Omdat als ie iemand omgelegd zou hebben dat er bij zou staan in de warrant. Dus daar wordt ie niet voor gezocht. Dat is een losse charge.
Maar ergens hierboven vindt je iemand geen snitch als het gaat om een verkrachting, of vergis ik me? Dan beslis jij toch zelf wanneer je iets wel of niet āergā genoeg vindt om die persoon aan te geven.
Iemand die 1 persoon verkracht heeft, heeft 1 slachtoffer gemaakt. Iemand die voor een drugscharge gezocht wordt, heeft veel meer slachtoffers gemaakt, al dan niet op een andere manier.
Haha nee ik begrijp echt jouw standpunt niet maar wel leuk om het er over te hebben.
Zou je het wel doen als het bijvoorbeeld je broer was? Of een totale onbekende? Of hangt het van het misdrijf af?
Ik vind het een oninteressant onderwerp om er helemaal op in te gaan. Ik denk gewoon na over wat ik vind. Ik vind moord meestal niet okĆ©, ik vind verkrachting sowieso niet okĆ©. Dat zou ik aangeven. Vind het ook raar om alleen naar het aantal slachtoffers te kijken, slachtoffer worden van een verkrachting is iets heel anders dan āslachtofferā omdat iemand je drugs verkoopt. Als er al slachtoffers betrokken waren bij de drugsmidaad.
Drugsdealers bemoei ik me niet mee, niet mijn plicht/recht om me te moeien, is geen direct gevaar als persoon en al bezig met een nieuw leven, ga ik niet nog ff iemand weer in de cel gooien voor wat geld.
Ik zou Mn broer sowieso niet voor iets anders dan verkrachting aangeven. Als hij iemand zou vermoorden zou ik weten dat ie daar een goeie reden toe had, want ik ken m.
Ik heb het ook niet over alleen kijken naar aantal slachtoffers, ik gaf het als voorbeeld.
Het verkopen van drugs lijdt tot andere zaken waarbij veel mensen wƩl slachtoffer worden maar dat is hierboven al door meerdere mensen uitgelegd.
Maar Lets agree to disagree, ik hoop alsnog dat er meer mensen zijn die wel aangeven dan niet.
En hierdoor zou ik juist niet snitchen. Te toevallig als jij met zn vader werkt en ineens heel makkelijk iets kan betalen en die gast zit in de gevangenis. Daar komt zon onderwereld dan heus wel achter.
Heb jij ooit bolbliksem gezien?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zo ja: was dat binnenshuis?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik ben eigenlijk niet bang voor onweer, maar zoān ding in huis is wel mijn nachtmerrie.
Na erover gelezen te hebben, ging ik weer terug naar de pagina van het forum en klikte ik meteen āneeā aan. Maar op de verkeerde poll natuurlijkā¦ Sorry!
Ik zat als 10/11-jarige voor het raam samen met familie (in huis), de bolbliksem raakte de grond vlak voor het raam nog net buiten. Heel bizar, we wisten niet meteen wat we hadden gezien. Ben toen ook een hele tijd bang geweest voor onweer.
Ja dat vind ik eigenlijk ook. Nu vertrouw ik mijn zusje 100 % en kan ze dit ook, maar toch.
Af en toe eenzaam gecombineerd met te weinig tijd voor mezelfš§
Nee, meer dat ik, hoewel ik dus weinig tijd voor mezelf heb en vaak met anderen ben, me ondanks die sociale contacten soms toch eenzaam kan voelen.
Vind jij het erg als jouw 06 nummer wordt doorgegeven zonder toestemming? Ik kon daar vroeger dus echt zo enorm pissig om worden. Gisteren ontving ik ineens een appje van de zoon van mijn huurbaas en ik werd weer eerst boos in mezelf, dit is niet voor prive dingen ofzo dus ik moet ook gewoon niet zo zeiken. Toch vind ik het eigenlijk niet prettig.
- Nee ik vind dit niet oke
- Ja prima boeie
- Ja wel oke
- Liever niet
- Alleen als dit een goede reden heeft en niet voor prive is
- Geen mening
0 stemmers
Ik vind het wel zo beleefd om om toestemming te vragen zodat ik weet wie me appt en waarom.
Ja idd. Ik zit bijv. ook in een groepsapp waarvan ik de helft niet ken en de enige die mijn nummer kan hebben doorgegeven is mijn huurbaas. En zijn zoon die mij appte heeft zoān vakantiefoto in blote bast als profielfoto wat ik ook ongemakkelijk vind ofzo haha.
Ik heb gestemd op āte veelā, maar wil er even over kwijt dat ik het niet daadwerkelijk te veel vind, maar wel heel veel in vergelijking met de bedragen die ik vroeger kreeg en de bedragen waarover ik destijds mijn vrienden hoorde. Ik gun je zusje heel veel geld, maar ik heb de vraag beantwoord vanuit mijn eigen referentiekader.
Ik heb opgepast van mijn elfde tot mijn negentiende en kreeg al die tijd bij de meeste adressen ong. 10-15ā¬ dat was dan van rond de 19.00/20.00u tot minimaal 02.00. Vaak bleef ik slapen en entertainde en verzorgde ik de kinderen ās ochtends ook. Er werd nooit per uur betaald, maar per keer, dus ik ben nooit gaan terugrekenen. Ouders of iemand anders waren altijd bereikbaar, dus als er iets zou gebeuren, zou ik daar niet alleen mee zitten. Daarnaast werd ik zwart betaald en kon ik als de kinderen sliepen doen wat ik wilde. Daardoor heb ik het nooit echt vergeleken met een officieel bijbaantje met minimum jeugdloon.
Haha, ze lijken ook wel veel op elkaar
Maar tot nu toe heeft niemand mijn grootste weergerelateerde angst meegemaakt en dat stelt gerust.
ben jij goed in plannen van zo ongeveer alles in je leven?
- nee ik vind dit lastig
- ja
- nee
- mwah
- ik doe maar wat
- ik houd een strak schema aan
- ik weet het niet
- ja maar ik vind het oersaai
0 stemmers
zou jij liever een planoloog of een patholoog zijn?
- planoloog
- patholoog
0 stemmers
oh misschien kan dit beter in het āje moet kiezenā topic. is namelijk een rare vraag en past daar beter.
haha oke zal ik doen.
Heb jij het afgelopen jaar nieuwe vrienden gemaakt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb jij sinds je afstuderen of schooltijd nieuwe vrienden gemaakt?
- Ja
- Nee
- Ik heb nooit op een school of studie gezeten
0 stemmers
Vind je het op dit moment in je leven lastig om nieuwe vrienden te maken?
- Ja
- Nee
- Ik heb er geen behoefte aan
0 stemmers