Stel je persoonlijke vraag #11

Wat is leuker?

• Ex on the Beach
  • Love Island

0 stemmers

ik vind dat ik teveel plak aan de mensen die ik al ken. maar ik heb ook op dit moment totaaaaaal geen behoefte om nieuwe mensen te ontmoeten. een beetje dubbel.

(help kan iemand mij uitleggen hoe ik de hoofdletter functie weer terugkrijg nokia 7.1)

Wel Love Island UK :ok_hand:t2:

8 likes

Heb al 3x gewisseld, kannie kiezen! Is echt afhankelijk van de deelnemers vind ik.

Goed teken wel, dan is 't allebei de moeite waard dus. Ik heb net een Videoland abbo aangeschaft en nu heb ik keuzestressss

@Dragoste haha ja dat was eigenlijk m’n volgende vraag. Maar had al zo’n vermoeden dat de Nederlandse variant niet zo’n succes is

De Nederlandse is echt slaapverwekkend tegenover de UK-seizoenen! Zeker als je nog niets hebt gezien ooit, heb je nog veel leuks in te halen

3 likes

wat een goede poll, ik vind namelijk dat mensen soms zo raar over vriendschappen denken. bij mij moet dat wel diep gaan en anders is het een kennis ofzo en zou ik dat zeker geen vriend noemen. maar dat ligt denk ik ook erg aan mn opvoeding.

1 like

Ligt eraan waar je aankomt. Al mijn extra kilo’s zijn naar mijn benen gegaan de laatste tijd. Voel me squidward uit die aflevering waar hij al die burgers eet.

3 likes

Van Love Island dan nieuwste seizoen! Die is echt leuk.

1 like

Het is bij mij wel echt een gevoelskwestie denk ik. Ik ben bijv best open dus ik vertel ook aan goede kennissen vrij makkelijk persoonlijke dingen als het gesprek daarover gaat, en ik sta ook best vaan klaar voor mensen die misschien niet mijn vrienden zijn maar wie ik wel wil helpen. Ik kan ook héél snel vrienden met iemand worden met wie het heel erg klikt, soms als een soort verliefdheid bijna.

Wat ik trouwens een lastige vind is die ‘je kunt elkaar een tijdje niet zien en dan zit het nog goed’. Dat hoor ik vaker mensen zeggen, en dat is dan een teken van een goede vriendschap ofzo. Ik snap het deels wel, want het leven komt er soms tussen en het is vaak heel fijn om met oude vrienden af te spreken en dat is dan vertrouwd. Maar eigenlijk vind ik dat je vriendschappen echt moet onderhouden en van elkaars leven op de hoogte moet zijn. Dus het ligt er wel aan hoe lang ‘een tijdje’ is en of je in de tussentijd nog eens wat van je laat horen. Ik vind het bijv fijn om vroegere vrienden van school af en toe eens tegen te komen, en dat is dan als vanouds, maar ik zou ze eigenlijk niet meer mijn vrienden noemen want ik kan niet echt van een relatie meer spreken.

6 likes

@Zemraluani ik heb niet gestemd op snitchen om het bedrag, ik zou het ook doen zonder geld.
Ik ben 7 jaar met een politieagent geweest en heb te vaak hem moeten opvangen en verhalen aangehoord om elk soort illegaal gedrag naast me neer te leggen. Daarnaast ook 2 mensen moeten begraven, 1 om alcoholmisbruik (achter het stuur) 1 om een verkeerd pilletje te hebben gekregen op een feestje (recreatief gebruik).
Ik ben echt de grootste snitch ever en daar voel ik me niet schuldig om.
Ik bel nu ook regelmatig de politie als er iets is en heb ook een keer een vriend gemeld die een illegaal vuurwapen in z’n auto had liggen ‘ter bescherming’. Do not care. Moet je maar geen illegale shit doen. Heb het overigens wel tegen hem gezegd op dat moment al: “gast, hoe dom ben je? je weet dat mn vriend politieagent is. ik ga m’n mond hier niet over houden hoor”.
Dan maar een snitch. Liever dat dan de andere gevolgen.

35 likes

Ik mis hier nog wel veel dingen. Een bepaalde klik moet er zijn, elkaar aardig vinden is niet genoeg.

1 like

Dit vind ik een heel brede vraag.

Ik ben heel goed in plannen, uitvoering daarentegen is wisselend :sweat_smile:.

3 likes

Hoelang zal mijn afspraak bij de polikliniek uitlopen?

• 5 minuten
  • 10
  • 15
  • 20
  • 25
  • 30
  • 35
  • 40
  • 40+

0 stemmers

Edit:was uiteindelijk 20 minuten

9 likes

Hmm ik ben wel een minderheid. Sinds ik huisvrouw ben en verhuisd ben heb ik geen enkele vriendin weten te maken. Dat is nu al 4 jaar zo. Het zit me steeds meer dwars, en geeft me ook eenzaamheid ondanks dat ik partner en kind heb. Ik heb ook nog eens geen auto en het ov is heel slecht dus nogal afhankelijk van partner.

Als jij in een nieuw land zou gaan wonen voor een baan o.i.d., hoe zou je dan vrienden proberen te maken als dat in het werk niet lukt?

• Random praatje maken met mensen op straat
  • Ik zou mensen niet aan durven te spreken
  • Opmerking maken over weer of omstandigheid
  • Compliment geven over kleding o.i.d.
  • Hopen dat mensen naar mij toekomen
  • Letterlijk uitleggen dat je mensen wil leren kennen en hopen dat die persoon iets aanbiedt
  • Grapje maken bij vreemde
  • Lachen naar mensen die je aardig lijken

0 stemmers

Bij een vereniging / sport / hobby iets gaan, Facebook groepen (bv voor expats)

29 likes

Geen van deze dingen in eerste instantie denk ik? Ik zou proberen via hobbies of eventueel online meetups van het een of het ander. Misschien met uitgaan wel iets makkelijker iemand iemand aanspreken, random op straat niet echt. Het lijkt me afhankelijk van het land ook.
En hopelijk gaat het makkelijker eens je 1 vriend maakt, dat je van daar weer meer mensen leert kennen.

9 likes

Zou ik ook zeker doen als dat daar was!
@visual heb ook al die sites afgezocht, helaas is alles ver van mij en er zijn hier geen sportclubs enz voor volwassenen. Alleeen voetbal voor mannen en eventueel een gym. Sorry als dit nu klinkt alsof ik alle deuren sluit maar dat is zeker niet zo. Ik ga wel vaak naar het park waar veel andere moeders zijn maar de communicatie gaat superstroef. De mensen zijn niet zo open als in NL, ik kom net terug van vakantie in NL en had daar overal leuke gesprekken.

Nu de winter weer komt kunnen we over een maand weer naar het park en dan ga ik weer proberen gesprekken aan te knopen. De nursery waar hij heen gaat organiseert niets voor allle ouders o.i.d. en de kinderen daar gaan met een schoolbus. Dus ik zie geen enkele ouder.