Stel je persoonlijke vraag #11

Nou niet vaak dus haha, en daarom veel te sorteren want hele wasmand is dan volgestouwd. Lijkt me juist fijn als ik het al meteen kan sorteren na het uittrekken/gebruiken. Vind dat nu zo irritant, ik kiep dan al mijn vieze mand over de vloer heen om alles goed te zien. Wasmanden kunnen dan ook iets kleiner zijn, niet x 3 wat ik nu heb ofzo.

2 likes

En allemaal volle trommels?

Oh dat zijn dan ook al veel kleren sowieso inderdaad. Denk dat het ook scheelt als je bijvoorbeeld je spijkerbroeken maar 1x draagt en wast ipv ze uithangt.

Hoe dan? Leer het mij. Ik was sowieso om dag en soms twee keer per dag.

1 like

Dat scheelt zeker. Mijn man zei vorige week ‘ehh wil je de was doen? Want de wasmand is overvol?’ Ik vond het een beetje een rare vraag, want doe altijd de was op mn vrije dag en hoe kon die wasmand nou overvol zijn? Dus ik kieperde hem om, om te sorteren, heeft ie 5 spijkerbroeken, 1 korte spijkerbroek en 2 truien erin gegooid. Ja dan is ie snel vol ja.
Mijn spijkerbroeken doe ik nooit in de was, alleen als er vlekken op zitten of stinken

3 likes

Bij mij in de buurt lag er altijd een die bootylicious heette

23 likes

Haha ja dan is die wasmand wel snel vol inderdaad. :joy: Ik was mijn spijkerbroeken ook nauwelijks. Blijven ze ook veel langer mooi. Tenzij er inderdaad vlekken op zitten of ze stinken.

Ja zijn spijkerbroeken slijten veel sneller dan die van mij. Vorige week kocht ie 2 nieuwe, hadden we het er nog met de verkoper ovet, zo weinig mogelijk wassen, 30 graden, binnenstebuiten en op kleur. Dus di verkoper zei ja helemaal goed! En een paar dagen latee gooit ie al zn broeken in de was. Ik was echt geïrriteerd

2 likes

Handdoeken en beddengoed (ja ja, ruwe handdoeken kunnen je beddengoed beschadigen) was ik samen en we dragen alleen donkere kleuren Dat scheelt al. En wit heel af en toe. Draag ik alleen.

Hoe vaak was je per week

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Hoeveel verschillende soorten was heb je

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Welke?

• Lichtbonte
  • Donkerbonte
  • Bonte
  • Zwarte
  • Witte
  • Hete
  • Handdoek los
  • Beddengoed los
  • Handdoek beddengoed samen
  • Handwas
  • Gordijnen

0 stemmers

Wat voor wasmiddel gebruik je

• Alleen universeel poeder
  • Alleen universeel vloeibaar
  • Speciaal voor de kleur die je wast
  • Geurloos wasmiddel
  • Wasnoten
  • Wasverzachter
  • Voorwasmiddel
  • Vlekkenverwijderaar
  • Azijn
  • Iets anders

0 stemmers

Minder dan een keer per week, meer iets als eens in de 2.5, 3 weken.

5 likes

Voor degenen die samenwonen: stop je al jullie kleding tegelijk in de wasmachine of draai je twee aparte wassen?

• Ik was de kleding samen
  • Ik was mijn kleding en zijn(/haar) kleding apart
  • Ik woon niet samen

0 stemmers

Ik was mijn eigen kleding altijd apart, want als we alles samen wassen, vind ik mijn kleding zo mannelijk ruiken. Ik vraag me af of ik de enige ben met dat ‘probleem’.

Zou chagrijnig worden als mn vriend dat zei haha. Doe het zelf!

9 likes

Dat had ik ook altijd! Dan kwam de kleding uit de was en rook het een beetje naar zweet, ook mijn kleding terwijl ik amper zweet.

1 like

Kleding bont 1x per week (30 graden). Witte was 1x per 2/3 weken (30 graden). Aparte handdoeken en beddengoed was (60 graden) verschilt heel erg, wanneer het nodig is. Altijd vloeibare wasmiddel, 2 soorten voor kleur of wit. Altijd wasverzachter. En ik gebruik vaak van die geurparels erbij.

Doe ik ook!
En ook omdat hij van die lompe kleren heeft en ik meer delicate zachte stoffen.

1 like

Dat is bij ons inderdaad ook zo. Ik draag veel jurkjes van delicate stoffen, dus dat is een goede extra reden.

Ik heb een koude en warme was.
Niet op kleur oid.

En dan beddengoed en handdoeken.

2 likes

Sorry moraalridder hier; wasparels zijn super slecht voor het milieu. Die blijven intact en zorgen voor nog meer plastic vervuiling in het water.

7 likes

1x per week beddengoed, handdoeken en katoenen ondergoed en sokken op 60 graden, 2x per 3 weken donker en 1x per drie weken licht/wit op 30 (in de herfst en winter minder vaak, dan draag ik mijn lichte kleding amper). Dus 2 wassen per week.