Stel je persoonlijke vraag #11

Ik vraag me af waar iedereen dan nieuwe vrienden maakt. Zal wel van je leven afhangen, maar ik ontmoet niet zo veel nieuwe mensen eigenlijk. Vroeger op school/studie ging het allemaal meer van zelf. Je hebt dezelfde achtergrond, ziet elkaar vaak, dat bindt al. Maar hoe doe je dat als je ouder bent? Vind het echt een groot percentage, mensen die afgelopen jaar nieuwe vrienden hebben gemaakt. Ik vraag me ook af of ik dat zelf wel een vriend zou noemen, of eerder een kennis.

6 likes

denk dat veel mensen hier nog net wel studeren? En regelmatig van werkplek wisselen, of een master gaan doen. Dat is wel een periode waarin je relatief makkelijk nieuwe vrienden maakt.

Van de week was hier een discussie over het al dan niet aanspreken van een vrouw die als verloskundige werkt en foto’s op social media post, maar dan zou je wel direct de praktijk een bericht sturen toch? Waarom zou je je dan wel ermee bemoeien? Waarom voel je daar geen morele grens van ‘zijn mijn zaken niet’?
Achter drugscriminaliteit zit altijd meer (veel geweld, corruptie etc), je hoeft het niet eens op jezelf te betrekken om de schade erachter te kunnen bedenken.

4 likes

Toevallig was ik vanmorgen een artikel aan het lezen over Belgen vs Nederlanders, maar het schijnt dat Belgen niet veel minder gezagsgetrouw zijn dan Nederlanders, dat lijkt alleen zo. https://www.nrc.nl/nieuws/2018/09/27/wil-je-naar-belgie-verhuizen-deze-fouten-kun-je-maken-a1868418

3 likes

Het gaat om snitchen en daarom vind ik het dan opvallend dat je eerder zei dat snitchen ok is, en nu dan niet. Terwijl dit in mijn ogen dan om een veel groter/belangrijker iets gaat.
(overigens weet ik niet of ik zelf die vent zou aangeven, ik zou veel te bang zijn dat te herleiden is dat het van mij komt. hetzelfde als ik op opsporing verzocht iets zie. en toen ik eens de politie had gebeld omdat een stel elkaar de tering in sloeg was ik bang dat ze op mij af zouden komen :’))

1 like

Je kunt na je studie vrienden ontmoeten op je werk, bij allerlei activiteiten zoals sportclubs of cursussen, bijeenkomsten van politieke of maatschappelijke verenigingen of via andere vrienden. Hoezo zou bij recente vriendschappen ineens de vraag opkomen of dat wel ‘echte vrienden’ of toch kennissen zijn?

5 likes

Omdat ik een jaar kort vind!

Je zei dat je naar de schade keek per geval. Maar ik zou bij drugscriminaliteit dus naar die schade kijken en die is altijd groot. Omdat er een hele wereld achter zit.
Bij iemand die privé fotos deelt, tja mag niet, niet netjes, maar hoe veel schade is dat, voor hoeveel personen? Stuk minder en stuk minder impact dan drugs.

Oh ik heb bij vriendschappen wel vrij snel het gevoel of het iets gaat worden of niet, net als bij daten eigenlijk. Binnen een jaar kun je toch best een betekenisvolle relatie met iemand opbouwen. Ik heb in het afgelopen jaar wel iig een vriendin erbij gekregen die me dierbaar is!

7 likes

Haha ja omdat ik nog steeds niet snap waarom je die ene wel heel makkelijk zou melden, maar die ander niet. Je leek het nu een makkelijk besluit te vinden in de eerste post waar ik op reageerde(wel snitchen bij verloskundige, niet bij die zoon van collega) en toen vooral je te baseren op schade, en snapte dan niet dat je dat zo makkelijk vond. Want grootte van schade lijkt me op zich wel voor zich spreken.

1 like

Ben je bang dat er bij het instappen bij de trein iets tussen het perron en de trein valt? Ik ben hier vooral bang voor sinds ik Airpods heb, maar eerder had ik het ook wel met mobiel, ov, …

• Ja
  • Nee
  • Ik ga zo weinig met de trein dat ik hier niet echt een mening over kan vormen

0 stemmers

Heb jij nu in huis:

• Een eiersnijder
  • Een eierprikker
  • Een eierkoker
  • Een eierwekker
  • Eierdopjes
  • Paaseieren
  • Eierkoeken
  • Eiwitpoeder
  • Niks van dit alles

0 stemmers

Ik ben na al die jaren nog steeds bang dat ik ertussen val. Alsof ik nog een 3-jarige met een railrunner ben :sweat_smile:

25 likes

Pure paaseitjes van twee jaar terug die niemand ooit gaat opeten

1 like

Als je mij uitnodigt dan wel :flushed:

Hahah, graag!! Lekker bakje wit uitgeslagen pure paaseitjes

1 like

Hahaha maakt me niet uit :sweat_smile:

1 like

Ik ben daar eigenlijk nooit bang voor. Bij een vriendin is het wel een keer gebeurd toen we snel de trein moesten halen. Haar mobiel viel onder de trein. Toen hebben we gewacht tot die weg was en heeft een medewerker van de station de mobiel van het spoor gehaald. De trein reed niet over haar mobiel dus alles was nog heel!

8 likes

Ja wel eens gehad ook dat mn portemonee viel :slightly_smiling_face:

2 likes

Ohh en heb je toen net als @Dotje gewacht om hem uiteindelijk terug te krijgen?

@Dotje dit is wel fijn! Gelukkig maar

1 like