Stel je persoonlijke vraag #12

Mijn vriend zei dat ze bij zijn opleiding (veva) juist in pak sliepen, want je kon ieder moment wakker gemaakt worden met de boodschap “de tegenstander is er”. En dan moest je zo snel mogelijk weg kunnen rennen. Maar ik weet niet of een veldtocht dan wat anders is!
Edit: dit is wel een jaar of 10 geleden en hij doet er nu niets meer mee! Dus het is wel wat verouderde info haha

1 like

Nou ik heb dus wel even gesolliciteerd en werd best vaak op gesprek uitgenodigd maar heb zoveel afwijzingen gehad. Vreselijk. En alle tijd en energie die je erin stopt (en heb heel veel reiskosten gemaakt). Nee dan liever in 1x raak hoor pfff. Word er alweer naar van als ik eraan terugdenk.

1 like

Toen ik op zoek was naar mijn eerste baan vond ik het fijner om wel uitgenodigd te worden. Zo had ik het idee dat zo’n baan wel een mogelijkheid voor me was en ik wel een kans kreeg ondanks het gebrek aan werkervaring. Ik denk dat dit al heel anders is met wat jaren ervaring of als het met mijn vakgebied makkelijker zou zijn om een baan te vinden (nu veel mensen die willen werken, weinig banen)

1 like

Nee en ik denk echt dat ik er nu profijt van had gehad als ik het wel had gedaan. Kan best snel typen, maar soms wel een foutje en type ook niet met al m’n vingers ofzo.
Vriendinnen hebben dat wel gedaan maar m’n ouders vinden het onzin/geen geld voor over.

Ik vind tweede worden ofzo veel kutter dan helemaal niet. De afwijzing voelt dan ook persoonlijker. Vind gesprekken waarin je merkt dat er geen klik is ook heel irritant en lange sollicitatieprocedures zonde van mijn tijd.

Ps ik haat solliciteren hahahahha

7 likes

Dit klopt echt niet? Heb je wel eens gefietst in de Ardennen of Maastricht ofzo? Of een flinke brug op? Dan merk je echt zeker wel het verschil.
Zie al die wielrenners al de Tour de France doen op een opoefiets :’)

7 likes

Ik denk niet dat de meeste mensen hier een fiets kopen voor bergtochten of wel? Als je gewoon een stadsfiets zoekt is het (in mijn ervaring) altijd zwaarder om op een fiets met versnellingen te fietsen. En ik ken dus meerdere mensen die dat ook vinden.

Kan zijn dat dat voor jou anders is hè, het is geen wet.

Maar dan heb je hem dus waarschijnlijk in een te zware versnelling staan. Een fiets zonder staat hanteert een soort gemiddelde zwaarte, een fiets met versnellingen kun je zwaarder of lichter dan dit gemiddelde zetten. Maar goed, je moet het zelf weten. In een stad met fikse bruggen vind ik het kut om op m’n oude barrel zonder versnellingen te fietsen.

6 likes

Ik heb door de jaren heen op meerdere fietsen met versnellingen gefietst en elke keer ook meerdere versnellingen getest. Of ik hem nu zwaarder of lichter zet: het kost meer energie. Dus het is niet dat ik het verkeerd doe ofzo, het is gewoon mijn ervaring? Fijn toch dat het voor jou wel zo’n oplossing is. Ik race ondertussen lekker door op mijn omafiets.

1 like

Ik ben in dit jaar al drie keer tweede geworden. Had bij de 3e keer de neiging om het hele instituut in de fik te steken.

12 likes

Je hebt een kat maar een van je vrienden is er allergisch voor, en kan dus niet goed bij je thuis zijn vanwege de de allergische reactie. Maar een allergie pilletje helpt hier tegen en dan lukt het wel. Wie moet deze pilletjes aanschaffen?

• De bewoner (want de kat is van jou)
  • De vriendin/gast (want die allergisch)

0 stemmers

Je kat

53 likes

Wanneer is de laatste keer dat je van baan bent geswitched? Waarom? En is je situatie nu beter/slechtet dan voorheen?

Heb jij wel eens een melding gedaan bij het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zou je bij het vermoeden van kindermishandeling of verwaarlozing een melding doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Bijna ooit gedaan en ik denk nog steeds af en toe aan de situatie daar en of ik er nou goed aan heb gedaan het niet te melden of niet.

Ik begin in november bij een nieuwe baan. Waar ik nu zit is mijn eerste ‘echte’ baan en ik vind het eigenlijk super leuk en ik vind de mensen waarmee ik werk ook super leuk. Het is alleen nogal een klein bedrijf waardoor dingen niet altijd even goed geregeld zijn. Ik ben veel tijd kwijt aan administratieve taken en bijv. dingen als mijn eigen computer fixen als er iets mee is, terwijl je daar bij grotere bedrijven vaak allerlei mensen voor in dienst hebt.
Hopelijk kan ik dus over een maand o.i.d. zeggen dat de situatie beter is dan voorheen en dat ik meer tijd heb voor mijn ‘echte’ werk maar ik vind het wel super spannend want ik ga mijn collega’s wel missen.

2 likes

Hahaha sorry, maar ik ga echt stuk om jouw zelfzorg haat (heb net leed dat vriendschap heet zitten doorlezen). Snap het overigens wel, want ik ben ook echt allergisch voor mensen ‘die het zoooo druk hebben, nu echt even op zichzelf moeten letten!’

5 likes

Ik ben nogal alergisch voor katten (weerhoud me echt niet om langs te komen als iemand katten heeft haha) maar zou het gek vinden als iemand dan pilletjes voor me heeft.
Ik heb er zelf weinig last van als iemand gewoon goed stofzuigt en een raampje open heeft. (En ik was tussen door vaak mn handen enzo)

Ik vind dat als je een alergie of iets hebt dat het dan jouw verantwoordelijkheid is om geen klachten te krijgen.

1 like

Ik ben toch blij dat dit dingen zijn waar ik nooit over na hoef te denken. Nou heb ik ook geen kat of allergische vrienden. Maar het hele wie betaalt wat vraagstuk vind ik zo oninteressant.

Hahaha als eerste ook, wat erruuug.

1 like