Stel je persoonlijke vraag #11

Ja, ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat dat bij veel mensen een rol speelt. Maar ik blijf er bij dat geaardheid super complex is en van veel dingen afhangt, dus dat ik niet zou stellen dat het voor iedereen omgaat.

Huh nee toch?

Stel ik heb nu een relatie met een man, en hij onthult dat hij vanaf nu als vrouw door het leven wil gaan (en de voor hem daarbij horende veranderingen gaat uitvoeren), waardoor je partner waarschijnlijk veel gaat veranderen. Tegenover dat ik een relatie heb met een man, en hij onthult dat hij als vrouw is geboren, vroeger bepaalde veranderingen is ondergaan, maar nu dus man is en zo blijft voor de rest van zijn leven.

In de ene situatie zal er heel veel veranderen, in de andere situatie verandert er feitelijk niks maar heb je bepaalde kennis over het verleden van je partner erbij. Dat is toch niet hetzelfde?

Edit; oh je hebt je reactie aangepast zie ik! Dan begrijpen we elkaar

2 likes

Niet in een relatie aangezien ik niet op vrouwen val. Maar ik zou wel bevriend blijven en diegene steunen.

6 likes

Volgens mij is het bij MtF niet altijd even goed te zien? Maar dat weet ik ook niet precies. Er is ook een aardig deel transmensen wat de geslachtsdelen niet veranderd wel geloof ik, dan wordt het wel vrij snel duidelijk natuurlijk.

Ja even voor de duidelijkheid nog: met uit de kast komen als trans bedoel ik dus uitspreken dat je transgender bent, niet dat je allang een transitie gehad hebt!

1 like

Hoeft niet per se! De medische wetenschap is echt ver hierin, dus ze kunnen het heel mooi maken. Incl gevoel op de juiste plaatsen. Het ziet er dan misschien niet uit als in de schoolboeken, maar ook bij cisgender mensen komen geslachtsdelen in allerlei variaties voor. :slight_smile:

Als je van mening bent dat dit niet transfobisch is dan impliceer je toch dat mensen die een geslachtsveranderende operatie hebben ondergaan voor jou altijd tussen man en vrouw blijven zweven ofzo? Want als je zegt ik val op mannen maar niet op transmannen dan betekent dat toch dat een transman geen echte man zou zijn? En dat laatste klinkt me toch behoorlijk transfobisch in de oren. Je maakt dan namelijk een onderscheid tussen transmannen en ‘‘gewone’’ mannen en je behandelt hen op basis daarvan verschillend: met een transman date je niet, met een ‘‘gewone’’ man wel.

Onderscheid maken tussen mensen en hen op basis daarvan verschillend behandelen is letterlijk de definitie van discrimineren.

Overigens kan ik het me best voorstellen dat veel mensen moeite hebben met het idee te daten met iemand die een geslachtsveranderende operatie heeft ondergaan en het is misschien kut om toe te geven dat je zelf (licht) transfobisch bent, maar ik kan het echt niet anders zien dan dat.

6 likes

Ik weet niet wat er aan vooraf is gegaan, maar je hoort gewoon geen grote mond te hebben tegenover hulpverleners. En als je dan gaat lopen uitdagen, tjah… verwacht je dan dat zo’n politie agent zijn excuses aanbied en je een sleutelhanger geeft voor goed gedrag?

2 likes

Nouja ik denk meer, als je kinderen wil en echt van jezelf, dan kan dat niet. Natuurlijk wel met een draagmoeder enz maar niet van jezelf en als je dat heel belangrijk vindt dan snap ik dat je geen transgender zou willen daten. Maar dat is toch niet gelijk transfobisch?

11 likes

Ik vind het moeilijk om hier een eenduidig antwoord op te geven. Aan de ene kant heb je wel gelijk, aan de andere kant denk ik dat op iemand afknappen niet altijd een teken van transfobie hoeft te zijn. Het kan toch ook zijn dat je geen haat of angst voor die persoon hebt, en er verder geen problemen mee hebt, maar dat het gewoon iets is wat niet strookt met wat jij aantrekkelijk vindt? Of omdat dat strookt met wat je zoekt in een partner, bijvoorbeeld een biologische ouder van je kinderen (zoals @Luzarl) benoemt.

Het gebeurt wel vaker dat je iemand in eerste instantie aantrekkelijk vindt maar dat je daarna iets over die persoon ontdekt wat dat gevoel tegen gaat. Ik denk niet dat dat altijd uit haat, angst of misschien onwetendheid hoeft voor te komen. Bij veel mensen wel, dat zeker, en ik zal het bestaan van transfobie ook nooit ontkennen. Maar niet bij iedereen.

Ze is ook nog eens zo oerdom om “sla me dan!” Te schreeuwen. Ik zat me trouwens stiekem af te vragen of die meisjes niet misschien ook gewoon op FF zitten. :joy:

13 likes

Er zijn wel koppels die dan bijv zaad of embryo’s laten invriezen! Of de transitie niet in één keer doen. Gigi Gorgeous (bekende trans youtuber) vertelde laatst dat ze haar mannelijke geslachtsdelen nog niet had laten veranderen deels ook omdat ze kinderen met haar vrouw wil. Ik bedoel dus maar dat er van alles mogelijk is! (als je dat wil, dat staat voorop natuurlijk)

3 likes

Ik heb meer dat als ik man zou zijn en op vrouwen val geen moeite zou hebben met een transvrouw. Aangezien zon geslachts operatie heel goed gaat (in de meeste gevallen) dus is buiten het biologische kinder gebeuren niks anders dan bij een “echte” vrouw.
Maar bij transmannen is het toch anders daarbij is het geslachtsdeel niet hetzelfde als een echte penis. En dat is iets waar ik “moeite” mee zou hebben. Ik vind t namelijk leuk om te pleasen maar een trans penis heeft geen gevoel en met een vagina heb ik niks dus sex zou ik dan “moeilijk” vinden.

Dat is niet waar. Ze plakken er niet een dildo op ofzo, ze maken de penis van je clitoris die weer met hormonen vergroot is (volgens mij zijn er ook nog andere manieren, maar ze werken dus met wat je hebt).

Voor mensen die interesse hebben zijn er inmiddels best wat trans Youtubers die dit soort dingen uitleggen!

13 likes

Dat had ik nog niet bedacht, daar heb je zeker wel een punt!

Nu ben ik wel even benieuwd. Als je hebt gestemd dat je niet met iemand die een geslachtsveranderende operatie heeft ondergaan zou willen / kunnen daten, komt dat dan doordat het de kans op een biologisch kind van jullie twee verkleint?

• Dat is de enige reden dat ik niet met zo iemand zou willen / kunnen daten
  • Dat is één van de redenen dat ik niet met zo iemand zou willen / kunnen daten, maar ik heb ook andere redenen
  • Dat is niet de reden, ik heb andere redenen dat ik niet met zo iemand zou willen / kunnen daten
  • Ik mag eigenlijk niet stemmen in deze poll, want ik zou wel met zo iemand willen / kunnen daten

0 stemmers

Oh echt? Thanks ! Ik heb een paar jaar geleden een programma gezien en toen was zon operatie nog een heel gedoe en had diegene ook geen gevoel. Maar in dat geval zou ik geen “probleem” hebben met een transman .

( nu klinkt het een beetje als “Als je geen piemel hebt ben je geen man” maar dat bedoel ik niet)

2 likes

Wat verkleint je kansen dan? Je kunt in principe IVF doen net zoals cis mensen. En ik vind het ‘kind echt van jezelf of niet echt van jezelf’ onderscheid eigenlijk best wel kut, homoseksuele en lesbische koppels hebben toch ook kinderen?

6 likes

Dit en je kunt er in een hetero relatie ool niet 100% vanuit gaan dat jullie kinderen van jezelf kunnen krijgen. Ik dat geval heb ik zelfs liever een transman haha dan weet je zeker dat je in de toekomst ivf (of adoptie of wat dan ook) kunt gaan doen. Dan dat je je met je man suf neukt voor niks.

2 likes

Omdat ik merk dat ik een beetje geërgerd raak van onware dingen die in deze discussie als ‘common sense’ worden verkondigd, dit zijn mooie dingen om eens naar te kijken als je meer wil leren:

https://transketeers.com/

8 likes

Man ik heb al bijna anderhalf jaar seks voor niks, echt a waste of time

14 likes