Stel je persoonlijke vraag #12

Tegen goede vrienden/familie kun je dit wel zeggen toch, dat is gewoon bezorgdheid. Tegen collega’s zou ik het niet zo snel zeggen.

Ik heb er eentje die vaak terug komt :neutral_face: Hij is op het moment gelukkig even afwezig.

1 like

Zoals al vaker gezegd, alleen bij vrienden of familie waar ik het goed bedoeld tegen kan zeggen
Niet als sneer op werk ofzo

Ik heb dit snel van het wielrennen! Echt idd zo’n steenpuist die mega pijn doet als je erop zit

Mijn collega’s bedoelen het ook absoluut niet als sneer, we zijn juist een heel hecht team. Ik hoop maar dat ze snel stoppen nav mijn redelijk felle reacties. Ik vind het eigenlijk ook niet nodig om het tegen vrienden te zeggen als opmerking tussendoor, alleen als er een gesprek voor nodig is.

1 like

Alleen als iemand zn houding en alles uitstraald “Ik moet nuuuu naar bed”
En dan vraag ik het meer zodat ik misschien iets voor diegene kan doen.

Ah, bedoelde de opmerking ‘wat zie je er moe uit’ meer zoals ik hem laatst tegen mn moeder zei toen ze uit dr werk kwam en ik thee voor haar ging zetten. Dus als in ga maar lekker zitten, je ziet er moe uit ik zal wel thee zetten.

Hoop voor je dat je collega’s de hint gauw oppakken!

1 like

Maar dan kan je toch beter vragen of je iets voor diegene kan doen?

1 like

Nja ik vind aan het einde van de dag “Ben je moe” geen gekke vraag haha.

Heb ik ook weleens (ook met zo’n kop erop), maar dan meer in mijn lies. Bij mij is het veel beter geworden door een veel smaller zadel.

In mijn familie is dat heel normaal (onder de oudere generatie) en ik vind dat héél ergerlijk. Favorieten om te benoemen zijn: puisten, een ‘rode kop’, gewichtsverlies/-toename. En dan ook altijd zo onverwacht en hard, in het bijzijn van anderen. Zo nutteloos…

Ja op mijn werk ook. Vind dat heel vervelend. In mijn opvoeding lag ook veel nadruk op mijn uiterlijk en daar heb ik echt last van gehad op latere leeftijd; zou zelf nooit zo’n opmerkingen maken uit het niets.

Nee ik zeg dat nooit. Ik vind dat ook echt opmerkingen met 0 toegevoegde waarde. Waarschijnlijk weet diegene dat zelf ook wel. Mijn ex had er ook een houtje van bijvoorbeeld om te zeggen als ik een puistje had. Ja alsof ik dat zelf in de spiegel nog niet had gezien?

2 likes

Mijn schoonouders zeggen dit ALTIJD als ik ze zie. Ik heb toen een keer hier als tip gekregen om gewoon te zeggen: nee hoor, ik voel me goed. En dat helpt! Dan vullen ze zich schuldig omdat ze eigenlijk zeggen dat je er zonder aanwijsbare reden slecht uitziet.

Het was laatst zelfs dat mijn schoonvader dacht dat ik zei dat ik ziek was. Toen was het meteen: OH BEN JE ZIEK JA IK ZIE HET JE ZIET ER SLECHT UIT. Echt zooo ergerlijk. NEE IK BEN NIET ZIEK DIT IS MIJN HOOFD.

4 likes

Overigens wel eens uit oprechte bezorgdheid naar een vriendin of mijn zusje of iemand die dichtbij me staat. Maar random collega’s of kennissen nooit.

Ik zeg dat wel eens ja maar heb er nooit over nagedacht dat het onbeleefd is?

Vooral fijn als mensen zeggen: oh laatste keer dat ik je zag zag je er echt slecht/ziek/moe uit.

Oke. Fijn, bedankt denk ik. Ja jezus wat kun je daar mee :sweat_smile::sweat_smile: (hahah ja dit zit me nog hoog)

2 likes

Dit hoor ik al mijn hele leven (Ok vanaf mijn tienerjaren of zo) en ik vind het zoiets waardeloos. Je geeft iemand er NOOIT een goed gevoel mee dus waarom zou je dat zeggen? Ik hoorde het elke dag minstens een paar keer en iedereen zal het vast goed bedoelen of zo maar… nee, doe maar niet. Heb standaard kringen onder mijn ogen, daar kan ik niks aan doen. :woman_shrugging:t3: Ben daardoor wel meer make up gaan gebruiken. Gaat nu beter, hoor het minder iig.

5 likes

Ik zeg dit wel eens maar dan meer omdat ik me zorgen maak om diegene. Dus ook alleen tegen mensen die dicht bij me staan. Ik zou dit nooit zeggen om lullig te doen. En ik zou het ook nooit uit het niets zeggen, alleen als het al over diegene gaat en blijkt dat het niet goed gaat oid. Dan zou ik wel kunnen benoemen dat ik dat kan zien aan diegene. Maar niet van ‘je ziet er slecht uit vandaag zeg. Maar fijne dag nog!’.

Toevallig vandaag andersom meegemaakt. Heb iedere week een afspraak waar ik meestal zonder make-up heen ga, vandaag toevallig met. Nou iedereen zei er wat van ‘wat zie je er anders uit!??’ Zelfs iemand die zei ‘zoooo een hele make-over??’ Vraag mijzelf dan af of het zo erg is zonder make-up :joy: