Stel je persoonlijke vraag #12

Wij doen eigenlijk verschillende dingen. Soms eten we achter ons bureau (als het druk is), soms gaan we een rondje lopen en soms gaan we naar de kantineachtige dinges.

1 like

Ik eet het nog wel eens binnen. Maar ik wil wel altijd bij mijn computer weg.

Ik heb een paar jaar geleden eens 41 graden koorts gehad. Was echt verschrikkelijk. Ik kon niks meer. Voelde alsof ik al 8 uur in een hete sauna lag. Hoop nooit meer mee te maken.

Vind jij dat soa testen overal wereldwijd gratis moeten zijn? Ik had het hier met m’n date over hoe dat Nederland gaat en hij vindt dat heeeeel raar. Hij moet zich volgens zijn contract elke maand laten testen en dat is gratis en wordt als normaal gezien. Hij heeft wel een fysiek (in de sport) beroep.

• Het zou echt goedkoper moeten
  • Ik heb geen mening hierover
  • Het zou gratis moeten
  • Nee, betaal maar lekker veel
  • Ik vind dat we daarvoor echt veel te veel moeten betalen
  • Er moet weer een leeftijdsgrens komen
  • Laat iedereen maar dik betalen ervoor

0 stemmers

Sorry veel slordige spelfouten.

Haha huh , ik zeg nergens mijn vriend. Maar hij speelt basketbal in andere landen dan Nederland. Want hier leeft dat gekgenoeg niet met al onze lange mensen.

Waarom moet je als sporter maandelijks een soa test doen? Zo speel je de aannames dat sporters (voetballers, basketballers etc.) vreemdgangers zijn wel in de hand. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

2 likes

Ik denk ivm. Met wondjes. Ze krappen vaak hun armen open als je de bal wil overnemen etc. En misschien omdat er in de geschiedenis dit al is voorgekomen.

Jeetje, ‘ Majic Johnston? ’ . Ik kan er niks aan veranderen dat het in zijn contract staat.

3 likes

Nee niet wat exact in z’n contract staat. Ik wil het echt wel vragen en dan vragen aan hem of ik er een foto van mag nemen.

Lol nou overdrijf ik. Komop zeg. Doe ff normaal man.

17 likes

Ja misschien kan ik een vlog ervan maken als hij wordt getest. Lekker overdreven. :face_vomiting: dit lijkt me trouwens ook echt een goed plan.

Magic Johnson heeft geen hiv opgelopen door basketbal. Met die logica kan er in iedere beroepsgroep wel op soa’s getest worden…

3 likes

Haha ik moet vooral lachen om het woord basketter :joy: @Penny_Lane

16 likes

Goedkoper wel, gratis niet.
Toen het nog gratis was bij de ggd onder de 24 ofzo had ik een huisgenoot die helemaal niets meer aan bescherming deed, maar zich gewoon elke maand liet testen. Vond dat ook een beetje het doel voorbij schieten. En als hij dat doet, is hij vast niet de enige. Niemand is ooit de enige. Behalve als je filet americain eet met hagelslag.

29 likes

Hoe duur is het eigenlijk bij de huisarts ? Weet iemand dat ?

Ja, gratis. Het argument ‘dan nemen mensen meer risico’s’ wordt ook gebruikt door mensen die tegen legale/goedkope/gratis morning after pillen en abortus zijn. Volgens mij is nooit aangetoond dat gratis medische zorg ervoor zorgt dat mensen grotere risico’s nemen.

9 likes

Iets richting de 100 euro geloof ik.

Ik vind ook dat het niet gratis zou moeten maar wel goedkoper.

@Maestoso vanwaar deze keuzes?

Tegenwoordig kan je echt niet elke maand terecht. Ik heb geprobeerd een afspraak te maken in mijn studentenstad en er zijn geen data beschikbaar. Zelfs niet als ik invul dat ik gewaarschuwd ben en klachten heb. Meestal is het hier drie maanden wachten.

Over dat ijlen gesproken moet ik aan iets anders denken. Als kind had ik soms dat ik in bed lag en me fysiek ineens heel klein voelde tegenover de kamer rondom mij. En dat die omgeving rondom uit een soort van (onzichtbare) “zachte, wollige” bollen bestond. Soms in combinatie met het gevoel dat bvb. je handen of voeten heel groot waren.
(Al gehoord van het Alice in Wonderland-syndroom maar geen idee of het daar iets mee te maken heeft.) Herkent iemand dit?

• Ja ik herken dit!
  • Waar heb je het in godsnaam over?

0 stemmers

Forumwetenschap

ANONIEM: als je weleens onveilige seks hebt gehad, speelde in dat moment zelf dan de overweging hoe duur een soa-test/behandeling/abortus zou zijn een rol?

• Nee man was gewoon geil en had ff geen condoom/wilde er geen gebruiken
  • Wel aan gedacht maar toch gedaan
  • GRACE IK HEB NOOIT ONVEILIGE SEKS

0 stemmers