In Nederland vertik ik het om Duits te praten. Als ze Duits blijven lallen ga ik over in het Engels om ze te irriteren. In Duitsland daarentegen probeer ik me zo goed mogelijk aan te passen met het kleine beetje Duits dat ik spreek
Waarom dat laatste dan? Doen zij zelf toch ook niet? En Duits is niet bepaald een wereldtaal. Om haat te voorkomen zeg ik wel Danke en auf wiedersehen.
Nadat ik dit typte kom ik erachter dat auf wiedersehen, vaarwel betekent?! Klopt dat? Ik dat gewoon doei/daag ofzo
het betekent tot ziens haha! doei is tschĂŒss
Waarom zou je niet proberen de taal van een ander in diegenes land te spreken als je dat kan?
De meeste Nederlanders kunnen een aantal woorden Duits, sommigen meer, dus lijkt me logisch dat je daar dan gebruik van maakt. Weinig Duitsers daarentegen spreken Nederlands, dus logisch dat zij het niet proberen.
Snap niet dat je een soort âmaar zij doen dat ook nietâ argument voert, dat is wat kleuters zeggen als zij iets niet mogen wat een ander wel mag.
Heb jij in je essentie het gevoel dat je een geliefde/relatie nodig hebt om echt compleet en gelukkig te zijn?
- Ja
- Nee
- Weet ik niet
0 stemmers
Ik heb tig jaar geleden tijdens uitgaan gevraagd of hij I love Rikkerts wilde âtatoeerenâ op mn arm. Hij begreep er echt geen fuck van. Wel heel veilig op mn onderarm.
Ik snap je punt maar een om een taal te beheersen moet je het bijhouden. Dat doe ik niet en nu kan ik enkel nog Duits lezen en een paar woorden spreken. Verder wil ik geen moeite doen.
Nee fair enough hoor
Dacht alleen dat je bedoelde âwaarom zou je ĂŒberhaupt proberen Duits te spreken daarâ. Ik ben ook verre van vloeiend, maar ik begin altijd in het Duits als een soort goodwill (doe ik ook met Frans en Portugees) en dan switch ik naar een taal die we allebei begrijpen.
Die houding had ik op de middelbare school helaas ook en daar heb ik altijd spijt van gehad. Nu zou ik willen dat ik destijds beter mijn best had gedaan.
Het zal de Duitsers overigens een worst wezen of jij hun taal spreekt of niet, je hebt er alleen jezelf mee als je de taal niet kent. Denk dat veel Nederlanders onderschatten hoe waardevol het kan zijn als je goed Duits spreekt, zeker als je vanuit je werk contact moet hebben met Duitsers.
Waarom heb jij er spijt van?
Omdat het makkelijker was geweest als ik het destijds al beter sprak (dan is het een kwestie van bijhouden en verbeteren) in plaats van vanaf 0 beginnen
Nouja, het is het buurland van Nederland. En ja ik wil gewoon geen Duits spreken, niet uit haat. Maar een soort been there done that. Het is altijd makkelijker als je hun moedertaal spreekt natuurlijk. Maargoed misschien is het wel een impopulaire mening dat je geen zin hebt om Duits te kunnen spreken. En wanneer is destijds? Ik kreeg voor het eerst Duits toen ik in de brugklas zat.
Ik vind dit schattig
Eerste studie: nee. Huidige studie: ja, maar niet op mijn 18e. De âverspildeâ tijd ertussen vind ik wel prima eigenlijk.
Wij ook precies 11,5 jaar! En wij tongen ook nog vaak. Zo fijn is dat
Heb jij vooroordelen over mensen gebaseerd op hun handschrift?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Haha ik ga altijd zo stuk om jouw gehaat op Woerden. Terugkerend thema.
Edit: haha ging ff zoeken in je posts, en had wel iets van 5 hits verwacht maar het waren er maar liefst 12, allemaal met dezelfde strekking. https://www.forumfeminarum.nl/search?q=%40Leeuwenhart%20woerden%20
Ik heb vooroordelen over mensen met een bol handschrift zoals het onderste haha (namelijk; niet zo intelligent). Terwijl ik een aantal zĂ©Ă©r intelligente mensen ken met zoân handschrift. Ik denk dat het vooroordeel stamt uit mân kindertijd en nooit meer is veranderdâŠ
En het bovenste associeer ik met creatief trouwens. Maar onderste ook wel weer met zorgvuldigheid.
Die tweede persoon zou ik idd wel vermijden. Mede door dat Hello Kitty papier.
Mensen die open puntjes (of hartjes ) op een i tekenen, die kan ik ook niet serieus nemen.
iemand moet het doen