Ja hoor, ik heb wel eens een dick pic doorgestuurd. Maar ik heb een tijdje een paar contacten in mijn telefoon gehad, als ik hun vroeg om een dick pic kreeg ik er binnen 2 minuten eentje zonder vraag waarom. Dus soms deed ik het erom en dan liet ik hem zien aan al mn vriendinnen Weet ook zeker dat dat wel eens met mijn nudes is gebeurd, maar ja
Wow, dat zijn echt wasmanden goals!
Ik heb gewoon 1 grote rieten mand met alle was met 2 personen, doe max 2x per week een was, mijn wasmand is zeer zeer zelden leeg, ik heb maar 2 verschillende wassen (licht en donker), ik was alle soorten was door elkaar op 40 graden. Ben ik nu een slecht huisvrouw?
- Ieee onderbroeken op 40 graden, wtf? Jij overtreedt echt veel wasregels.
- Nee, niks mis mee.
0 stemmers
Ik heb ook twee wasjes. Kleren op 30 en de rest op 60. Doe het echt al jaren zo. En af en toe doe ik iets op 90.
Niks mis mee natuurlijk, maar misschien handig om te weten dat bacteriën pas doodgaan bij temperaturen vanaf 60 graden, dus als je vaatdoekjes, beddengoed e.d. op 40 graden wast, zal er wel iets achterblijven.
Ik doe gekleurde was op 40 en witte was op 60 (zo staat het op de wasmachine) en wolwas apart. Verder maak ik geen onderscheid
Ja je hebt gelijk hoor! Moet t misschien af en toe gaan doen.
Op de één of andere manier had ik verwacht dat de menstruatiecup populairder zou zijn en wel een derde van de stemmen zou bevatten.
Ik gebruik geen cup, ik vind het idee eng en ben bang dat ik het er niet uit krijg. Maandverband vind ik onprettig omdat het bloed dan eerst je lichaam uit moet voor het opgevangen wordt, en dat vind ik een viezig gevoel.
Dus vooralsnog blijf ik bij tampons.
Na het maken van de poll realiseerde ik me dat er ook nog period panties zijn, onderbroeken die je als een normale onderbroek draagt, maar die een verdikt kruis hebben met stof die enkele lepeltjes bloed kan absorberen. Maar ook dat lijkt me geen fijne optie en ik vraag me af of dat in Europa al even populair is als in Amerika.
Ah leuk!
Volgens de gynaecoloog zijn mijn menstruaties zwaar genoeg om een Novasure behandeling te laten doen. Dat kan alleen niet zolang ik nog een kinderwens heb.
Mede door de hoeveelheid bloedverlies is het prettig dit met een cup op te vangen ipv tampons en maandverband tegelijk, maar ik ben zo bang dat ik een cup niet los krijg.
Bovendien heeft lang niet elk toilet een fonteintje, en het wisselen van een cup lijkt me meer knoeiierig dan een tampon.
Maar misschien denk ik te moeilijk. Ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Ik wil met een vriendin naar Gent, maar we twijfelen over hoe lang we moeten gaan. Help us out.
- Een dag is voldoende. Scheelt weer $$$
- Minstens een weekend. Gent verveelt nooit
0 stemmers
Samenvatting
Ik heb nu voor het eerst een cup gebruikt en het is de eerste 2 dagen echt wennen, vooral eruit halen vond ik stressvol omdat het niet lukte en dan dacht omg nee ik moet zo naar het ziekenhuis om dat ding eruit te laten halen help. Maar als je het op de wc doet (ik deed het eerst in de douche voor het geval ik zou knoeien) gaat het al een heel stuk makkelijker en als je je bekkenbodemspieren aanspant duwt je m er al een stukje uit waardoor je m kunt pakken. Het allergrootste verschil en voordeel vind ik dat het dus minder vies is dan het lijkt, je trekt m eruit en kunt m meteen omkiepen in de wc, tampons/maandverband vond ik altijd stinken en dit totaal niet. Als er geen fonteintje is kun je m met wc-papier schoonmaken en opnieuw in doen. Ik ben best licht ongesteld en heb m nu 24u inzitten en dan zit ie nog niet vol, terwijl ik op dag 4/5 anders zeker 3/4 tampons nodig had gehad in 24u.
Ik vond het best eng, toen ik ‘m zag dacht ik wel wtf dit past toch niet, maarja er kan ook een baby uit dus het past wel. Ik heb wel het gevoel alsof ik meer gevuld ben dan met een tampon (klinkt echt ranzig haha sorry) en het gevoel tov een tampon vind ik heel anders, soms voel ik toch wel iets in de cup lopen, een beetje alsof je gaat doorlekken ofzo maar dat is dan dus niet zo.
Er zijn heel veel video’s over te vinden (weekvlog van Willemijn en een video van Mascha vond ik heel leerzaam), de eerste paar keer is het wat klungelig en je moet de juiste hoek vinden om ‘m in/uit te doen, maar ik wil echt niks anders meer nu.
Fijn om jullie bevindingen te lezen!
Ja ik zou ook echt bang zijn dat ik in het ziekenhuis terecht zou komen.
Aan de andere kant; met veel bloedverlies zit dat ding op een gegeven moment vol en zal hij wel losser gaan zitten. Dan wordt het misschien hooguit een knoeiboel als ik hem los haal.
Ik heb zin in een random-vragen-ronde, dus bij deze:
Heb jij 10 vingers en 10 tenen?
- Ja
- Nee
- Anders
0 stemmers
Welke houding heb jij op dit moment?
- Zitten
- Lopen
- Liggen
- Leunen
- Rennen
- Salto’s
0 stemmers
Paperclips of punaises?
- Paperclips
- Punaises
0 stemmers
Grapjurk, Grapjas, Lolbroek of Onderbroekenlol?
- Grapjurk
- Grapjas
- Lolbroek
- Onderbroekenlol
0 stemmers
Haha ik had dit laatst en het was ZO dom, ik was nog net op tijd totdat new york pizza sloot en ik dacht ik haal ben en jerry’s. Die jongen was heel vriendelijk maar zei dat hij ze achter al had gezet maar hij wilde het nog wel ophalen. Hij vroeg of ik groot of klein wilde. Ik dacht in amerikaanse maten geloof ik. Ik zei oh klein is prima hoor! Kreeg ik zo’n kleuterschepijsbakje. Maar het was te lullig om die lui te laten ophouden. Was 1 min. Voor sluitingstijd ofzo. Zat ik daar met een bakje wat de gemiddelde kleuter in 2 min opvreet. 100ml.
schuif jij je stoel aan als je bent opgestaan?
- ja, altijd ongeacht waar ik ben
- ja, thuis/bij familie of vrienden
- ja, in openbare gelegenheden bijvoorbeeld in de horeca/bieb/etc
- nee
0 stemmers
het irriteert me echt dat veel gasten (horeca) hun stoel niet aanschuiven als ze weggaan. staat die stoel daar zo midden in het pad. vind het altijd zo’n kleine moeite dus snap niet waarom mensen het niet doen
Ik vind dat dat een automatisme zou moeten zijn voor elke volwassene. Ik denk er niet eens bij na, dat doe je gewoon. Maar misschien is het er ook wel ingeprent omdat ik werd teruggeroepen als ik niet mn stoel aanschoof thuis.
Mocht jij vroeger voor het avondeten van tafel? Ik mocht dat dus meestal wel. Wij leerden het wel netjes te vragen en mijn vader at helaas vaak bijna nooit mee, iig niet door de weeks.
- Nee dit mocht niet
- Alleen als ik het netjes vroeg
- Wij aten uberhaupt niet samen vroeger
- Ik weet dit niet meer
- Het lag aan de situatie
0 stemmers
Mijn vader at op een tijd dat wij in bed lagen. Jarenlang. Dus het werd door anderen bepaald als we ons bord goed leeghadden en netjes vroegen of we van tafel mochten.
Ik moest echt mijn boord leeg hebben (of nog 5 hapjes en dan klaar). Ik herinner me nog een avond dat we witlof aten en dat lust ik echt niet. Heb 3 uur jankend aan tafel gezeten want ik wilde het écht niet eten. (of nouja, het voelde toen als 3 uur aan, weet niet hoelang het daadwerkelijk was, haha).
Oh als kind ook? Daar mocht ik niet eens bijzitten haha. Maar ja dan duurt het voor een kind waarschijnlijk ook veel te lang. Ik moest gewoon de naam dan noemen, dat kon bijv. Dan mijn moeder zijn en dan “mag ik van tafel?” En owee als je zomaar van tafel ging. Maar ik was zo niet geinteresseerd in avondeten wat me ook best wel kut lijkt als ouders zijnde. En als je dat aan een au-pair/oppas oid. Moet uitleggen dat ze wel ff moeten blijven zitten.
@SpeedOfSound ja dat vind ik zelf best een beetje ver gaan. Het is natuurlijk goed bedoeld, en je wilt ze ook niet te verwend opvoeden.
Voel jij je eerder een meisje of een vrouw?
- Een meisje
- Een vrouw
- Anders
0 stemmers