Stel je persoonlijke vraag #11

Casa de papel lijkt me niet de meest betrouwbare bron, en als dat al wel zo zou zijn zegt het alleen iets over Spanje.

Ik zou wel snitchen. Ik beschouw mensen met wie ik tussen m’n 10e-12e weleens touwtjesprong niet echt als vrienden dus dat zou me niet echt boeien.

6 likes

Ik was 11 toen ik stopte met vlees en vergat dat regelmatig en vond het heel lastig omdat je op die leeftijd 0 controle over je maaltijden hebt. Mijn ouders vonden het ook “een fase” en waren zeer matig bereid mee te werken. Vleesvervangers waren er amper, op een kartonnen groenteburger bij de reformzaak na.
Nu, 18 jaar later, is de fase nog steeds aan de gang en is het leven zoveel makkelijker geworden. Ik stond me vanmiddag nog te verbazen in de supermarkt over het niet één schap met vleesvervangers, maar. sinds een paar maanden, twee hele schappen met nepvlees. Echt zo fijn <3

8 likes

De nepspekjes van de vegetarische slager zijn echt HEUL lekker als je ze opbakt met gerookt paprika poeder tot ze crunchy zijn is de smaak BIJNA hetzelfde (alleen minder “dierlijk” zeg maar)

5 likes

Snap je punt qua zieligheid voor de vader, maar “zijn” schuld? Het is op de eerste plek sowieso nog altijd de schuld van de zoon zelf dat hij de strafbare feiten heeft gedaan. Zoveel geld zetten ze niet zomaar voor een klein misdrijfje als beloning neem ik aan.

7 likes

Ik vond het in het begin moeilijk maar niet omdat ik smaken miste, maar meer in sociale situaties. Bijvoorbeeld: we zouden een keer spontaan gaan eten met een groep collega’s en iedereen wilde wel naar een kiprestaurant. Toen ‘kon’ het niet doordat ik mee was en voelde me daar wel bezwaard door. Nu weten de meeste mensen om me heen het wel en heb ik dat bijna nooit meer. En bovendien, een restaurant anno nu dat geen vega opties heeft vind ik echt heel stom en zou me er juist goed over voelen dat ze dan zo’n groep ‘mislopen’ om die reden.

5 likes

Als ik in een restaurant ben waar alle vega opties flut zijn, bedenk ik altijd dat bij zo’n restaurant het vlees ook zeer matig zal zijn. Vind het in zo’n restaurant dan echt niet waard om kipsate oid te gaan eten

4 likes

Welke (een van de 7) schoonheden bezit jij?

• Blond haar en bruine ogen of donker haar en blauwe ogen
  • Lange, gekrulde wimpers
  • Spleetje tussen tanden
  • Sproetjes
  • Kuiltjes in wangen
  • Moedervlek boven lip
  • Amandelvormige ogen
  • Geen

0 stemmers

Stel: je laat een 14-jarige meisje op je 2 jaar oude kindje passen. Het meisje past op van 20.00 tot 22.30 uur en je betaalt haar 8 euro.

• Dat is precies genoeg
  • Dat is te weinig
  • Dat is te veel

0 stemmers

het 14-jarige meisje is mijn zusje

Ik zou eerder aan een bedrag van 20€ denken en ongelimiteerde toegang tot de voorraadkast waar lekkers staat.

24 likes

Bizar weinig, want ze leggen toch wel de verantwoordelijkheid voor de 2 jarige in de handen van de 14 jarige voor 2,5uur.

1 like

Ja, ik aan een euro of 12,50 ofzo.
Eten en drinken mocht ze allemaal pakken en ze vindt het zelf prima gelukkig, maar ik wilde even weten of ik het weinig vond of dat jullie het met me eens zijn

3 likes

Ik verdiende op die leeftijd €5 per uur en die kinderen waren al ouder. Zou bij een 2-jarige zeker een hoger bedrag dan wat ze kreeg verwachten.

1 like

@Dombo vind je het echt teveel of heb je fout gedrukt?

Ja vindt zij ook, dus dat scheelt.
Ik verdiende zelf jaren later ( was al in de 20 en had een pabo diploma) 5 euro per uur… toen was dat nog oke, maar achteraf denk ik ook van lekker karig haha

1 like

Fout gedrukt! Bedankt voor het opmerken :blush:

Ik kreeg zelf als 15-jarige ook €5 per uur voor het oppassen, dus €8 is voor 2.5 uur dan niet eens heel gek, al zou ik zelf nu ook eerder voor €10-€15 gaan. Inflatie enzo, het is voor mij ook alweer 10 jaar geleden. Maar misschien werd ik ook wel onderbetaald destijds haha.

4 likes

En in dit geval buiten kantoortijden. Hahah

3 likes

Is natuurlijk niet helemaal te vergelijken, bij de opvang ben je toch wel actiever bezig met die kids. Meestal als ik ging oppassen lagen de kinderen al op bed (of ik moest ze na een uurtje in bed leggen) en kon ik daarna tv kijken en chips vreten. + opvang medewerkers zijn er voor opgeleid en daar betaal je dan ook voor. Buurmeisjes niet, haha.

2 likes

Ik vind 10 euro voor een 14 jarige wel heel veel, maar ik weet ook niet wat nu de norm is voor een 14 jarige. Toen ik 14 was verdiende ik 5 euro per uur en ik weet dat dat toen een flink bedrag was. Ik kan me voorstellen dat je tegenwoordig wat meer moet betalen, maar dan zou ik eerder 7,50 geven.

2 likes

Puns ook vaak

1 like

Oh 8 euro totaal? Ik dacht per uur hahaha. Dan vind ik het wel weinig…

4 likes