Stel je persoonlijke vraag #12

Ik heb mijn moeder als aamama want dan staat ze inderdaad bovenaan in m’n lijst en dat vond ik altijd handig!

Heb met Android idd ook dat je bij deze gegevens kunt komen zonder te unlocken, net als bij @spaarlamp ook met eigen medische gegevens er in :slight_smile:

1 like

Ik heb ook iedereen met voor- en achternaam. Ook mijn vriend en mijn eigen ouders.

5 likes

Ok wow! Ik had echt meer 50/50 verwacht maar dit is een teken dat ik het echt moet gaan doen denk ik zo :grin: Bedankt!

2 likes

Ik ook maar ik ben een neuroot en vind het echt vervelend als er opeens emoticons in mijn telefoonlijst staan of geen achternaam. Dat doorbreekt het systeem en dan functioneer ik niet meer.

Mijn zusje heeft ooit wel in mijn telefoon gestaan als Naam :two_hearts::upside_down_face:
en dat vond ik wel grappig omdat mijn telefoon dan zei: u heeft een bericht vannaamtweehartenomgekeerdgezicht. Maar uiteindelijk verstoorde het te veel.

8 likes

Dit vraagt om een poll. Ik ben ook vrij neurotisch, het liefst sla ik pas nummers op als ik de achternaam ook weet. Hoe sla jij mensen op in je telefoon?

• Voornaam+achternaam
  • Voornaam+waar ik ze van ken
  • Voornaam+omschrijving
  • Bijnaam
  • Ik sla geen nummers op
  • Ik sla pas nummer op als ik de volledige naam weet
  • Met emoticons

0 stemmers

Voornaam achternaam meestal, maar ik zet de achternaam wel achter de voornaam in het voornaamvakje. Vind het fijner als m’n contactenlijst op voornaam gesorteerd is en ios sorteert op achternaam, vind ik irritant :’)

3 likes

Kan je wijzigen bij iOS! Bij instellingen > contacten > sorteer

2 likes

Daar kan je inderdaad via je lockscreen gewoon bij! Mits je ze bij je medische paspoort (is een app op je telefoon) instelt als noodcontact. Als het gaat om een ongeval dan kan je vaak ook gewoon de telefoon ontgrendelen met iemands vingerafdruk, de meeste telefoons zijn tegenwoordig zo vergrendeld en niet meer (alleen) met pincode. Dus tenzij iemands beide handen MIA zijn kan je als hulpdiensten op die manier ook een heel eind komen.

2 likes

Gewoon alleen op voornaam, maar die staat er niet bij

Super bedankt voor jouw ( en de andere ook) uitleg! Heel gerustellend om dit allemaal te weten.

Oke help dit is niet echt een vraag maar ik heb advies nodig
Ik heb een tijdje geleden gesolliciteerd op een leuk ding, heb nu een mail terug (geen automatische maar ik gok wel copy paste). Zal ik nog iets terugmailen van bedankt, ik wacht af, ben benieuwd oid?

• Ja
  • Nee
  • Ik zou iets anders mailen, namelijk:

0 stemmers

Ik behandel zelf ook sollicitaties en de mensen die wel nog zo’n mailtje sturen blijven beter hangen dan de mensen die afwachten.

2 likes

Okee ik heb gewoon al gemaild hhaha ik sluit de poll :joy:

2 likes

Iedereen kan erin

1 like

ja ik heb nu geen zin meer om m’n hele lijst aan te passen maar… Wow haha lifesaver!

1 like

Meestal alleen voornaam, ik kwam er laatst achter dat ik alleen in mn applijst al 6 Alexanders heb staan. Handig :+1:.

Ik keek net in Mn lijst en ik heb de meeste mensen gewoon met voornaam + achternaam, maar de rest zijn namen plus een onduidelijke omschrijving. Heb ook een ‘ugly fedora guy’ en ‘talks too much’ in Mn telefoon staan.

5 likes

Ik heb nu ‘nooit’ ingevuld, maar in de 12 jaar dat we samen zijn hebben we maar twee keer ‘ruzie’ gehad (voor zover dat kan met mijn man, hij wordt nooit boos ofzo). Dus dat vond ik wel zo weinig dat ik nooit in mag vullen.

Je bent iets vergeten, namelijk goedmaakseks :no_mouth:

3 likes