Stel je persoonlijke vraag #11

De sportkleding van mijn vriend zorgt alleen al voor 3 wasjes per week hier :sob: Hij traint op maandag en dinsdag + wedstrijd in het weekend en heeft (op het shirt na) van alles maar één ding, dus het heeft ook daadwerkelijk drie wasjes nodig. Wasmachine is met alleen die kleding (en twee handdoeken) ook al vrij vol.

Ik baal er trouwens wel echt van dat ik shirts en truien etc. maar één keer aan kan en dan vaak moet wassen. Ik knoei heel vaak (:roll_eyes:) en anders ruikt het te onfris en dat gaat het vaak met even buiten hangen niet uit. Heeft iemand daar een tip voor? Ik was veel te vaak.

Hoe wassen jullie leren jasjes? (of leer in general)

Die van mij stinkt een beetje maar in de wasmachine zal die wel niet kunnen

Ik gooi alle soorten was door elkaar en was alles met kleurwasmiddel :+1:

9 likes

Niet, die laat ik eens in de zoveel tijd buiten luchten en ik spuit af en toe kledingspray aan de binnenkant.

1 like

Een kleurdoekje erbij en ik was bijna alle kleren samen. Alleen hele witte shirts doe ik bij andere lichte dingen en daar zit ook wel eens een handdoek bij oid.

Lijkt me heel slecht om leer te wassen? (Maar ben geen expert ofzo.) Als de buitenkant vies is zou ik het poetsen met leerpoets ofzo, toen de voering van de oksels van mijn leren jas een beetje zweterig rook heb ik ze gedept met azijn en toen was dat ook weg.

Anders kun je hem naar de stomerij brengen als je hem echt wil laten reinigen? Vind ik zelf een veel te dure grap en was mijn jassen eerlijk gezegd sowieso nooit.

Ik was echt mijn kleding zo weinig :sweat_smile:. Maar ik hang altijd alles uit op mijn kledingrek, ik zweet echt nooit en trek thuis vaak meteen chill kleding aan haha. En het kost 2,- per keer. Heb wel een talent voor knoeien dus om en nabij 1 x in de twee weken (ik woon alleen)?

Ja, het is wel nep leer (gok ik want hij was goedkoop). Stomerij is idd veel te duur haha

Maar ik ga die azijn truc proberen thanks!

Het is zelfs zo erg bij mij dat ik een pauze in moet lassen tijdens mn haren fohnen.

1 like

Hoeveel badjassen heb jij? Een goede vriend van mij maakt er altijd grappen over maar ik snap niet hoe je zonder badjassen kan leven. Dat is het eerste wat ik aan doe als ik uit bed stap en ook het eerste wat ik aantrek als ik uit de douche kom. In de winter slaap ik er wel eens in.

• Ik heb geen badjas
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Meer dan 5 want je kunt niet genoeg badjassen hebben

0 stemmers

Ik word superkriegel van badjassen, die verschuiven als je gaat verzitten en dan zit dat touw verkeerd en zit ineens die hele badjas achterstevoren en ik vind badstof vervelend voelen.

10 likes

Neeeeee why😭 ik vind badjassen geweldig. In alle kleuren stoffen maten lengtes verkrijgbaar. Ik heb satijnen maar ook lelijke met een muts met fleecestof. En bij sommige badjassen naaien ze dat lint aan de achterkant vast, zo kan het nooit verschuiven. Ja ik ben er gepassioneerd over haha.

6 likes

Ik heb er eentje, maar ik draag hem alleen als ik naar de sauna ga; dat is ongeveer 1x per 3 jaar.

3 likes

Ja ik denk eigenlijk dat ik dit onbewust van mn ouders heb meegekregen. Mn moeder deed altijd een ochtendjas (zo heet het eigenlijk toch?) aan als er iemand bijvoorbeeld iets kwam maken 's ochtends. Ik kom persoonlijk veel sneller mn bed uit in de winter wetende dat er een dikke badjas op 2 meter afstand hangt.

Ik had er 3 maar heb er laatst 1 weggegooid omdat ie aan de binnenkant deels wit teddystof had en dat was er door het vele wassen wat smoezelig uit gaan zien. Baalde er al snel alleen wel wat van haha, want die was wel nog heerlijk zacht en warm, en toch niemand die 'm me zag dragen haha.

1 like

Ik heb er 1 van badstof, 1 fleece-achtige, 1 lange fluffy badjas en 1 korte fluffy badjas :see_no_evil:

2 likes

Volgens mij 9. Ik schaam me om dit te zeggen haha, ik heb 3 dikke waarvan 1 met een muts, die zijn van fleecestof. 3 weer van satijn die tot op de knieen komen, en een zegmaar “zomerbadjas” zijn. En dan nog wat random badjassen, maar geen badstoffen.

7 likes

Ik heb er twee. Een fleecestof voor thuis en een langere, badstoffen voor naar de sauna.

1 like

Maar waarom doe je eerst een badjas aan als je uit de douche komt? Als je direct je kleding aantrekt ben je toch gelijk klaar. Anders heb je het weer koud als je badjas uit moet!

2 likes

Omdat nat uit de douche een badjas aan (dus niet afdrogen) echt zo lekker is. Net als in bed gaan liggen als je uit de douche komt (maar wel beetje afdrogen anders is je bed zeiknat)

5 likes