Stel je persoonlijke vraag #12

Analoge spiegelreflex (is natuurlijk ook een spiegelreflex maar wel een ander soort ding dan de meeste mensen voor zich zien bij het woord spiegelreflex), analoge point and shoot, soms polaroid en af en toe m’n telefoon. Heb meestal 2 slr’s mee, één voor zwart-wit en één voor kleur.

Edit: sorry voor de dubbelpost, ben klaarblijkelijk nog niet helemaal wakker

3 likes

Wat is je favoriete maand in het jaar?

• Januari
  • Februari
  • Maart
  • April
  • Mei
  • Juni
  • Juli
  • Augustus
  • September
  • Oktober
  • November
  • December

0 stemmers

Maar da’s alleen maar omdat ik jarig ben in November. Niet vanwege de donkere dagen en slechte weer.

4 likes

Juli want veel festivals :dancer:

4 likes

Ik twijfel tussen december (hou van de feestdagen maar niet van het weer) en juli (want lekker weer en festivals en geen school). Toch maar december gestemd, want voel me vaak extra happy die maand.

En stomste maand vind ik sowieso januari, dat is me toch een kut maand :face_vomiting:

1 like

In januari heb ik altijd het “vers jaar gevoel”. Ga ik alles opruimen en schoonmaken en weekmenu’s maken haha. Elk jaar weer. En in februari komt daar de sleur in, die maand vind ik het stomst.

En dan wordt het maart en dat is de maand dat de lente kan beginnen, dus die is weer leuk!

6 likes

Kan ik me inderdaad iets bij voorstellen ja! Maar ik krijg juist een opgejaagd gevoel van dat verse jaar idee. En dan duurt januari ook nog eens zo lang, februari is gelukkig ietsje korter :innocent:

1 like

Als het het warmst is. Dacht eigenlijk dat dat augustus zou zijn maar heb het net opgezocht en blijkbaar is het juli

1 like

Ik ook omdat ik dan jarig ben :smiley:

2 likes

Ik vind mei en juni hele leuke maanden, maar helaas worden ze verpest door hooikoorts dus toch maar op maart gestemd, wel het gevoel van yeah, de lente begint, maar niet die akelige hooikoorts.

3 likes
  • Liever jarig tijdens oud en nieuw
  • liever jarig tijdens kerst

0 stemmers

• Je heet … Slipje als achternaam
  • Je heet … Snotje als achternaam…
  • Je heet … Spleetje als achternaam

0 stemmers

Ben je liever blond of zwartharig? (Als beiden je even goed stonden)

• Zwart
  • Blond

0 stemmers

Wat is verder in de toekomst?

• Zo
  • Straks
  • Ongeveer even ver in de toekomst

0 stemmers

1 like

Ik hoor mijn zoon nu in mijn hoofd ‘maar hoe laat is straaaaaks’ :expressionless:

28 likes

Haha mijn vriend en ik lopen hier niet echt synchroon in. Als hij gaat werken en dus 8 uur later thuis is, zegt hij “tot zo schat”. Terwijl ik dat juist iets vind wat je zegt als je even boodschappen gaat doen.

18 likes

Nou dat was toevallig precies de aanleiding voor deze poll. Ik zat te ranten tegen de tv omdat de journaalpresentator in de vooraankondiging zei ‘straks, in het achtuurjournaal’. Ik ging daar bad op want het was verdomme al tien voor acht dus hij had moeten zeggen ‘zo, in het achtuurjournaal’. En mijn vriend keek mijn tantrum met verbazing en vermaak aan want hij vindt dat ik het onderscheid tussen zo (over korte tijd) en straks (over iets langere tijd, minimaal een paar uur) zelf heb verzonnen. Waarop ik nog woester werd en mijn gelijk moest bewijzen via de neutraalste meetmethode denkbaar: een poll op het forum. We hebben de vraag en antwoordopties ook in overleg opgesteld zodat het zo min mogelijk sturend zou zijn en zo neutraal mogelijk. Nu kan ik triomfantelijk de resultaten onder zijn neus schuiven. Heerlijk.

22 likes

Zeg jij wel eens tegen iemand je ziet er moe uit/je ziet bleek of iets anders in die richting?

• ja en ik vertel je waarom
  • nee, ik vind het niet nodig om al mijn gedachten te uiten

0 stemmers

Op mijn werk is dus heel gewoon om dat soort commentaar te hebben en ik zit er niet zo op te wachten.

Nee want ik hoor dat zelf al vaak genoeg :expressionless:

3 likes

Ja, maar alleen tegen mensen die heel erg dichtbij me staan, mijn vriend eigenlijk alleen. Tegen collega’s of andere randoms die verder van me af staan vind ik het rude

17 likes

Ja maar wel echt alleen tegen bepaalde goede vriendinnen en m’n zus. En dan ook wel daadwerkelijk geïnteresseerd / bezorg niet alleen om ze een beetje te beledigen ofzo haha! Tegen collega’s of kennissen zou ik niet doen nee.

8 likes

Omdat ik het zelf ook kut vind om zulke soort opmerkingen te krijgen.

Dus tenzij het lijkt of iemand zich echt heel duidelijk ziek voelt /slecht voelt en ik het in de trant van ik “maak me zorgen/gaat het wel met je” houd ik me mond.

6 likes