Stel je persoonlijke vraag #12

Ik typ wel slordig zonder autocorrect zie ik nu. Had echt veel foute woorden.

1 like

Zou jij mee doen aan first dates? Er dan vanuit gaand dat je single bent.

• Ja leuk
  • Nee doodeng
  • Nee is gewoon niks voor mij
  • Ik denk van niet
  • Ik denk van wel

0 stemmers

Ik heb precies deze cursus gevolgd!

1 like

Zou wel mee willen doen, maar ik denk dat de kans om een relatie eruit te halen best klein is.

Een blind date lijkt me oprecht heel leuk, maar First Dates zou ik skippen ivm mijn werk/patiënten.
Maar ik zou het echt leuk vinden als mijn vriendinnen of moeder/zus een keer een blind date voor me zouden regelen haha.

1 like

Ja het is volgens mij zelden succesvol. Ik heb iig nog nooit gelezen dat ze een relatie kregen daarna? Ik zou eigenlijk vooral nieuwsgierig zijn aan wat voor persoon ik gekoppeld zou worden. Maarja dat is niet echt de juiste motivatie. :joy:

1 like

Lijkt me heel leuk leuk, maar ik weet dat ze me voor de verkeerde redenen gaan uitkiezen.

Dat gebeurt ook echt maar een of twee keer per seizoen geloof ik :’)

1 like

Niks voor mij en ik kom waarschijnlijk helemaal kut over.

Ben jij kieskeurig als het gaat om uiterlijk bij een partner?

• Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Niet echt
  • Ja bestwel
  • Ja enorm
  • Totaal niet

0 stemmers

Ik gebruik zelf heel vaak dag, ik vind het de perfecte aanhef voor zakelijke mails. Niet te formeel zoals beste of geachte maar ook niet te informeel met hoi, hallo, hey, hi (kots). Gewoon dag.

Ik weet niet, het ligt er een beetje aan wie het doet ofzo. Als een ouder iemand het doet, komt het anders op me over dan als jij het zou doen (even ervan uitgegaan dat je niet oud bent haha), maar ik kan niet de vinger erop leggen wat het is.

1 like

Bij “Dag Kauai” denk ik dat iemand minstens 70 is. Ik gebruik vaak “He” maar dat vind iedereen ook gek.

1 like

Hahah ja maar gebruik je dan ook ‘‘he’’ in een zakelijke mail? Naar collega’s ofzo doe ik ook gewoon hoi, maar bij iemand die ik niet ken en het gaat om iets zakelijks kom ik toch uit bij dag. Ik doe ook vaak gewoon goedemorgen of goedemiddag trouwens, helemaal als ik de naam niet weet haha

Beste medewerker(s) van …
Beste klantservice van …

Ja “He Christianne” ik zeg maar wat. Hoi vind ik oubollig, hi vind ik iets voor vervelende salesmeisjes, hallo vind ik te stijf, ha vind ik te jofel. Ik kom binnenkort uit bij Ho ho ho denk ik.

7 likes

Japke- d Bouma heeft hier trouwens wel eens over geschreven: https://www.nrc.nl/nieuws/2018/12/18/hoe-beginnen-jullie-je-mails-nou-zo-liever-niet-a3089938

1 like

ik zou nu zo graag op beeld zien hoe je eruit ziet terwijl je ZOVEEL WOORDEN zo snel weet te typen :scream:

4 likes

afbeelding

40 likes

Hahahaha ja ongeveer dit maar dan met een soort enge starende blik en een mond die de woordjes fluistert.

Ik typ echt niet altijd zo snel hoor, maar bij 10 fast fingers raak ik soms in een soort rare trance en dán lukt het me om echt supercreepysnel te zijn.