Ik had denk ik bij het ‘verjaardagsfeest met vrienden en familie’ een beeld voor ogen dat de verjaardag overdag is, meer in het genre koffie en taart. Heb nu het idee dat het meer het genre wijntje en chips is. Dan vind ik het bijna vanzelfsprekend dat er geen kinderen meekomen eigenlijk, ik zou m’n kind dan iig niet meenemen.
Idd echt een feest! Ik zal het erbij zetten
Ahhh ik vind het echt jammer dat ik geen halloweenfeestje heb, vind het altijd zo tof om me te verkleden en dan met nepbloed, wax en liquid latex bloederige dingen te maken maar nu lekker in bed liggen met een boek ook
Die kinderen moeten sowieso toch slapen dan? Zie niet voor me hoe die kids staan te housen om 22u 's avonds. Los van dat het wss veel te druk en luid is en teveel prikkels voor een kind, en het ook geen reet aan zal zijn voor zo’n kind lijkt me. Nouja ik zie echt alleen maar bezwaren en zie ook niet in waarom je uberhaupt je kind mee zou willen nemen naar zoiets. Dump ze bij de oppas of opa en oma of whatever en als dat niet kan dan ja helaas dan blijf je zelf thuis toch Je weet zelf ook dat je niet meer naar alle feestjes kunt als je kinderen krijgt. En het is jouw feest en het maakt de sfeer toch anders dus vind dat je dat best mag vragen.
Nu je het zo schrijft denk ik eigenlijk dat het best met kinderen kan, mits je huis groot genoeg is om ze boven/een stukje van het feestgedruis af in een bed te leggen als ze moeten gaan slapen. Ik stond vroeger ook altijd met neefjes en nichtjes (bij familiefeestje) of vriendjes (bij feestjes van vrienden van mijn ouders) te dansen in de woonkamer terwijl de volwassenen lekker aan de wijn waren en met ons mee dansten. En dan moesten wij op een gegeven moment slapen en gingen zij lekker verder.
Ik moet er zelf overigens niet aan denken om dan de volgende ochtend met een kater weer voor een koter te moeten zorgen, maar mijn ouders ging dat altijd prima af voor zover ik me kan herinneren…
100% eens met alles wat je zegt, maar mijn vriend vindt het heel aso om te vragen
Hm, met oudere (en meer) kinderen misschien wel, maar kinderen van 2 of 4 kun je niet echt zonder toezicht laten op hun eigen kinderparty en gaan ook echt om 19u naar bed ofzo terwijl een feest om zeg 21u begint? Met meerdere kinderen van 8+ ofzo zie ik het wellicht nog wel voor me maar dan zou het sowieso al een collectiever feest zijn gevoelsmatig, waarin mensen misschien ook meer dezelfde situatie hebben. Ik heb dit nu beredeneerd vanuit mijn situatie, waarbij de meeste mensen of nog op kamers of studio’s wonen of in kleine appartementen, dus niet echt plek om ergens een x aantal te kinderen te laten slapen. Ik zou er zelf ook niet zoveel zin in hebben als ik voor mezelf een leuk feest wil geven. Op een familiefeest vind ik het ook wel anders trouwens. Als de hele vriendengroep kinderen zou hebben misschien ook.
Vroegah gingen wij altijd wel mee naar verjaardagen maar dan sliepen we in het bed van de mensen waar de verjaardag was! Dat was echt super normaal binnen de vriendenkring van mijn ouders, we deden dat overal en iedereen bij elkaar
Ik dacht idd ook dat er zo’n Hollandse kringverjaardag bedoeld werd.
Verder zou ik het alsnog wel lastig vinden om het direct te vragen. Misschien in de uitnodiging subtiel ‘18+’ verwerken
Omdat ik net een reanimatie oproep kreeg ben ik benieuwd.
Ben jij burgerhulpverlener?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zoja: ben je dit via een app zoals hartslagNU ect?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ben je al vaak opgeroepen, en ook gegaan?
- Ja, en ook gegaan
- Ja, maar niet gegaan.
- Nee.
0 stemmers
Dit klinkt wel heel gezellig!
Ik sliep dus geen idee hahaha
Ja dit dus, deden wij idd ook altijd. Ik mocht dan ook lang opblijven, tot wel negen uur meestal, en heel soms zelfs half tien! En dan midden in de nacht dat bed uit getild worden om naar huis te gaan, en dan in de auto net doen alsof je weer sliep, zodat je thuis naar binnen werd gedragen
Hoe spreek jij tortilla uit?
- Tortieja
- Tortilla
- Tortilja
0 stemmers
Krijg meteen flashbacks naar Slaap Lekker van Diggy Dex. Zo’n leuk liedje, alleen hij zegt op een gegeven moment teqielja en ik krijg er elke keer weer een rilling van.
Bahhh. Deze poll is naar aanleiding van de Keuringstdienst van Waarde. Een vrouw bleef maar tortilla zeggen, dus met zo’n duidelijke L. Werd er helemaal gek van.
En net kwam er nog een man voorbij die tortielja zei.
Erger: tekielja
Haha. Moet hierdoor denken aan een vakantiebaantje dat ik ooit had in de catering en toen werkte ik met Janny in de bedrijfskantine van een of ander bedrijf en ze luisterde de hele dag 100%NL en dan vroeg ze zich hardop af wat we die dag voor warms bij de lunch zouden eten en dan waren het VREPS
Het doet gewoon pijn om dit te lezen.
Nou Mari, dit is je kans