Stel je persoonlijke vraag #12

Moreel dilemma: Je had een bestelling met meerdere kleuren/maten van iets besteld, 6 stuks. 1 gehouden, 5 teruggestuurd. Nu heeft de webshop (een van de grote) geregistreerd dat ze alle 6 artikelen hebben terugontvangen en er geen bedrag meer openstaat om te betalen. Wat zou je doen?

• Niks doen, gratis houden
  • Contact opnemen en waarschijnlijk toch moeten betalen

0 stemmers

Gaat om een bedrag <25€

Het ligt ook aan de aspecten die worden besproken. Gaat het om gebruiksgemak en het uiteindelijke ‘effect’ van het product (bijv.: maakt de stofzuiger je huis echt stofvrij en maakt een crème je huid zacht), dan zou ik liever een review van een gebruiker lezen.

Maar als het gaat om aspecten waar je een expert in kan zijn (hoe duurzaam is het product bijvoorbeeld? Wat is de kwaliteit van de losse onderdelen? En onder welke omstandigheden is het gemaakt?) dan lees ik liever de mening van zo’n expert.

3 likes

Ik zou het geld wel nog even apart houden maar ik zou er niks van zeggen, gewoon afwachten.

2 likes

Ik wil echt zo min mogelijk zooi in mijn huis hebben.

8 likes

Ooit dacht ik ook ja bijzondere dingen moet ik bewaren maar de realiteit was dat ik er toch nooit meer naar omkeek verder ofzo.

1 like

Ik vond laatst brieven van mijn vroegere penvrienden weer, echt heel leuk om zo herinneringen op te halen!

1 like

Geboortekaartjes bewaar ik wel. Vind ik wel bijzonder en het zijn er nou ook geen tientallen ofzo, dus daar heb ik wel plek voor. Ook rouwkaarten en bidprentjes van mensen die dichtbij me stonden bewaar ik.

De rest vind ik niet zo bijzonder.

1 like

Vooral voor later :sweat_smile: op uitnodigingen schrijf ik de hoogtepunten van het feest omdat ik alle hulp kan gebruiken met mijn matige geheugen :thinking:

7 likes

Ik ben best wel sentimenteel over ~vroeger~ dus ik heb wel de neiging om alles te bewaren wat mensen aan me geschreven hebben. Ik heb nog ergens een verzameling brieven van vriendinnen (basisschool en middelbare school), gedichten en liefdesbrieven van vroegere vriendjes (lol), kaartjes die mensen me geschreven hebben en ook wel redelijk wat boeken die ik niet meer lees maar wel bewaar omdat iemand er iets voor me in heeft geschreven. Rouwkaarten bewaar ik ook, en tickets vroeger ook maar nu niet meer (maar heb wel nog de verzameling die ik als tiener aanlegde). Ik ben best een hoarder eigenlijk.

8 likes

Lol, kreng!

10 likes

‘Professionele’ reviews vind ik handig om inzicht te krijgen in alle gebruikersopties. Camera’s worden daar bijv. veel uitgebreider onder de loep genomen dan in een gemiddelde klantenrecensie.

3 likes

Ik gooi heel snel dingen weg (misschien soms iets te snel). Ik hecht gewoon niet zo veel waarde aan spullen merk ik, ook niet als iets een emotionele betekenis heeft. Ik vind de herinnering eraan dan toch waardevoller dan het kaartje zelf.

1 like

Begrijp jij iets van hypotheken en alles wat bij het kopen van een huis komt kijken?

• Ja, ik begrijp alles
  • Ik begrijp zo ongeveer driekwart
  • Ik begrijp de helft
  • Ik begrijp een kwart
  • Ik begrijp 10%
  • Ik begrijp er echt helemaal niks van

0 stemmers

Mijn vriend is bezig met het kopen van een huis (wat in de toekomst dus ook mijn huis wordt, dus ik ben er ook veel mee bezig), maar ik begrijp gewoon geen woord van wat er gezegd wordt. Voel me zo dom dan haha

Als mijn vriendinnen het over hun hypotheken hebben zit ik er alleen maar zo naast :exploding_head:

10 likes

En maar hopen dat er niets aan jou gevraagd wordt haha

6 likes

Soms snap ik tien procent en héél soms denk ik driekwart te snappen maar dat is altijd van korte duur en de volgende keer dat ik erover nadenk snap ik weer niets.

Ik heb 1 doos met dit soort spulletjes en als ie te vol is moet ik wat weggooien. Maar heb er al twee jaar niks meer in gedaan eigenlijk

1 like

Ja precies haha. Af en toe beetje hummen en knikken en zodra het kan over iets anders beginnen

1 like

Hoe minder kennis ik van het product heb, hoe liever ik een deskundige review check. Dit is in mijn geval vaak Electronica.

1 like

Ik heb een huis gekocht, vraag me niet hoe.

15 likes