Stel je persoonlijke vraag #12

woah dit vind ik echt een compliment, thanks!

Toen ik als 14/15 jarige in de voetbalkantine werkte en een vriendin en ik alleen moest afsluiten pakten we snickers enzo uit het magazijn. Dat mocht van ons omdat onze baas ons te laat betaalde, hij stonk en te dicht bij je ging staan.

3 likes

Ik had het pas met een vriend erover dat ik blij was dat er hier geen heksenvervolgingen zijn, omdat ik denk dat ik vrij snel op de brandstapel was beland. Die vriend zei: “Oh ja, zeker. Jij zou de eerste zijn op de brandstapel, en je zus er direct na. En nu ik er over nadenk, je moeder ook zeker”.

Vroeger was je verdacht als heks als je niet per se in het perfecte plaatje van deugdelijke vrouw paste. Dus als je te mooi, te lelijk, te promiscu, te single, te oud of te eenzaam was. Als je interesses in kruiden of verloskunde had. Eigenlijk alles wat je een beetje liet opvallen of ‘anders’ maakte dan de rest.

Zou jij als heks verbrand worden?

• Ik zou tot de eerste lading behoren.
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel.
  • Ik ben het voorbeeld van doorsnee burgerlijke deugdzaamheid.

0 stemmers

Maar waarom jij dan?

Te mooi? Te lelijk? Te oud? Te eenzaam?

Te raar, te single, interesse in kruiden en geneeskunde, en donkere zaken. Te recalcitrant. Ben altijd relatief ‘vreemd’ geweest. Vroeger vond ik dat vervelend, nu minder.

6 likes

Mijn kruidenkastje, losse theecollectie en verse kruidenplantjes zouden me nekken.

9 likes

Te zelfstandig, te queer en als mijn huis het toe zou laten zou ik er sowieso ~toverdrankjes~ brouwen.

4 likes

Ah, ik ben gewoon te hot om geen heks te zijn.

7 likes

Naast jou is de brandstapel vrij koel.

14 likes

Volgens mij heb ik deze gezien en volgens mij dacht ik terwijl ik deze film keek continu “wtf, waar kijk ik naar”. Je hebt me wel geïnspireerd om een horrorfilm te kijken vanavond! Weet je nog zoiets als Get out? Die vond ik echt geniaal.

2 likes

Ik had dus “helemaal wel” gestemd want ik zag mezelf al 2 koppen boven ieder middeleeuws mannetje uitsteken (fik in dat rare mens), maar een snelle Google leerde mij dat de gemiddelde lengte in de Middeleeuwen 1,73 meter was - dat valt best mee! Al ben ik dan nog steeds 10 cm langer dan de gemiddelde mens, maarja, dat is nu ook zo

4 likes

Zeker, veel te grote mond

1 like

US, van dezelfde regisseur. Staat denk ik op popcorn time.

Helemaal in dat straatje is lastig, want GET OUT was best vernieuwend. The Invitation lijkt er een beetje op, maar die vond ik dan weer saai (wel hele goeie reviews dus ligt aan mij).
Ik ben ook fan van Creep en Creep 2 (allebei op netlfix), die hebben dat onheilspellende gevoel heel erg dat GO ook heeft. Allebei echt bloedspannend zonder goedkope schrikmomenten.

Als je wel een beetje tegen horror kan ben Ik echt enorm fan The Strangers (die is wel “enger” dan de rest maar qua vibe wel een beetje zo. Rosemary’s baby is een Classic die wel echt die vibe heeft ook. Hush is ook echt effectief in de sfeer opbouwen (en staat op Netflix).

Verder zijn er best veel thrillers zoals Nightcrawler, Green Room, die er op lijken.

1 like

Ik vier vanavond Samhain, dus zou denk ik wel bij de eerste lichting horen. :woman_mage:

9 likes

Geen fysiek of psychische afwijking die je verdacht maakt?

Simpel. Ik heb 1000 smsjes, 5 gb internet en onbeperkt bellen. :heart:

1 like

4 likes

Pindakaas

6 likes

Skelet en om nog specifieker te zijn: Sally van The Nightmare Before Christmas.

3 likes

Ik ben Ă©Ă©n keer in mijn leven voor Halloween verkleed geweest omdat ik toen ergens woonde waar dat meer gevierd werd, en toen was ik een moordslachtoffer uit een Agatha Christie boek.

8 likes