Maar vooral ook veel vrienden en andere mensen die ik persoonlijk ken die veel delen! Ik ben gezegend met een vriendengroep die erg op de hoogte is van wat er speelt in de wereld en ik leer zoveel van ze. Vooral ook over onderwerpen waar ik zelf niet veel vanaf weet omdat ik er in mijn dagelijks leven weinig mee te maken heb. Ben er elke dag dankbaar voor. :raised_hands:t5:

6 likes

Beschuit met kaas en prakje van banaan en kiwi zijn mijn go to dingen om te eten als ik ziekig ben

Of helemaal niks en anders naturel chips

2 likes

Ik ben nooit ziekjes. Ik ben ziek of niet. En eigenlijk ben ik nooit ziek.

Soms heb ik echt meeeeegaveel zin in ongezonde troep als ik ziek ben. Mc Donalds ofzo.

En wat ik ook heel chill vind: ragout met rijst en broccoli.

10 likes

Chips hahaha! Dat kan ik echt altijd eten, en is het enige wat er in gaat als ik ziek ben

1 like

Ik vind het wel vreemd dat als ik ziek ben, ik bedoel dan wel echt ziek als in alle botten in je lichaam doen pijn, de wc bril voelt ijskoud aan, als je je ogen beweegt voelt het al pijnlijk. Zero energie, dat ik dan dingen als jam/appelstroop/fruit lekker vind. Terwijl ik daar in het dagelijks leven niks mee heb. En ik vind zuivel dan ook vreselijk. Gaat er direct weer uit.

1 like

Doet ie wrs toch niet. ‘onze’ schilders bleven altijd buiten.

Het ligt er denk ik aan of dit particulier is of niet? Mijn ouders hadden altijd een steiger dan staan en die schilders kwamen allemaal binnen. Maar dat gaat om een koophuis. Toen ineens m’n kozijnen werden geschilderd bij mij zelf schrok ik me kapot. En hij sprak geen Nederlands en ik wist van niks. Toen heb ik niks aangeboden.

Maar de schilders bij mijn ouders waren juist altijd particulier.

Ja dan heb je er dus van tevoren contact mee gehad en dan zou ik juist wel aanbieden om binnen te komen en een kopje koffie whatever aanbieden. Dat vind ik niet meer dan normaal.

Ik zeg ja maar het is vaak (lees: ik maak het) zo ongemakkelijk wel.

2 likes

Ik vind alles met klussers ongemakkelijk en ik vraag me ook af of zij dit ook zo ervaren. Vroeger kwam er ook vaak een klusbedrijf bij m’n ouders thuis. Ik heb echt geen idee waarom, maar die desbetreffende man had overduidelijk de verkeerde kamer gevonden want om 8 uur of nog eerder liep hij m’n slaapkamer in. En toen dook ik snel onder m’n dekbed i.p.v. wat te zeggen. Wat ik nou wel zou doen. Hij kwam er gelukkig snel achter dat hij niet op de juiste plek was.

2 likes

Hoezo zou dat viezig klinken? Kan toch gebeuren dat hij de verkeerde deur opent.

1 like

Hahaha ja het is wel heel herkenbaar denk ik voor veel mensen. Maar je had niet zelf om een schilder gevraagd of?
Mijn moeder rende ook wel eens in badjas naar beneden “HIJ STAAT ER NOU AL?! En Mn ex had als bijbaantje dat hij mee mocht rijden op zaterdagen als eh? Klusser? Ik kende hem toen nog niet maar hij vertelde dat ze best vaak om 7 uur ‘s ochtends er dan waren bij die mensen. Ik ken verder niemand persoonlijk uit de bouw zo direct maar na al die jaren heb ik het gevoel dat ze het liefst zo snel mogelijk beginnen en om 16:00 stoppen.

@Spaarlamp ja omdat het zo fout klinkt dat een klusjesman de slaapkamer insluipt van een tiener. Dat kwam ff in me op. Maar ik verwijder dat stukje wel.

1 like

Mijn ouders hadden vroeger op hun slaapkamer een heel druk gordijn met blaadjes en besjes erop. Als ik hele hoge koorts had leek het altijd net alsof dat gordijn ging “leven”. Vond dat altijd eng en fascinerend tegelijk.
Is ijlen trouwens geen kinderding? Dacht dat volwassenen niet zo snel ijlen.

1 like

Als ik echt ziek ben (lees: tegen de 40 graden koorts aan) ijl ik heel snel.

Ik vind “Moet ik nu iets zeggen tegen de klusjes man” vragen zo leuk. En dat dan iedereen een ongemakkelijk verhaal heeft hahah . Waarom is dat toch zo akward.
Eigenlijk zouden klusjes mannen samen eens een boek moeten maken met ongemakkelijke verhalen vabuit hun kant haha. (Ik wil 10% van de omzet joe)

37 likes

Ja alles wat je dan ziet kan heel erg uitvergroot of naar op je afkomen.

De laatste keer dat ik heb geijlt toen zat ik in groep 8 en blijkbaar was/ben ik een heel allergisch mens want ik kreeg een hele rare reactie op een onbekende beet van een insect vlakbij m’n tepel. Was echt de hel om als klein meisje die net iets tieten kreeg naar de huisarts moest om dat te laten zien. Daarna lag ik tussen m’n ouders op bed en ik heb alleen maar gepraat over hun oh zoooooo mooie witte plafond. Zij hebben gewoon meegepraat want ik vroeg telkens om bevestiging dat wat ik zag zij ook zagen. Soms verdween dat beeld weer ff. Ik heb toen ook gezegd “wat nou als ik morgenvroeg wakker word en ik dan dood ben?” Serieus wat was ik denkende haha. Maar dat is mijn meest positieve herinnering aan hallucineren van de koorts. Ik denk ook dat dit vaker voorkomt bij kinderen. Ik heb het daarna niet meer gehad. Maar volwassenen krijgen doorgaans dan ook minder snel hele hoge koorts.

Voor de mensen die in een kantoor achtige situatie werken:

• Ik eet mijn lunch op mijn werkplek
  • Ik eet mijn lunch in de kantine/buiten/andere plek
  • Ik wissel af

0 stemmers