Om even in te haken op @Pendule
Als je een grapje maakt, gaat het dan om
- Moppen tappen
- Droge/scherpe opmerking
- Platte humor
- Iemand te kakken zetten
- Sarcasme
0 stemmers
Edit: ben vergeten een optie ‘iets anders, namelijk:’ toe te voegen!!
Om even in te haken op @Pendule
Als je een grapje maakt, gaat het dan om
0 stemmers
Edit: ben vergeten een optie ‘iets anders, namelijk:’ toe te voegen!!
Zag een leuke situatie op reddit:
Not giving too much info but I was friends with this guy in middle school but we drifted a part in high school. He fell into the wrong crowd and ended up in juvie. Fast forward ten years later and I’m working with his dad. We’re teachers at the same school. His dad told me that H got into some legal problems but resolved them and was getting his life back together. He works as a chef and lives at home. I googled H and see he’s wanted by a federal agency for drugs. There’s a 30k bounty on his head. I did call a lawyer and he said I could snitch on him and he’ll never find out. Happens all the time. Plus I would get the 30K. Apparently he’s facing years in prison. I believe he’s working under the table which is why they haven’t found him yet. I could use that 30K. I know he’d snitch on me in a heartbeat.
Zou je snitchen (en die 30K binnenharken)?
0 stemmers
Classic
Sommige mensen hebben misschien morele bezwaren om iemand te verklikken (ik niet hoor lol kom maar door met dat geld)
Ik ben vroeger een aantal jaar vegetariër geweest uit liefde voor dieren. Dat was toen makkelijk: de structuur/smaak stond me niet aan (zoals van zo veel voedsel…). Na die periode heb ik juist allerlei smaken ontdekt en nu vind ik het moeilijk om weer opnieuw vegetariër te worden.
Ohhh dat jullie allemaal ja zeggen… geen haar op m’n hoofd die daaraan zou denken.
Ben wel benieuwd waarom niet?
Omdat hij mij persoonlijk niks misdaan heeft. Ik zou niet verantwoordelijk willen zijn voor een leven in de gevangenis (zeker niet in de VS) als diegene mij niks gedaan heeft. En ze waren vrienden nota bene. Daar ben ik te loyaal voor dan ofzo.
Maar is ie niet zelf verantwoordelijk door hetgeen hij misdaan heeft?
Ik mis nog steeds de kipnuggets van de Mac. En de dronken durum. Dronken pizza funghi is echt minder lekker.
Verdien je naast je (bij)baan of uitkering wel eens iets extra’s bij? (bijvoorbeeld door oppassen, een lezing geven, etc: zwart werken dus zeg maar)
0 stemmers
Geef je deze extra inkomsten door bij de belastingdienst?
0 stemmers
Ik heb dus wel eens extra inkomsten maar heb echt geen idee vanaf welk bedrag ik dit moet aangeven en kan het ook niet makkelijk online vinden dus vroeg me af of ik in de problemen kan komen als ik dit niet aangeef.
Ja same. Tenzij het zou gaan om moord of een verkrachting of iets in die richting.
Ik vind drugs echt geen reden om een oude vriend zo te naaien. Maar ben misschien biased.
Je kan het beter maar gewoon invullen toch? Het mag volgens mij 5000 euro zijn zonder dat het gevolgen heeft
Ja precies idd
Je moet het officieel altijd opgeven, tenzij je een klein onkostenvergoeding bedrag krijgt voor een vriendendienst ofzo.
Ja dat lijkt mij ook, alleen ik werk niet (ben student dus ontvang een lening) en doe dus nooit belastingaangifte. Weet niet of ik het alleen vanwege extra inkomsten beter wel kan gaan doen.
Ennn ik heb geleerd door Casa de papel dat je het geld sowieso niet krijgt/er heel moeilijk over wordt gedaan! Is het me niet waard tbqh. (Als het zou gaan om iets dat in mijn ogen ernstig is, zou ik ongeacht de bounty waarschijnlijk wél snitchen.)
Wij hebben een paar kinderfoto’s van onszelf aan de muur/op een kastje, maar geen recente foto’s.
Maar heb je een bijbaan? Want ik krijg ook elk jaar gewoon loonheffing terug van mn bijbaan
Nee ik ontvang alleen een lening